Jak poprawnie sparować CPU z GPU?
#1
Witam. Przyjaciel z Anglii sprezentował mi GTX670 i właśnie doczytałem, że to ta seria, od której zaczęto blokowanie GPU by wymusić kupno droższych modeli... Zatem tym razem pójdę za wymierzonym przez nVidię ciosem i zrobię upgrade CPU/GPU - nie ma, że boli, tym bardziej, że po 6-ciu latach z Inspironem jest jasne, że lepiej było przez ten czas łowić kraby na Morzu Beringa. Szukam już prawie tydzień, przekopałem się przez wiele sprzecznych opinii i wideotutoriali które konsekwentnie pomijają odpowiedzi na moje pytania, więc podaję co znalazłem w celu weryfikacji, oraz to, czego nie znalazłem, w celu znalezienia. Z góry przepraszam, jeśli pytam o oczywiste, ale dla mnie nie ma nic takiego.

Co usłyszałem przede wszystkim, to, że jakiegokolwiek procesora z wyższej półki nie kupię, to i tak nie wykorzysta on w pełni GPU. Prawda-li to? Mówiąc prościej, albo nie: zakładam kupno najlepszego możliwego GPU - osobne pytanie, który to jest - i teraz mając do wyboru CPU z dolnej, średniej i górnej półki: starszy i7-870, średnio-stary ale diabelnie mocny i7-4790, absurdalnie komercyjny i7-7700, udany ale drogi i7-4930K, specjalistyczny i7-5820K (podałem tu procesorowe "keyframe'y" ale mam na myśli również ich pochodne), chciałbym się dowiedzieć, od kiedy zaczyna się overkill, i czy w ogóle się zaczyna. Mianowicie, czy jeśli kupię lepszy procesor, to Vegas ZAWSZE będzie renderował szybciej, czy jest jakiś próg mocy procesora, od którego różnica w szybkości renderingu przestaje być zauważalna? Uzbierałem kilka tysięcy i jestem je w stanie wydać, jeśli trzeba - sęk w tym, że nie wiem CZY trzeba. I na koniec, jakie znaczenie ma tu Cache procesora, bo ŻADEN tutorial nie podaje, jak jego ilość wpływa na wydajność (tylko wyjaśniają, jak Cache jest zbudowane, co jest kompletnie nieprzydatne). Wreszcie dochodzi premiera Vegasa 14, który nie wiem, czy warto kupować (prawdę mówiąc do teraz nie mam pewności, czy 13-tka była faktycznie lepsza od 12-tki, 12-tka od 11-tki, 11-tka od 10-tki itd.).

Zamierzam robić standard: montować/renderować 50fps AVCHD z handycama, czasem Frapsową wideorecenzję w 30fps dla znajomego, wszystko w 1080p. Moje filmy są zazwyczaj długie, zatem chciałbym, żeby renderowały się w czasie rzeczywistym (godzina materiału, godzina renderu). Tutaj widziałem nawet lepsze osiągi, ale bardziej mi zależy na odkryciu zależności, która takowe umożliwia. W 4K iść nie zamierzam, tak samo jak grać w Wiedźminy i nowoczesne gry tego typu.

Poratujcie :)
RENDER OR SURRENDER!
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości