Zielona ściana, farba i te sprawy
Hej wszystkim, zabieram się za malowanie pokoju i chciałem sobie pomalować jedną ścianę na zielony kolor aby już nie inwestować dodatkowo w green screena. Pytanie do was, jest może taka specjalna farba która by się dobrze sprawdziła w tej roli ? Lepiej kupić taką 'oczojebną' czy może zwykłą, połyskową czy matową i tak dalej i tak dalej ? Nie znam się na farbach a może ktoś tutaj ma taką ścianę i robi "z niej" filmy, więc prosiłbym o jakieś pomysły :) (cena nie gra roli)
Odpowiedz
Cytat:Pytanie do was, jest może taka specjalna farba która by się dobrze sprawdziła w tej roli ?

Tak, farby firmy Rosco "od średniowiecza" ;) używana do greenscreena, bluescreena itd.
http://www.teatrum.com.pl/k,chroma-key-rosco,415.htm

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
Szczerze to pomalowane ścianę na zielono farbą pół mat i efekt jest zajeb ... nawet bez dodatkowego oświetlenia pokazałem znajomym i łykneli że zwiedził em całą Europę :-) - banał.
Odpowiedz
To znaczy, że albo masz tak zajebisty klucz chromatyczny, albo robiłeś coś megabanalnego, albo jesteś geniuszem kluczowania, albo znajomi mają mocną wadę wzroku.
Oświetlenie to jest absolutna podstawa każdego klucza i 90% sukcesu.

Poproszę jakieś próbki Twojej pracy.

Odpowiedz
Panowie ja też na czasie przygotowuję sobie studio green screen i myślałem o tym żeby pomalować dwie ściany na zielono + sufit,żeby robić ujęcia z żaby.Czy myślicie że to dobry pomysł ? czy zielony sufit nie będzie robił mi jeszcze większego green spila?
https://www.youtube.com/channel/UC5FWIml...NU541SIHHg
Canon eos 600d
Nikon d7200 
Trochę szkła i innych zabawek

Odpowiedz
Wszystkim robiącym sobie "green-coś tam" w jakiej bądź formie ale w gównianych pomieszczeniach z cyklu garaż czy pokój sugeruję poczytanie chociaż trochę na temat nie tyle samego kluczowania, co samych zdjęć.
Z jednej strony rozumiem, że każdy by chciał mieć własne "studio".