Vegas - Resolve. Problem z przesyłem projektu (roundtrip workflow).
#1
Siemanko
Od paru dni mam mega problem, chodzi o export projektu z Vegasa do Resolva. Piszę tutaj, bo z tego co na razie udało mi się ustalić problem leży w Vegasie. Ale po kolei. 
Jakiś czas temu kręciłem etiudę na Blackmagicu w RAWach. Cel jest taki, by w Vegasie zmontować film, pokolorować w Resolvie, i znów w Vegasie dopracować przejścia, odszumić, i inne pierdolety. Mój workflow wygląda tak (zasadniczo w teorii, bo leży już na starcie):
1. Importuje RAWy do Resolva, wypuszczam proxy w DNxHD (.mov). Próbowałem też innych kodeków, niewiele to dawało.
2. Montuje w Vegasie na proxy, exportuje projekt jako .aaf (próbowałem też .xml i EDLa)
3. Wczytuje .aaf od razu podmieniając proxy na RAWy z kamery
4. Koloruje materiał w Resolvie, wypuszczam kolejny .aaf (a zasadniczo aktualizuje tego z Vegasa). Z RAWów robię kolejne proxy, tym razem w docelowym formacie.
5. Podmieniam te proxy, których używałem  w Vegasie na nowo wypuszczone, pokolorowane z Resolva. Kończę projekt (przejścia, odszumienie i reszta).
6. Ostateczny rendering

Problem jest już w punkcie 3, bo Resolve nie chce podmienić plików proxy na RAWy. Wyświetla mi się komunikat "timecode extents do not match any clip in the media pool". Timecody plików proxy zgadzają się z tymi w RAWach, więc tu problem nie leży. Na próbę zmontowałem na proxy w Resolvie, wypuściłem .aaf i wczytałem go do Resolva podmieniając proxy na RAWy, jak w pkt. 3. Wszystko super zadziałało. Wychodzi na to, że jest problem z .aafem wypuszczanym z Vegasa, tak samo z .xmlem i edlem. Krótko mówiąc coś leży z komunikacją między Vegasem i Resolvem. Czytałem już wiele wątków z podobnym problemem, niewiele mi to dało. Jedni piszą, że się nie da, bo Vegas tak exportuje projekt, że miesza w Timecodach. Ale innym znowu działa bez problemu. 
 - próbowałem w ten sposób, ale nadal wysypuje się w pkt. 3. Czy ktokolwiek może mi pomóc, bo już serio nie mam siły :( Instrukcje do Resolva czytałem, program ogarniam, próbowałem kilku wariantów importu projektu, nic nie działa, jestem w kropce. Nawet czytałem, że może pomóc wczytanie projektu z Vegasa do Premiera i export .aafa lub .xmla do Resolva. Niestety Premiere nawet nie wczytał projektu z Vegasa (.prproj). Ktoś ma jakiś pomysł? Jak czegoś nie napisałem, a jest ważne to pytajcie będę dalej wyjaśniał.
Odpowiedz
#2
UP. Nikt, nic? Dodam, że po exporcie EDLa wygląda to w ten sposób (exportwałem ze scriptów Vegasa w formacie .EDL, nie tym .txt w opcjach zapisu projektu):

TITLE: Test
FCM: NON-DROP FRAME
001 UNKNOWN V C 00:00:06:22 00:00:09:19 00:00:00:00 00:00:02:22
* FROM CLIP NAME: BM4K_1_2015-03-15_0218_C0009
002 UNKNOWN V C 00:00:10:00 00:00:12:20 00:00:02:22 00:00:05:18
* FROM CLIP NAME: BM4K_1_2015-03-15_1342_C0000
003 UNKNOWN V C 00:00:12:20 00:00:12:20 00:00:05:18 00:00:05:18
003 UNKNOWN V D 009 00:00:09:21 00:00:14:02 00:00:05:18 00:00:09:24
* FROM CLIP NAME: BM4K_1_2015-03-15_1342_C0000
* TO CLIP NAME: BM4K_1_2015-03-15_0218_C0009
004 UNKNOWN AA C 00:00:06:22 00:00:09:19 00:00:00:00 00:00:02:22
* FROM CLIP NAME: BM4K_1_2015-03-15_0218_C0009
005 UNKNOWN AA C 00:00:10:00 00:00:12:20 00:00:02:22 00:00:05:18
* FROM CLIP NAME: BM4K_1_2015-03-15_1342_C0000
006 UNKNOWN AA C 00:00:12:20 00:00:12:20 00:00:05:18 00:00:05:18
006 UNKNOWN AA D 009 00:00:09:21 00:00:14:02 00:00:05:18 00:00:09:24
* FROM CLIP NAME: BM4K_1_2015-03-15_1342_C0000
* TO CLIP NAME: BM4K_1_2015-03-15_0218_C0009

Wszędzie w timecodach zamieniłem przecinki na dwukropki, bo Vegas zapisuje timecode po swojemu i się sieczka robi w komunikacji. Ale samo to nie pomogło. Wszędzie gdzie jest napisane UNKNOWN powinien być numer Eventu z timelina (tak wyczytałem w opisie budowy EDLa). Tylko pytanie czemu Vegas nie rozpoznaje numerów Eventów, które sam tworzy? Podejrzewam, że gdyby to jakoś naprawić cała sytuacja by się rozwiązała i projekt przesłałbym do Resolva EDLem. Problem nadal aktualny, więc proszę o pomoc :)

Jako, że z projektem już mi się śpieszy wykombinowałem małe obejście, tzn. zmontuje w Vegasie, pokoloruje niezmontowane RAWy w Resolvie, wyrenderuje je do czegoś bezstratnego w 4k, podmienię pliki z Vegasa na te w kompresji bezstratnej, zrobię ostatnie poprawki i wyrenderuję ostateczną wersję. Jest trochę zabawy, ale akurat przy tym projekcie mogę tak zrobić przy niedużym nakładzie czasu.

Źródło: https://documentation.apple.com/en/final...tasks=true
Odpowiedz
#3
Ale nie wiem po co robisz to tak jak robisz. Czyli nieustanne robienie proxy i przeciąganie między programami.
Nie da się zrobić po prostu tak? Mateusz chyba nawet wspominał przy okazji mojego pytania o tryb pracy o takiej metodzie. Czyli:
Montujesz materiał w Vegasie, eksportujesz do formatu EDL. Ten format otwierasz w DaVinci, tam kolorujesz. Po kolorowaniu RENDERUJESZ i wrzucasz wyrenderowany materiał już do Vegasa gdzie poddajesz go już odszumianiu albo nadawaniu innych efektów (bo DaVinci swoją robotę w postaci kolorowania już wykonał)
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#4
Jasne, tak powinno być, ale jak pisałem Resolve nie czyta mi EDLa ani innych sposobów przesyłu projektów :) A jest to związane z tym, ze Vegas czyta każdy timecode od zera, a Resolve czyta taki timecode jaki był zapisany w kamerze.
Odpowiedz
#5
Padro... nie mam teraz czasu, żeby testować, ale z EDL korzystam czasami przenosząc projekt z PremierPro na Vegasa.
Nie zawsze się da bez niespodzianek, ale vegas dobrze odczytuje taki projekt (a najlepiej te z AVIDa).

Jak to Vegas nie czyta timecode'u? Przecież bardzo dobrze czyta oryginalny timecode. Tylko wtyczkę do odczytu timecode'u musisz wrzucić na MediaFX a nie eventFX (wiadomo, że wrzucając na event, dostaniesz timecode od pierwszej użytej w projekcie klatki danego eventu, tak samo, jak wrzucając plugin timecode na track - dostaniesz timecode zaczynający się na początku osi).
Odpowiedz
#6
Czyli jeszcze jakieś pluginy musicie do tego wykorzystać?
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#7
Mateusz - sam Vegas czyta EDLe i całą resztę i nawet je wypluwa, ale niezdatne do odczytu. Spróbuj przerzucić projekt z Vegasa do Premiera. To jeszcze ponoć przechodzi, ale życzę powodzenia, próbowałem na dwóch wersjach Vegasa i Premiera, nie dało rady za cholerę. A z timecodami jest tak, że np. przy eksporcie EDLa powinien zawierać info o timecodzie początkowym, końcowym i długości pliku w klatkach. I tu jest problem, bo Vegas każdy początkowy timecode zaczyna od zera, niezależnie od pliku. Czyli np mam plik video FILMIK.mov, którego timecode początkowy to 23:07:48:00, końcowy 23:08:55:08, więc trwa łącznie 1683 klatki (dla 25kl/s). Przycinam go od tyłu o np 83 klatki i chce wyeksportować EDl z tak przyciętym plikiem (podaję oczywiście najprostszy przykład). Czyli w EDLu powinna być informacja, że Start TC: 23:07:48:00 End TC: 23:08:52:00 Duration: 1600. A Vegas wypluje EDLa tak: Start TC:00:00:00:00 End TC: 00:02:06:00, Duration 1600. W momencie kiedy mamy cały film zmontowany z kilkunastu ujęć nie ma żadnej szansy, żeby jakikolwiek program odczytał poprawnie tego EDLa, bo po prostu każde ujęcej trwałoby tyle ile event na timelinie w Vegasie, ale zaczynało się od początku pliku. I JEST LIPA :D Można to bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy wczytać ten sam plik do Vegasa i np Resolva i sprawdzić timecody we właściwościach pliku. Resolve wskaże poprawne, Vegas pokaże Start TC jako 00:00:00:00
Odpowiedz
#8
Padro, a może korzystając z dwóch skryptów z jakich korzysta ten gość w programie się by Ci udało?




Druga sprawa...
Chyba przenosiny z Vegasa do Premiera się wysypują jak w Vegasie zrobiłeś np. jakieś przejście czy dodałeś napis.


Trzecia sprawa...
Piszesz Padro o tych Timecodach. Dla mnie sensowne wydaje się to, że Vegas tworzy je od zera. Na jakiej podstawie zatem program czy kamera miałoby sobie tworzyć jakieś inne timecody? Na jakiej podstawie, czego w ogóle? Jednego dnia pracy z kamerą czy czego? No masz taki jeden z plików z timecodem który ma jakąś wartość "wyciągniętą ze środka". Skąd ona się bierze i dlaczego akurat taka jest a nie inna?
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#9
Bartku. Poczytaj o timecodach. Jak masz free run to nawet jak kamera nie pisze, to timecode leci dalej.
Jak wyobrażasz sobie synchro kilku kamer gdy timecode zawsze startuje od zera?
Po to w ogóle jest timecode :)

Padro - muszę to sprawdzić... Bo faktyczne vegas domyślnie ustawia swój timecode, ale jest możliwość korzystania z tego kamerowego.
Odpowiedz
#10
Bunch - próbowałem, nie idzie. Co do premiera, próbowałem nawet bez przejść i napisów, podstawowe połączenie dwóch pociętych na ostro ujęć. Ale też się wysypało, z tego samego na pewno powodu.

Muszę z rana sprawdzić czy mogę wpisać timecode samemu, ostatecznie mógłbym skopiować oryginalny z resolva do vegasa. Czasochłonne przy 150 ujęciach, ale mogę jeszcze się tu poświęcić raz :D Też się zastanawiałem czy da się zmienić timecode w vegasie z wyzerowanego na "kamerowy". A na marginesie, zainstalowałem kodek dng. Teraz mogę wrzucić rawy cinema dng do vegasa z explorera windowsa, ale sam vegas w swojej szukajce nadal nie widzi plików o tym rozszerzeniu i nie mogę zaimportować ujęcia jako sekwencji zdjęć. To normalne?
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości