Odpowiednie ustawienia projektu
Cześć, przypadło mi nieszczęsne zadanie zmontowania filmu dla znajomej. Chodzi główni o połączenie zdjęć (z telefonu, lustrzanek), filmów (również o różnym formacie i rozdzielczości) z podkładem muzycznym. Będzie tego bardzo dużo, a jego długość szacuje na jakieś 35min.
Jestem zielony, więc nie wiem w jak ustawić preferencje projektu, a także to jakiego formatu renderować plik, aby nie zajmował on strasznie dużo miejsca. Nie wymagam jakość HD, a filmy nagrane lustrzanką mogą zostać pogorszone.

Posiadam SV13.
Odpowiedz
Preferencje ustaw takie jak masz najlepszej jakości klip a render do pliku dobierz w zależności jaki max. rozmiar pliku chcesz mieć.
Odpowiedz
Dokładnie tak.

Plik wejściowy => projekt (ustawiamy wg plików wejściowych, wybierając jako wzorzec najlepszy) => renderujemy zgodnie z projektem = zgodnie z plikiem wejściowym.

Dodatkowo dobrze jest stosować się do standardów.
Jeśli film ma trafić na płytę DVD-VIDEO, to specyfikacja DVD jasno mówi, jakie rozdzielczości oraz klatkaż przyjąć.
Jeśli film trafi na płytę BluRay -> również są standardy, których należy się trzymać.
Jeśli film leci na YT, to standardem jest 1080p, 24, 25 lub 30kl/s (lub więcej -> np. 50).
Dla 1080p wystarczy renderować z jakością (przepływnością) 8Mbps (polecam MainConcept AVC z opcją Two-pass). Oczywiście bez przeplotu (progressive). I wszędzie gdzie sią da -> quality BEST, oraz profile - High.

Bardziej szczegółowo się nie da, bo Ty nie podałeś wymaganych danych... Dlatego piszemy dość ogólnie.
Odpowiedz
Nawet o więcej szczegółów nie proszę, bo połowę tych rzeczy jeszcze ni poznałem. Dzięki za podpowiedź, mam nadzieję, że film nie zajmie mi ogromną ilość miejsca.
Jeszcze tylko dopytam, pisząc "pliki wejsciowe" masz na myśli to, z czego będę składał film, tak?
Odpowiedz
Tak. Wejściowe => pliki z kamery.

Najlepiej odczytaj programem MediaInfo i wrzuć screen (koniecznie pełne dane).