Jak pracować na DaVinci
#1
Jest mi ktoś w stanie powiedzieć jak pracuje się na Resolve DaVinci przy kolorowaniu?
W Vegasie od razu kolorujemy i MONTUJEMY. Natomiast tamtem program służy podobno tylko do kolorowania.
Jak więc to się robi? Najpierw montuje materiał, a potem wciąga do DaVInci i koloruje? Czy najpierw koloruje każdy klip surowy przed montażem (co byłoby katorgą)?

Jeśli pracujemy na zmontowanym już materiale finalnym, tylko do pokolorowania to przecież na osi czasu w DaVinci dostaniemy jeden długi event. Jak go umiejętnie rozdzielimy wtedy co do sekundy?

Innymi słowy: jak zabrać się do pracy w Resolve?
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#2
I po to są edl... Importujesz projekt.
Odpowiedz
#3
No dobrze, czyli jak rozumiem taki Recolve DaVinci pozwala zaimportować do siebie PLIK PROJEKTU Sony Vegasa?
Coś mi się w to nie chce wierzyć... Zważywszy, że ktoś może jakimiś efektami specjalnymi poobkładać taki materiał w Vegasie i DaVInci zaraz coś wypluje, że "nie można wczytać" bo sam nie ma takich a takich pluginów.

Tutaj w połączeniu z Adobe, ale też ani słowa o zawistośćiach:


Rozwiń temat jeśli możesz.

Innymi słowy: podzielcie się sposobem pracy, napiszcie mi jak trzeba się przygotować do pracy w takim DaVinci w połączeniu z Vegasem.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#4
Doczytaj, co to jest EDL. To nie jest projekt Vegasa.

Po krótce: Montujesz w Vegasie > wypluwasz EDL -> korekcja koloru w DaVinci > render poszczególnych ujęć (jest taka możliwość) > powrót do Vegasa -> efekty/postprodukcja.
Odpowiedz
#5
Czyli z DaVinci to już RENDERUJEMY taki materiał finalnie? I w Vegasie po dodaniu efektów renderujemy go drugi raz?
A jeśli efektów nie chcemy to może pozostać już tylko render z DaVinci Resolve?

A nie uważasz, że to niepotrzebne kompresowanie materiału i tracenie jakości?
No bo po zmontowaniu projektu w Vegasie, przerzucam tym sposobem:
   

... układ klipów do DaVinci. W nim renderuje te klipy i potem ponownie wciagam do Vegasa. Czyli zamiast jednej finalnej kompresji na koniec, mam dwie - no bo jedna z nich jest "po drodze" - jako korekcja koloru. NIe jest to złe podejście?
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#6
Wybacz, ale jeśli chcesz robić w DaVinci i używać stratnych kodeków, to lepiej zostań w Color Correction. Inaczej faktycznie może nie być sensu
Odpowiedz
#7
Właśnie NIE chcę. Ale wtedy znany i sprawdzony mi sposób bezstratnego kodeka (a raczej jego braku w ogóle) to neiskompresowane AVI. W sumie dysk mam do tego ogromny i w końcu pracować mogę sprawnie. Ale po istalacji GTAV w postai zabrania mi ponad 60 gigabajtów to już nieco mi się miejsce skurczyło. Wracając do meritum, czyli radzisz zaopatrzenie się w jakiś świetny bezstratny kodek do tego celu i taką oto pracę?
A polecisz jakiś? Coś się zmieniło od tego czasu? Bo do czynienia miałem z kodekiem "Lagarith" jedynie chyba. Był to kodek, który owszem kompresował (więc plik ważył mnie) ale za to bezstrtanie.

A co odnośnie pozostałej problematyki jaką poruszyłem?
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#8
Bunch, pisałem o tym niedawno, sam miałem bardzo duży problem. Vegas zczytuje timecody wszystkich plików od ZERA, tzn. eksport EDL, AAF, czy XML nic Ci nie da, bo Resolve i tak tego nie odczyta. Generalnie możesz montować w Vegasie, potem eksportuj w czymś niestratnym lub nieskompresowanym i koloruj w Resolvie. Wałkowałem ten temat już, więc na forum cały workflow opisany jest :) Co ciekawe na YT jest jeden filmik jakoby ktoś zmusił Resolva do współpracy z Vegasem. Mi się to jednak nie udało. Czytałem, że 10 wersja Vegasa w 32 bitach dawała radę, ale zainstalowałem i dalej dupa.
Odpowiedz
#9
A to się w sumie nie dziwię że coś tam co ma działać to nie działa. Serio, nie jestem zdziwiony specjalnie tym faktem.

No ja bym tak właśnie robił jak piszesz z niestratną kompresją. Tylko że jak wtedy odnajdę wszystkie cięcia? Przecież dostałbym wtedy jedno, długie ujęcie do pokolorowania w DaVinci, nie?

Chodzi Ci o te jedynie dwa posty w wątku? http://sonyvegas.info/thread-9002.html?h...ht=resolve
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#10
Generalnie tak, ALE! Resolve ma w sobie funkcje, która nie pamiętam dokładnie jak się nazywa, ale umożliwia odnajdywanie cięć na podstawie zmian w obrazie w poszczególnych klatkach. Resolve znajduje je automatycznie, wskazuje prawdopodobieństwo wystąpienia cięcia w konkretnych momentach, które ty potem sprawdzasz i akceptujesz lub nie (nagły szwenk może np. zasugerować programowi cięcie). Kilka minut roboty, szczegóły w manualu :)

Tak, o tym wątku pisałem, jeśli dobrze pamiętam jest tam też mój workflow dla RAWów
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Problem z importem do DaVinci Bunch 5 1,501 06-04-2015, 2:11
Ostatni post: Bunch

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości