Fatalna jakość po zapisaniu filmu w mp4.
#1
Dzień dobry. Mam problem z vegasem, przeszukałem forum oraz google i rozwiązania nie znalazłem więc zakładam nowy wątek. Z góry też przepraszam że przedstawiam problem na materiałach z gier ale tak pokazać w czym rzecz jest mi najprościej (problem występuje też przy próbie renderowania czegokolwiek innego). Całe nagranie po pierwsze wygląda jak by miało za mały bitrate (ten problem znika po ustawieniu większego niż 25M ale mam wolny internet a robię filmy z przeznaczeniem na yt więc odpada), do tego cały film widoczny jest jakby przez mgłę oraz kolory są dość blade. Kolejny problem którego nie da się zniwelować to coś w rodzaju ghostingu tyle że pozostająca warstwa (ta która jest duchem) jest biała i pół przeźroczysta, problem ten widać podczas szybkich akcji. Dodam że renderuje w 60Fps przy zmianie na 25 jakość troszkę się poprawia ale nadal jest bardzo słaba. Dodam że te same pliki renderowane w adobe premiere wychodzą z bardzo dobrą jakością. Co do nagrania które zostawiam po niżej to wiem jest skompresowane przez premiere ale myślę że jasno widać o co chodzi. Aha muszę jeszcze dodać że w WMV żadnych problemów nie ma ale za to rendering jest tak długi że troszkę się odechciewa. Nagrania które obrabiam nagrane są: Canon 550D, Flip Ultra HD, Xperia Z, Dxtory (lagarith codec, to są videa widoczne na moim pokazowym filmie), testowałem też Action. We wszystkich nagraniach występuje ten problem.


Moje ustawienia renderowania:
http://prntscr.com/6r97cn
http://prntscr.com/6r97he
Ustawienia które znalazłem na forum (nic nie poprawiają no ale piszę żeby nie było że nie testowałem)
http://prntscr.com/6r981t

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam!
Odpowiedz
#2
ogólnie chaos...
Nawet Twoje link nie działa.

Najpierw ustaw dla wszystkich klipów "disable resample" (ppm > switch > disable resample) http://www.sonycreativesoftware.com/webh...kanchor307
Później ustaw poprawnie projekt (jeśli koniecznie chcesz mieć 60fps, to sprawdź, czy jest na pewno PROGRESSIVE w fields order).

Następnie render.
Generalnie masz dobrze ustawione, tylko nie wiem, po cholerę cisnąć w 60fps? Film kinowy ma 24. PAL (obowiązujące w Polsce) 25. Ale ok. Jeśli tak ma być, to niech będzie.

Okno renderingu wygląda dobrze, tylko profile zmień na high.

Ps. Rób testy na krótkim - np. minutowym fragmencie.
Odpowiedz
#3
Nadal to samo... Naprawdę nie rozumiem w czym problem ustawiam projekt i renderowanie dokładnie według instrukcji. Zauważyłem teraz że największy problem jest z fragmentami nagranymi z gry, nagrane są w kodeku "lagarith lossless codec".
Odpowiedz
#4
Możesz gdzieś zamieścić projekt oraz kilka klipów surówki. Najlepiej spakowane zipem. Ściągnę i wyrenderuję fragment.
Odpowiedz
#5
Jasne, mam wolnego neta więc nie będzie tego zbyt wiele. Wrzucam pliki właśnie z dxtory bo na takich problem jest najbardziej widoczny (ogólnie obrazy przechwycone z ekranu).
Tak że tu jest wszystko:
http://www.mediafire.com/download/ozb4jv...rojekt.rar
Odpowiedz
#6
faktycznie lipa. Kodek nie wyrabia przy niskich bitrate. Zbyt dużo klatek. Zbyt dużo przekontrastowanych szczegółów.
Albo dasz większy bitrate, albo będzie pixeloza.
Odpowiedz
#7
Poważnie? Najwidoczniej zostaje mi renderowanie do wyższego bitrate i zmniejszanie go później jakiś konwekterem. Bo render w vegasie z akceleracją GPU i kompresja w innym programie zajmuje mi o wiele której niż jechanie do wmv. Ciekawa sprawa w sumie że w wmv jakimś cudem wyrabia.
Dzięki za pomoc!
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jakość jak z filmu DVD gabriel 44 18,258 11-26-2012, 22:36
Ostatni post: fro
  Wielkość filmu po zapisaniu Pikawa 1 1,425 02-05-2009, 21:45
Ostatni post: tomislater

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości