Drobne pytania (projekt, render)
#1
Witajcie po raz kolejny!
Tajniki SV zgłębiam przy każdej wolnej chwili i z każdym kolejnym filmem jestem bardziej zadowolony z efektu. Mam jednak kilka pewnych pytań. 
  • ustawienia projektu i ustawienia renderowania - czy powinny być ze sobą zgrane czy jedno z drugim nie ma większego powiązania (zasadniczo mam na uwadze ilość klatek na sekundę)?
  • zabawa z maskowaniem, posiadam na jednej ścieżce obraz tła, a na drugiej rysunek .png, który chcę przesuwać. Problemem jest fakt, że tego drugiego nie mogę pomniejszyć w Event Pan/Crop do żądanego rozmiaru. Niezależnie od rozdzielczości wyjściowej pomniejszyć go mogę do pewnego rozmiaru i nie mniejszego. Jak temu zaradzić?
  • Ilość klatek, a bitrate - nagrywam przeważnie w 720p przy 60 fps. Renderowałem do tej pory przy zachowaniu tych ustawień. Jeśli zachowam rozdzielczość, bitrate (14 Mb/s mam ustawione), ale zmienię ilość klatek na 30, to jakość końcowego filmu się powinna poprawić? Wnioskuję, że przy zachowaniu wartości bitrate'u na jedną klatkę przypadać wtedy będzie dwa razy więcej danych, prawda to?
  • ostatnia kwestia dotyczy jakby samej kamery, jednak może potraficie zaradzić temu problemowi. Poniżej zamieszczam próbkę filmu (kamera sportowa Drift Ghost-S, 720p, 60 fps). Do 6-tej sekundy i od 31-szej widać wyraźny, ostry obraz o żywych kolorach, natomiast od 6-tej do 31-szej sekundy obraz jest nieco rozmazany, nieostry i z brakiem nasycenia kolorów. Szczególnie patrzę na liście, których nie widać pojedynczo, a tworzą jedną, zieloną warstwę. Renderowanie odbywało się do 30 fps przy zachowaniu 720p. Wina kamery, tak być musi? 
http://1drv.ms/1y3kd9A

Dziękuję z góry za pomoc po raz kolejny!
Odpowiedz
#2
Ad.1
Najlepiej mieć zgodny render z projektem. Jaki sens kazać programowi dwa razy przeliczyć coś podczas renderingu?
Jeśli chodzi o kompresję, to nie jest tak że 2x więcej klatek = 2x większy bitrate. Bo w filmie 60p ruch między klatkami jest,2x mniejszy niż w 30p (zmiany położenia niektórych elementów w kadrze). A co to ma do rzeczy? A no to, że używając mpeg2 czy też avc, mamy do czynienia z kodowaniem wewnątrzklatkowym oraz międzyklatkowym.
Odpowiedz
#3
Dzięki!
Czy pozostałe kwestie będzie ktoś w stanie wyjaśnić?
Odpowiedz
#4
Odnośnie 1, to ja robiłem przez lata tak, że ustawiałem projekt niezgodnie z materiałem wejśćiowym. Bo mi się przycinało. Więc wklepywałęm mniejszą rozdzielczość. Nie ma to wiele wspólnego z podglądem, w sensie: nie wystarczyło zmniejszyć jakość podglądu. Bo i tak cieło. Więc ustawiałem projekt 1080p jako 720p.

Cytat:Najlepiej mieć zgodny render z projektem. Jaki sens kazać programowi dwa razy przeliczyć coś podczas renderingu?

Taki Mateusz, że program LEPIEJ funkcjonuje gdy się zrobi "to", jakby się tego "nie zrobiło", czasami. Jedna z metod na komfortowe montowanie w tym zabugowanym programie :)



Odnośnie 2, jeżeli nie możesz bardziej zmniejszyć, skorzystaj ze zmniejszanie z tego miejsca (całą oś czasu zmniejszasz wtedy). Wchodzisz w tę opcję, łapiesz "kwadrat" z za rogi i zmniejszasz jego rozmiar.
[Obrazek: 98miAdp.png]
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#5
"•ostatnia kwestia dotyczy jakby samej kamery, jednak może potraficie zaradzić temu problemowi. Poniżej zamieszczam próbkę filmu (kamera sportowa Drift Ghost-S, 720p, 60 fps). Do 6-tej sekundy i od 31-szej widać wyraźny, ostry obraz o żywych kolorach, natomiast od 6-tej do 31-szej sekundy obraz jest nieco rozmazany, nieostry i z brakiem nasycenia kolorów. Szczególnie patrzę na liście, których nie widać pojedynczo, a tworzą jedną, zieloną warstwę. Renderowanie odbywało się do 30 fps przy zachowaniu 720p. Wina kamery, tak być musi?"

Nie ma oryginalnego pliku z kamery. Trudno powiedzieć, czy da się lepiej.
Odpowiedz
#6
Dzięki za pomocną odpowiedź.
Co do plików oryginalnych z kamery, są do podglądu tutaj: http://1drv.ms/1A0bpAK
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości