Animacja i przenoszenie obiektów nieruchomych
Witam.
Jak widać jestem tu nowy oraz początkującym użytkownikiem tego programu.

Mam takie oto pytania.
Otóż w bibliotece mam logo w pliku jpg, które ma rozmiar 300px*128px. Ustawienia klipu mam hd czyli 1920px. I teraz kiedy przenoszę ten plik na ścieżkę to program automatycznie rozciąga mi go do rozmiarów filmu.
Jak zrobić aby plik po przeniesieniu na ścieżkę nadal posiadał swój rozmiar, a nie był rozciągany do rozmiarów klipu? Co ciekawe kiedy klikam opcję panoramowanie / przycięcie to niby pisze rozmiar obrazka prawidłowy, a mimo to widnieje jako rozciągnięty na cały ekran?
I co ciekawe, gdy zwiększam jego wymiary to na ekranie się zmniejsza. Ale mimo to nie mogę go przesunąć po obszar który zajmował oryginalnie.
Więc jak to zrobić aby było dobrze.
W takim Camtasia studio obrazek można było be problemu skalować i umieszczać go w dowolnym miejscu na klipie.

I drugie pytanie kiedy już ktoś z Szanownych forumowiczów wyjaśni mi jak to jest z tymi obrazkami, to chciałbym się dowiedzieć jak w tym programie zrobić taką animację że logo pojawia się w rogu ekranu a dopiero następnie przesuwa się na środek.

Znowu się odwołam do camtasia studio i powiem że tam robienie takich mini animacji na obrazkach było bardzo proste, a tutaj obrazek nie można przesunąć poza jakiś obszar który zajmował po zmniejszaniu.

Z góry dziękuję za pomoc. Jeśli pytanie już się pojawiło wcześniej to proszę o odesłanie do odpowiedniego wątku lub jakiegoś filmiku instruktażowego.

Pozdrawiam
Odpowiedz
(07-09-2015, 19:11)klik napisał(a):  I co ciekawe, gdy zwiększam jego wymiary to na ekranie się zmniejsza. Ale mimo to nie mogę go przesunąć po obszar który zajmował oryginalnie.

Nie zwiększasz wymiarów obrazka. Ten prostokąt z literką F to twój kadr. Jeżeli zwiększasz kadr to obrazek się zmniejsza, a jeżeli zmniejszasz kadr to obrazek się zwiększa, logiczne.

(07-09-2015, 19:11)klik napisał(a):  Więc jak to zrobić aby było dobrze.