Adobe Premiere Pro 1:0 Vegas Pro
#1
Dziś po raz pierwszy wrzuciłem do Sony Vegasa pliki z lustrzanki Canon 1DX Mark II.
W formacie 4K, czyli maksymalnej jakości jaką jest lustrzanka w stanie wygenerować.

Montowanie takiego materiału to masakra, nie jest to możliwe. Wszystko się zacina na amen, pliki nie chodzą płynnie w programie. Ściągnąłem triala Vegasa 14 - bez różnicy, nadal wszystko się zacina. Nie da się montować w Vegasie materiałów nagranych tą lustrzanką.

Co ciekawe, w Adobe Premiere Pro materiały te chodzą płynnie. To znaczy jest lekka zwiecha, np. gdy robię start/stop to program na pół sekundy lub na sekundę zastyga i dopiero potem odtwarza klip, ALE ODTWARZA GO WTEDY PŁYNNIE.
Natomiast w Vegasie jest to PORAŻKA!!!

Chciałbym się zapytać dlaczego?
Ten sam system. A na Adobe Premiere da się coś z 4K ugrać a na Vegasa nie ma takiej opcji
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#2
Adobe nie działa przypadkiem na proxy?
Próbowałeś zrobić proxy w Vegasie?
Odpowiedz
#3
(02-03-2017, 22:44)mateuszszar napisał(a):  Adobe nie działa przypadkiem na proxy?
Próbowałeś zrobić proxy w Vegasie?

Szczerze mówiąc to nie wiem czy działa Adobe na proxy. Nie sądze ponieważ jakość klipów jest bardzo dobra, a proxy zawsze są gorsze, zauważalnie gorszej jakości.

Mówiąc o proxy w Vegasie to co masz dokładnie na myśli? Przekonwertowanie plików przed edycją na włąsną rękę?
Czy jest do tego oddelegowana opcja a ja o jej istnieniu nie wiem?

Bo wiesz, program jest niezdatny do użytku. Przycinają się pliki wyłącznie w Vegasie jako programie montażowym.
A w innych nie (oczywiście chodzi wszystko wolniej, ale jest to zrozumiałe z racji materiałów w 4K). Natomiast Vegas się nimi dławi. I to nawet wersja 14, no jaja jak berety i ogromny mój "spodziewany" zawód.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#4
Słuchaj - proxy w Vegasie jest już od dawna.
Jakość proxy zależy od ustawień.

Równie dobrze możesz przejść na jakiś edycyjny kodek i mieć luz podczas montażu.
Sposobów jest tysiąc. Ale najważniejsze, żeby to robić świadomie - wiedzieć jaki kodek użyć, i jak wszystko ustawić.

Ja nauczyłem się korzystać z proxy już dawno, i powiem Ci, że bardzo to ułatwia pracę.

4K fakt, jest ciężkie, ale da się to obrabiać.
Niestety nie mam 1DX, ale z tego co wiem, to używa mjpg., więc nie powinno być z tym problemów.
Odpowiedz
#5
Równie dobrze możesz przejść na jakiś edycyjny kodek i mieć luz podczas montażu?
Co to znaczy właściwie?

Chcę wrzucić do programu materiał z lustrzanki i go montować. Kto tutaj mówi o jakimś "innym kodeku"?
I niby w jaki sposób ten "inny kodek" miałby się ziścić? Mówisz o potrzebnie ówczesnej konwersji, tak? Ona odpada bo materiału jest zbyt dużo i nawet miejsca na dysku by to trzymać nie mam, nie mówiąc już o dniach konwersji na to potrzebnych.

1DX używa mjpg., więc nie powinno być z tym problemów?
No to Ci powiem, że problemy są, ale ma je tylko Vegas.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#6
Lustrzanki chyba nigdy nie będą miały edycyjnego kodeka. O mjpg słyszałem bo kumpel ma tę puszkę i dzwonił do mnie się poradzić.
Masz gdzieś jakiś surowy kawałek prosto z lustrzanki? Sam jestem ciekawy co tam siedzi.

Jeśli premierka nie ma problemu, to nie wiem czemu nie montujesz w niej?
Odpowiedz
#7
Montuje w Vegasie ponieważ mam w nim calutki projekt. Poza tym ja wolę montować w Vegasie niż w Premierze. Sam wiesz.

A odnośnie proxy w Vegasie to paaaanie, śmiga jak marzenie :)
Być może takie prevki tworzy na starcie, automatyznie Premiere i dlatego taka różnica.
Bo Vegas automatycznie tez może, tutaj jest ta opcja: http://prntscr.com/e4mqmq

Nawiasem, nie widze nigdzie opcji zarządzania proxy. Na pewno są?

Materiały mam, ale wyłącznie z moim ryjem. Bo z jednego nagrania. Nie wiem czy chcesz to oglądać :D
Testowaliśmy automatyczny focus (ostrzenie) wraz ze zmianą położenia kamery na obiektywie 40mm Canon, który ostry już od 30 cm. Więc staraliśmy się uchwycić detal oka.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości