Ogromny czas renderowania krótkich filmów
Witam. Z vegasa korzystam od jakiś 3 lat, ale mimo to jestem początkującym jego użytkownikiem gdyż montuję filmiki bardzo sporadycznie. Obecnie jestem na vegasie 13.0.
W ostatnim czasie zmontowałem kilka filmików i teraz zamierzam je wyrenderować. Problem tkwi w czasie renderowania.
Krótkie filmiki ok. 6 minutowe renderuje mi ok. 45-50 minut. Jestem to w stanie przetrawić.
Moje ostatnie 6 filmików trwa 22-25 minut. Kiedy zacząłem rederować pierwszy, czas renderowania wyniósł prawie 5 godzin.
Nie potrafię ustawić opcji renderowania, aby w pełni wykorzystywały sprzęt.
Czy pomoże mi ktoś dobrać odpowiednie ustawienia pod mój komputer?
Zależy mi na jakości gdyż ostatni filmik był nagrywany programem do nagrywania pulpitu na którym odtwarzany był obraz z kamery która nadaje 24h i nie chciałbym jeszcze bardziej pogorszyć jakości.

Sprzęt jaki posiadam to:

System Operacyjny

MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1

CPU
AMD Phenom II X4 960T 
Technologia Thuban 45nm

RAM
4,00 GB 1-Kanałowy DDR3 @ 803MHz (9-9-9-28)

Płyta Główna
Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-78LMT-S2P (Socket M2)

Grafika
NVIDIA GeForce GTX 660  

Dyski Twarde
117GB GOODRAM C40 SATA Disk Device (SATA)
Odpowiedz
Komputer raczej niezbyt mocny (a do tego AMD...).
Pliki wejściowe pewnie AVC (h.264).

Projekt musisz ustawić tak samo jak pliki wejściowe (rozdzielczość, klatkaż, przeplot - chociaż ten lepiej usunąć).
Renderuj zgodnie z ustawieniami projektu = plikami wsadowymi.
Jeśli twój komputer słabo sobie radzi z AVC (a tak właśnie jest), to renderuj do MPEG2. Chociaż Twoja karta graficzna powinna wspierać kodowanie z użyciem GPU, co powinno skutecznie przyspieszyć rendering.

Nakładasz jakieś efekty? Bo wiadomo, że te potrafią bardzo spowolnić rendering...
Odpowiedz
(11-16-2014, 15:23)mateuszszar napisał(a):  Komputer raczej niezbyt mocny (a do tego AMD...).
Pliki wejściowe pewnie AVC (h.264).