2K MXF z PMW-F5 - przepał kolorów, nienaturalna "aberracja chromatyczna"
#1
Hej!
Staram się rozgryźć ustawienia dla materiału z Sony PMW-F5 (zapis XAVC 2K). Praktycznie niezależnie od ustawień pixel format, view transform itp w Vegasie, obraz nagrywany na S-logu (a więc teoretycznie całkiem płaski) i Arri Alurze (a więc teoretycznie bez skaz) ma nienaturalnie przepalone niektóre kolory i sraczkowatą obwódkę wokół obiektów znajdujących się na jasnym tle, a jakość pozostawia sporo do życzenia. Najłatwiej ująć problem poprzez kadry z materiału:

https://i.imgur.com/ssPYs2i.jpg
https://i.imgur.com/PBWN2Ou.jpg

Ten sam obraz widzę na DaVinci Resolve, więc można uznać, że nie jest to kwestia samego programu. Na pewno nie ma w tym winy kamery, operatora ani szkła. Stawiałbym na kwestię dostosowania odtwarzania na komputerze do pliku. Być może brakuje mi czegoś w stylu kodeku, jakiegoś LUTa? Otrzymałem pliki MXF bez metadanych, może to powoduje ten konflikt? Będę wdzięczny za wszelkie pomysły i porady.
Odpowiedz
#2
Spróbuj z tym
http://www.filmconvert.com/plugin/ofx

Vegas nie obsługuje LUTów natywnie, więc potrzebujesz plugin. Niestety, jak inni rozbudowywali programy montażowe o LUTy i h.265, Sony pomyślało - ZROBIMY SOBIE CATALYSTA.

Miejmy nadzieję, że VP14 będzie miał LUTy (i że VP14 w ogóle będzie...)
Odpowiedz
#3
Używam FilmConverta, to nie do końca to - plugin tylko kładzie kolor na źródłowy obraz z wadą. Problem musi leżeć gdzieś głębiej. Może to kwestia nieobsługiwania XAVC long GOP przez Vegasa? Póki co pobiera mi się Catalyst Browse, sprawdzę, czy uda mi się gdziekolwiek "natywnie" odtworzyć pliki wyglądające poprawnie.
Odpowiedz
#4
Mógłbyś gdzieś podwiesić próbkę z traktorem? :)
Odpowiedz
#5
Trochę mi to zajęło, ale proszę - musiałem wyeksportować fragmencik, bo copyrighty i wizerunki, ale postarałem się zachować wszystko 1:1 (poza wirującym aspect ratio):
https://we.tl/yRC3tOWYcM

W międzyczasie poczyniłem takie ustalenia:
1. Operator nagrywał na S-logu z LUT wrzuconym w kamerze (nie wiem, w jakim celu)
2. Myliłem się, LUT w postaci FilmConverta działa całkiem dobrze i z efektem da się żyć - trzeba tylko dobrać preset na Sony PMW-F55 i go troszkę dopasować. Wciąż jednak mogło być lepiej (zwłaszcza z tymi zieleniami...)
Odpowiedz
#6
A co mam zrobić z materiałem wyeksportowanym z Vegasa? Mnie interesowała surówka z kamery.
Odpowiedz
#7
Udało mi się znaleźć materiał, który niczego naruszalnego nie narusza - przesyłam Ci link na PW. W razie pomysłów śmiało dziel się z nimi publicznie, może kiedyś ten wątek posłuży się komuś innemu ;)
Odpowiedz
#8
Na tej próbce nie widzę niczego niepokojącego :)
Odpowiedz
#9
(05-19-2016, 22:58)Pinto napisał(a):  Na tej próbce nie widzę niczego niepokojącego :)

W takim razie pozostaje mi tylko wszystko ładnie pokolorować i liczyć na dobre reakcje odbiorców. Dzięki wszystkim za interwencję!
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości