Ustawienia renderowania dla clipów z GoPro
#1
Witam,

Posiadam kamerkę GoPro Hero 3 black i nagrywam filmy w full hd 1920x1080 przy 60 klatkach na sekundę. Wrzucam clipy z gopro po przez przeciągniecie ich na ikonkę vegasa, bo wtedy projekt tworzy się pod określone parametry filmu ( tak mi się wydaje ) po czym edytuje clipy i chce je wyrenderować, jednak zawsze mi się psuje jakość. Nie aż tak bardzo, ale psuje. Zawsze używam gotowych ustawień renderowania, najczęściej do Internet 1080p, ponieważ wtedy rozmiar filmu nie jest za duży a jakość się "aż tak bardzo nie psuje", ale zawsze ta jakość jest gorsza. Nie potrafię wyrenderować żeby jakość się w ogóle nie popsuła :/ Spróbowałem już wszystkich formatów, w avi wygląda to super, ale clip kilka sekund waży kilka GB :O Czy są jakieś specjalne ustawienia renderowania dla GoPro 1080p 60fps ?? Chciałbym żeby mój film wyglądał tak jak filmy na oficjalnym kanale GoPro na youtube, ale do tego mi dużo brakuje :( Co zrobić?

Pozdrawiam, Patryk.
Odpowiedz
#2
(08-29-2014, 14:38)Patrico napisał(a):  Posiadam kamerkę GoPro Hero 3 black i nagrywam filmy w full hd 1920x1080 przy 60 klatkach na sekundę. Wrzucam clipy z gopro po przez przeciągniecie ich na ikonkę vegasa, bo wtedy projekt tworzy się pod określone parametry filmu ( tak mi się wydaje ) po czym edytuje clipy i chce je wyrenderować, jednak zawsze mi się psuje jakość.
Masz 1920x1080/60fps i4444 4x8bit Cineform.
Szczerze film najlepiej wyglądałby w kodeku VP9 8bit i420, lepiej niż HEVC. Nieosiągalne obecnie w Sony Vegas.
http://www.red.com/news/red-and-youtube
Odpowiedz
#3
(08-29-2014, 16:01)Jamaika napisał(a):  
(08-29-2014, 14:38)Patrico napisał(a):  Posiadam kamerkę GoPro Hero 3 black i nagrywam filmy w full hd 1920x1080 przy 60 klatkach na sekundę. Wrzucam clipy z gopro po przez przeciągniecie ich na ikonkę vegasa, bo wtedy projekt tworzy się pod określone parametry filmu ( tak mi się wydaje ) po czym edytuje clipy i chce je wyrenderować, jednak zawsze mi się psuje jakość.
Masz 1920x1080/60fps i4444 4x8bit Cineform.
Szczerze film najlepiej wyglądałby w kodeku VP9 8bit i420, lepiej niż HEVC. Nieosiągalne obecnie w Sony Vegas.
http://www.red.com/news/red-and-youtube

Skoro nie osiągalne to rozumiem że w vegasie nie masz szans na uzyskanie takiej jakości filmu jak przed wrzuceniem do projektu i żeby po wyrenderowaniu zajmował, chociaż tyle co przed edycją?
Wiem że to też zalezy od ilości efektów i jakie te efekty, ale zakładając że chce tylko przyciąc klipy i dodać stabilizacje albo podkład dźwiękowy...

Tutaj zamieszczam filmik wykonany w programie Adobe Premiere:





A tutaj w sony vegas:





Wiem że YouTube pogarsza troche jakość ale na komputerze to wygląda podobnie..

Są to te same materiały, w obu programach zastosowałem tylko efekt stabilizacji. Rozmiar obu plików był podobny, mimo że ewidentnie widać lepszą jakość po obróbce w Adobe Premiere.

Dodam że filmy prosto z kamerką są jeszcze nieco ładniejsze i jedyną opcją jeśli nie chce tej jakości popsuć to renderowanie do avi, ale wtedy z 100mb robi się 2 GB :(

Tutaj moje ustawienia renderowania w vegasie użyte to zapisu powyższego filmu:

[Obrazek: sxqers.jpg]

Może da się coś zmienić i jakość będzie lepsza??
Odpowiedz
#4
Zaznacz "Two-pass", oraz wpisz maximum 21 000 000 a averange 18 000 000 - to jakość będzie o niebo lepsza.
Ale pamiętaj, że nawet jakbyś zakodował 50 000 000, to YT i tak przerobi na 8 000 000 dla 1080p, albo 6 000 000 dla 720p.
Odpowiedz
#5
Oki, dzięki, jutro wyrenderuje z takimi ustawieniami jak piszesz i zobaczę jaka będzie różnica :)
Odpowiedz
#6
samo "Two-Pass" spowoduje dwukrotne wydłużenie rendeingu.
Dwuprzebieg oznacza, że vegas dwukrotnie przeleci cały film - pierwszy przebieg to analiza (koder robi mapę gdzie jest więcej szczegółów, gdzie obraz mniej dynamiczny/mniej szczegółowy itd.). W drugim przebiegu następuje właściwe kodowanie (w oparciu o tę wcześniej sporządzoną mapę) - a więc nie traci bez sensu bitów na kodowanie czegoś, co nie wymaga aż takiej ilości danych, a w zamian używa większego bitrate'u w miejscach, gdzie jest potrzebny.
Odpowiedz
#7
Ja też mam podobny problem, choć renderuję nie pierwszy raz filmy z gopro i nigdy nie miałem podobnego problemu.

W moim ostatnim projekcie głównie używam nagrań 1920x1080x59,94 kilka na początku projektu to klipy 1920x1440x47,952.
W ustawieniach projektu mam 1920x1080x59,94, renderuję do pliku wmv z takimi samymi ustawieniami jak mam w projekcie.
Wszystko fajnie ale jakimś cudem kilka z użytych ujęć w filmie (oryginalnie z gopro 59,94fps) po renderowaniu wydaje się że są tylko w 12-15fps a nie używam absolutnie żadnych efektów przy tych ujęciach, są tylko wycinkami dłuższego nagrania, cała reszta nagrania jest ok nawet te ujęcia które miały oryginalnie 47,952fps po renderingu do 59,94 są bez zastrzeżeń.

Dla wszystkich użytych ujęć wyłączyłem Resampling.

Nawet jeśli przy renderowaniu wybiorę mniej klatek niż w projekcie miałem ustawione np 30 czy 25 to dla tych samych ujęć jest dokładnie ten sam problem, że nagle znikają w nich gdzieś klatki. Sprawdzałem kilka razy żadnych efektów czysty plik z gopro tylko przycięty do kilku sekund z długiego nagrania a po renderowaniu braki w klatkach.

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem?

(08-29-2014, 23:37)Patrico napisał(a):  Oki, dzięki, jutro wyrenderuje z takimi ustawieniami jak piszesz i zobaczę jaka będzie różnica :)

Spróbuj jeszcze przed renderowaniem we właściwościach użytych klipów na timeline wyłączyć resampling, powinny zniknąć klatki "duchy".
Odpowiedz
#8
(08-30-2014, 0:44)ZiGi napisał(a):  Nawet jeśli przy renderowaniu wybiorę mniej klatek niż w projekcie miałem ustawione np 30 czy 25 to dla tych samych ujęć jest dokładnie ten sam problem, że nagle znikają w nich gdzieś klatki. Sprawdzałem kilka razy żadnych efektów czysty plik z gopro tylko przycięty do kilku sekund z długiego nagrania a po renderowaniu braki w klatkach.

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem?
Ojej. To przecież z logiki wniki, że jak wybierzesz 30klatek z 60 to masz połowę mniej klatek w filmie.

(08-30-2014, 0:44)ZiGi napisał(a):  Dla wszystkich użytych ujęć wyłączyłem Resampling.
Bardzo dobra myśl.
[Obrazek: 2eztpx5.jpg]
[Obrazek: 1zozte8.jpg]

Brakuje jeszcze narzuconej funkcji fx(Levels) Computer RGB to Studio. Jak porównasz filmy są różnice w jasności.
Odpowiedz
#9
(08-30-2014, 8:16)Jamaika napisał(a):  Ojej. To przecież z logiki wniki, że jak wybierzesz 30klatek z 60 to masz połowę mniej klatek w filmie.

Dla zwykłego zjadacza chleba nie ma różnicy czy renderowalem w 30 czy
60fps ja zmianę płynności zauważam, nie jest to jednak zauważalne dla osób które się na tym nie znają.
Problem jednak nie leży w tej kwestii tylko w tym, że z nieznanych powodów kilka ujęć spośród wszystkich które mają 60fps i są renderowane do 60fps wyglądają jakby były renderowane do 12-15 fps.
Odpowiedz
#10
(08-30-2014, 8:16)Jamaika napisał(a):  Brakuje jeszcze narzuconej funkcji fx(Levels) Studio to Computer RGB.

"Computer RGB to Studio".
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ustawienia projektu a ustawienia renderowania fobo 4 832 10-20-2015, 21:48
Ostatni post: mateuszszar
  Ustawienia renderowania na YT ZiggyShoke 5 1,029 01-22-2015, 20:00
Ostatni post: Kargan
  Ustawienia renderowania Uciekaaj 7 1,561 09-17-2013, 21:03
Ostatni post: mateuszszar
  GOPRO Hero 3 -Ustawienia Sony Vegas 12 Mint 18 5,596 03-11-2013, 19:52
Ostatni post: mateuszszar
  Prawidłowe Ustawienia Renderowania Gameplay-YT Mint 0 724 03-08-2013, 18:50
Ostatni post: Mint
  GoPRO Hero 2 - jakie ustawienia i dalszy rendering? lukskyy 5 3,631 01-28-2013, 23:02
Ostatni post: lukskyy

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości