renderowanie materiału 24p 60p i 25p w jednym pliku
#1
Witam!

Chcę zrenderować jeden film (tj. 1 plik video MP4 XAVCS 4K), ale mając jako źródłowe/składowe filmiki następujące pliki:
a) 4K XAVC 25p 100 Mbit/s MP4 - z kamery Sony FDR-AX100E
b) 4K MP4 24p - z kamery GoPro 4 Black Edition
c) FULL HD MP4 60p - z kamery GoPro 3 Black Edition

Zrenderowałem testowo w Sony Vegas Pro 13 to wszystko jako jeden plik 24p XAVCS 4K i okazało się, że
Fragmenty gdzie był materiał video a) wyszedł najgorzej bo były wyraźne smugi w obrazie.
Fragmenty gdzie był materiał video b) wyszedł super, bo była zgodność z ustawieniami nadrzędnymi czyli 24p
Fragmenty gdzie był materiał video c) wysedł jako tako, akceptowalnie, choć mogłoby być lepiej.

W jaki sposób renderuje się tego typu materiały video, które zawierają różną liczbę klatek na sekundę?
Co trzeba zrobić, żeby cały film wyszedł bez utraty na jakości i nie było smug głównie w przypadku materiału a).
Czy trzeba kupić jakiś dodatkowy program?

Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Marcin
Odpowiedz
#2
Chyba uda mi się rozwiązać ten problem w Sony Vegas Pro 13. We właściwościach pliku video należy zmienić Underesample rate na 0,4 w przypadku 60fps i wówczas ustawia się 23.97fps. W ten sam sposób zmieniłem Underesample rate dla źródłowych 25fps. Zrenderowałem cały filmik i wszystko wygląda super. Nie ma żadnych ghost`ów i smug. Wszystko wygląda ekstra!!!
Odpowiedz
#3
Wystarczy dać Disable resample i ghostow nie będzie
Odpowiedz
#4
Hmmm to ciekawe, a to dlaczego ustawiając Smart Resample i Underesample rate na 0,4 w przypadku video 60fps nie mam ghostów, a ustawiając disable resample też nie miałbym ghostów.

Jaka jest więc różnica między Smart Resample ustawionym na 0,4 dla 60fps a samym Disable resample? Co jest w takim przypadku lepsze?
Odpowiedz
#5
czytałeś w instrukcji?
Odpowiedz
#6
(05-30-2015, 2:11)mateuszszar napisał(a):  czytałeś w instrukcji?

Nie czytałem jeszcze.
Odpowiedz
#7
Czyli co? Mam Ci przeczytać? :)
Odpowiedz
#8
(06-05-2015, 0:37)mateuszszar napisał(a):  Czyli co? Mam Ci przeczytać? :)

Przypomniałem sobie już alfabet i sobie doczytam:)
Odpowiedz
#9
hehe :) Cieszy mnie to niezmiernie :)
w skrócie:
resample (próbkowanie?) - chodzi o to, że jeśli materiał ma inny klatkaż, to program (aby nie pominąć żadnej informacji - czyli żadnej klatki), tak mixuje do kupy klatki, aby wszystkie były wyświetlone wg nowego klatkażu, bez utraty płynności i oryginalnego tempa -> co za tym idzie, jeśli masz 30kl/s w projekcie 25kl/s, to vegas wyświetla zawsze mix dwóch klatek itd. Dwie klatki w jednym kadrze powodują ghosty.

Jeśli damy "disable resample" - program pominie nadmiarowe klatki (niektóre klatki w ogóle nie będą wyświetlone), ale za to ostrość i wyrazistość filmu pozostanie.


undersample polega na wymuszeniu niższego próbkowania klatek. Przy specyficznym ustawieniu "undersample", wyjdzie na to samo co "disable resample"... ale jest bardziej upierdliwe. A po co w ogóle ta funkcja? Wystarczy poeksperymentować z dużym współczynnikiem "undersample" - wówczas wychodzą ciekawe efekty stroboskopu / pokazu slajdów / szarpanego obrazu...
Odpowiedz
#10
Ok. Dzięki za wyjaśnienie. A co będzie wtedy gdy mam mix dwóch filmów: jeden z 30 fps, drugi z 25 fps, ale w wynikowym filmie chce zachować 30fps.
Co zrobić by obraz był płynny w tym fragmencie gdzie oryginalnie było 25 fps. Czy wówczas musiałbym zastosować underresample rate?
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości