Rekonstrukcja cyfrowa filmu „Powstanie Warszawskie"
#1
Poproszę o przeniesienie tematu do działu „offtopic"

Pokaz możliwości komputera.Po obróbce (i zobaczeniu,jak zniszczone były te materiały) aż trudno uwierzyć,że te materiały mają 71 lat.





OPIS:
Pierwszym etapem prac była stabilizacja, czyli znalezienie punktów odniesienia dla każdego ujęcia oraz wyeliminowanie drżenia obrazu w kadrze. Kolejnym krokiem było odrestaurowanie materiału,

w ramach którego Studio Orka przeprowadziło wstępną korekcję barwną w materiale czarno-białym, stabilizację oraz usunięcie pulsowania obrazu i niedoskonałości ekspozycji taśmy filmowej. Na tym etapie prace obejmowały także ręczną naprawę zniekształceń obrazu, usunięcie zanieczyszczeń oraz uszkodzeń taśmy i kontrolę ziarna.
Kolejnym krokiem była koloryzacja. Prawidłowe „pokolorowanie” filmu stanowiło wielkie wyzwanie. Przed rozpoczęciem prac przygotowano bazę referencyjną liczącą kilka tysięcy fotografii broni i uzbrojenia, umundurowania, ekwipunku, ubrań cywilnych, infrastruktury miasta, tablic informacyjnych, kilkaset zdjęć różnych rodzajów bruku, płyt chodnikowych itd. Nad stroną merytoryczną czuwali m.in. historycy Muzeum Powstania Warszawskiego, konsultanci ds. urbanistyki i architektury, varsavianiści oraz konsultanci ds. broni i uzbrojenia współpracujący z Muzeum Powstania Warszawskiego.
Film kolorowano używając unikalnego oprogramowania, wymyślonego i stworzonego w USA.
Ze względu na fakt, iż materiały filmowe użyte w „Powstaniu Warszawskim” były mocno wyeksploatowane bądź też zniszczone (prawdopodobnie poprzez wywoływanie w ciężkich warunkach oraz zły system przechowywania), w wielu przypadkach ciężko było dobrać właściwy kolor. Każde ujęcie wymagało po wstępnym pokolorowaniu dokładnego opisu i wielu godzin pracy konsultantów historycznych. Po wykonaniu standardowej kolor-korekcji producenci zaprosili do współpracy znanego operatora filmowego Piotra Sobocińskiego Jr., który jako Color Grading Supervisor był odpowiedzialny za „uwiarygodnienie” i ujednolicenie naniesionych w postprodukcji barw.




najbardziej zastanawiają mnie (pod względem technicznym) niektóre momenty:

1:25-jak oni to wykadrowali,że prawie w ogóle nie tracą obrazu,a sam obraz nie traci właściwych proporcji?
3:49-jak oni usunęli tą pionową rysę?przecież ona była przez całą długość ujęcia,więc branie fragmentu poprzedniej klatki odpada.
4:22-to ujęcie MUSIAŁO być nagrywane/wywoływane w strasznie trudnych warunkach,ponieważ w oryginale tasma jest strasznie zniszczona (to białe „coś" migające po bokach).A mimo to po rekonstrukcji jest właściwie płynny film!
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Cyfrowa kamera JVC jako kamerka internetowa? Maniek933 2 2,382 07-27-2010, 22:04
Ostatni post: Maniek933

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości