Dodanie przeplotu
#1
Witam dziwnie to brzmi?dodawanie przeplotu?Zacznę od tego że moje filmy trafiają głownie na płyty DVD lub BLU -RAY tak więc jak wszystkim wiadomo czy nagrywamy 25p czy 50p na płytę musi trafić obraz w 50i.Większość tutaj pisze o tym jak ustawiać i renderować pliki pod YT a tu wszystko jasne tam trafiają filmy w25p lub 30p bez przeplotu.Do tej pory nagrywałem Canonem XF300 i było wszystko jasne kamerą nagrywałem w 50 i projekt był w 50i i render również w 50i ,ale terez filmujemy lustrzankami Canon 6d i tam mamy 25p.Moje pytanie cze projekt ustawiać w tak jak pliki źródłowe a potem renderować do DVD I BLU-RAY W 50i.Czy od razu projekt ustawiać w 50i i tak renderować do formatu mpg2 50i ?
Odpowiedz
#2
Jeżeli wszystko masz w progressivie to renderujesz w progressivie. ALE - używając szablonów oznaczonych jako DVD i BR. "Po prosu mpeg2" i "DVD" daje odrobinę różne rezultaty jeśli chodzi i ustawienie flag w pliku.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#3
Zapomniałem dodać, że uwago dotyczą - co nie jest oczywiste - Vegasa. Nie wiem jak inne programy kodują i oflagowują taki plik. Nie wiem - nie sprawdzałem jak jest w TMPeG itp.
Musisz poszukać informacji, szukaj hasła PsF (Progressive segmented frame) - program musi potrafić utworzyć coś takiego.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#4
Właśnie wyrenderowałem próbny materiał z 25p w projekcie do 50i w renderze i nawet jest nie źle mniej płynnie niż z 50i do 50i ale jest dobrze.Robiłem próby do mpg2 i sony avc wydaje się lepiej w sony avc.Mam jeszcze pytanie czy jak zrenderuje bez przeplotu to w dvd architect i tak doda przeplot na dvd i blu ray?
Odpowiedz
#5
A czytałeś o tym co podesłałem? Dobra, w skrócie, dużym lub bardzo dużym.
Standard DVD oraz BR nie przewidują (w skrócie...) trybów 25p.
Więc obraz progresywny jest zapisywany podczas renderu w specyficzny sposób (i jest to związane z odtwarzaniem na urządzeniach ANALOGOWYCH). Formalnie jest to 50i bo ze względów technicznych inaczej nie wolno po prostu.
Różnice są takie:
- w obrazie z przeplotem zapisanym jako 50i w każdym polu masz osobną fazę ruchu, czyli po dwie fazy (fields) na klatkę (a zatem płynniejszy ruch).
- w obrazie progressive zapisywany jest przy użyciu techniki PsF, gdzie obraz jest "opakowany w pola", w tzw. segmenty ale zawiera tylko jedną fazę ruchu - co nam daje 25 klatek/s czyli mniej płynny obraz).
Teraz - w sumie teoretycznie nie ma różnicy, czy sobie zrobisz render ustawiony na "NONE" czy na "Interlaced", jednakże w przypadku ustawienia na I, stasze odtwarzacze czy niektóre programy na wyjściu ANALOGOWYM mogą mieć problemy i robić pierdoły, ponieważ nie wiedzą, co zrobić z obrazem i traktuje go jak normalny obraz z przeplotem. Na HDMI i SDI teoretycznie nie powinno być różnicy.
Ale renderujesz jako progresywny (korzystająć z templetów oznaczonych jako DVD/BRD!) czyli field order ustawione na NONE plik zostaje odpowiednio oflagowany i mówi odwarzaczowi: "helloł, używam PsF i mam w sobie obraz progresywny, wyświetl to poprawnie".
Ergo - renderuj tak jak powiedziałem:
Jeżeli źródło - progressive, to
Projekt - field order i deinterlace ustawione na NONE
Render - None.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#6
OK teraz już bardziej mi to rozjaśniłeś ,jeszcze jedno czy z doświadczenia możesz powiedzieć jakim formatem renderować do dvd i do blu -ray.Robić to mpg2 czy sony avc czy jakimś innym? oczywiście field order i deinterlace ustawione na NONE w projekcie jak i prze przeliczaniu.
Odpowiedz
#7
Jeżeli chodzi o Vegasa (z innymi programami kto inny pomoże) DVD - no oczywiście, że Main Concept mpeg2 i template "DVD Architect..." - taki jak potrzebujesz, z niezbędnymi modyfikacja bitratur i co tam jeszcze potrzebujesz.

BR - nie robiłem nigdy BR, nie miałem takiej potrzeby, ale także Mainconept tylko tym razem AVC i templaty oznaczone jako Blu-ray.

Oczywiście we wszystkich przypadkach włączony dwuprzebieg itd.
I oczywiście osobno video i audio. Zresztą - na efix.pl masz opis.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#8
BluRay musi być renderowany z przeplotem. Progresywne pliki będą ponownie przeliczane. A czy mpg2, czy avc, to obojętne. AVC da lepszą jakość przy niższym bitrate'cie.
Odpowiedz
#9
Już ostatnie pytanie co prawda wiele jest o tym na forum ale zapytam. Czy we wszystkich plikach zostawić smart resample ,czy zmienić na disable resample?A tak z innej beczki muszę pochwalić SV PRO 12 tyle mi nerwów zepsuł na początku a teraz po poprawkach śmiga aż miło żadnych wysypów zawiech itd a już miałem zmieniać na inny program ,jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc...
Odpowiedz
#10
Tak. To prawda - szczególnie po wyłączeniu wspomagania GPU (CUDA), program jest na prawdę stabilny.
Smart/disable resample - to funkcja, która służy głównie przy przeliczaniu materiału ponownie (wymuszanie przeliczania). Szczególnie tam, gdzie zmienia się klatkaż (wówczas wybierasz, czy nowa klatka ma być obliczona na zasadzie średniej - czyli klatki są proporcjonalnie mieszane, aby nie zgubić żadnej informacji (z klatek z surówki), albo znowu wybierasz disable - aby upuścić nadmiarowe klatki (wówczas obraz nie traci na ostrości - nic nie jest mieszane... ale niektóre klatki wylatują z obiegu :)

Bardzo dobrze jest to opisane w helpie:
help napisał(a):Select a radio button to determine how video frames will be resampled when the frame rate of a media file is lower than the project’s frame rate. This can occur either when the event has a velocity envelope or when the frame rate of the original media is different than the Frame rate setting on the Video tab of the Project Properties dialog.

With resampling, the intervening frames are interpolated from the source frames, much like a crossfade effect between the original frames. This may solve some interlacing problems and other jittery output problems.

Smart resample


Resampling occurs only when an event's calculated frame rate does not match the project frame rate and the project frame rate is 24 fps or greater.

The calculated frame rate takes into account any changes made to event speed with velocity envelope, playback rate, and undersample rate.

Force resample
The event is always resampled, regardless of its frame rate or the output frame rate.

Disable resample
No resampling will occur.

Sprawdziłem w pierwszym poście...
Ty używasz plików 50i oraz 25p. Renderujesz 50i
Smart/disable resample - Ciebie nie dotyczy :) Nic nie zmieni, żadnego efektu działania nie będzie.
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości