Jak skonfigurować program / projekt - początkujący
Na wstępie witam wszystkich, jestem nowy na forum :)
Z obróbką video nie miałem do czynienia całe wieki (kiedyś próbowałem na kamerze VHS + Pinnacle, teraz przesiadłem się na kamerkę HD + Sony Vegas Pro) :)
Jako że w temacie obróbki video jestem "zielony", proszę Was o wsparcie i pomoc w tym i innych tematach które pewnie się pojawią :) Ale do rzeczy !

Na początku sprawdziłem w jakim formacie (tym najlepszym) nagrywa moja kamera - AVCHD 1920x1080.50i@25fps.
Poniżej wklejam odczyt z pliku:

[Obrazek: info.jpg]

Po uruchomieniu SVP9 i zaimportowaniu tego filmu pokazuje mi się w zakładce project media informacja o wczytanym filmie:
Video: 1920x1080x12; 25.000 fps; 00:00:05:21; Alpha = None; Order = Upper field first; AVC
Audio: 48 000 Hz; 5.1 Surround (stereo down mix) (2 total streams); 00:00:05:21; Dolby AC-3
W tym momencie pojawia się pierwsze pytanie, czy nie powininem zmienić parametrów "nowego projektu" w File / Project Properties ponieważ standardowo jest taki:

[Obrazek: SVP9_default_01.jpg]

[Obrazek: SVP9_default_02.jpg]

[Obrazek: SVP9_default_03.jpg]

[Obrazek: SVP9_default_04.jpg]

[Obrazek: SVP9_default_05.jpg]

Domyślam się, że trzeba tutaj coś poustawiać chociażby po to aby przenoszony do obróbki film w to główne pole (niestety nie wiem jak się ono poprawnie nazywa :)) był z dźwiękiem wielokanałowym (kamera nagrywa 5.1).
Bardzo Was proszę o wsparcie i pomoc w ustawieniu pozostałych parametrów, ponieważ to dla mnie totalna magia, a nie chciałbym czegoś pogorszyć swoimi testowymi ustawieniami "na logikę i chybił-trafił" :)
Dodam, że nie posługuję się obcojęzycznymi materiałami / tutorialami, bo bardzo słabo znam język angielski :(
Jeżeli byłby to dla Was zbyt duży problem do napisania, zapraszam do kontaktu GG - 164342 lub skype - taaatooo, chętnie porozmawiam w godzinach popołudniowych :)
Odpowiedz