Wykończenie surowego materiału
#1
Hej,
mam ogromną prośbę o wytłumaczenie pewnej kwestii - jak uzyskać końcowy efekt "profesjonalnego" filmu? Chodzi o to, że mam trochę ujęć i wiem jak je zmontować, dodać efekty etc., ale wyglądają one bardzo "surowo", nie są płynne.

Domyślam się, że jest jakiś sposób aby taki surowy materiał zamienić na ładny i płynny obraz, taki jak widzimy w TV, albo na teledyskach, ale nie mam pojęcia jak ten etap się nazywa. Dodam od razu, że nie chodzi mi o samą jakość filmu, mam dobrą lustrzankę i obiektyw do niej i nagrywa na prawdę dobrej jakości filmy.

Będę mega wdzięczna za podanie chociażby nazwy tego etapu obróbki filmu, jak to się robi krok po kroku to już znajdę, po prostu teraz nie wiem nawet jakimi hasłami tego wyszukiwać... dzięki z góry!
Odpowiedz
#2
To takie specjalne makro lub ekstra klawisz, zwykle znajduje się koło klawisza "Make me a dragon".
Tak na serio - nie istnieje coś takiego jak jakaś specjalna technika. To o czym mówisz żargonowo nazywa się "film look" i znajdziesz pod tym hasłem kupę tutoriali, wtyczki z "filmowymi" presetami (choćby Magic Bullet) itd.
Ale prawda jest taka, że pracę nad "filmowym" obrazem musisz zacząć już podczas kręcenia. Odpowiednie, plastyczne oświetlenie, dobrany czas migawki, przesłona, mała głębia ostrości.
Cała reszta - czyli różne efekty kolorystyczne, dodawanie ekstra kaszet, zmiana leveli itd. to już pierdoły. Coś tam osiągniesz, ale podstawa to materiał wejściowy.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#3
Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Co więcej, nie zgadzam się z Tobą z tym. Albo po prostu operujemy innymi skrótami myślowymi na te same sprawy.
Jeśli chodzi Ci o to by materiał nagrany przez Ciebie jak najbardziej przypominał film możesz/musisz:
- odpowiednio zmienić kolorystykę (korekcja koloru). Coś rozjaśnić, gdzieś przyciemnić, zdjąć nasycenie. Polecam zmniejszyć nasycenie kolorów - to daje fajny efekt.
Dodatkowo materiał musisz kręcić w 24 klatkach na sekundę bo z taką częstotliwością oglądasz obraz w kinie.
Oraz wypuścić materiał nie w formacie 16:9 tylko bodajże 2:35. Czyli albo wyrenderować go w innym formacie obrazu (uprzednio go do niego przystosowując) albo obłożyć materiał nagrany zwyczajnie (16:9) czarnymi paskami z góry i dołu, tak zwana "kaszeta".
Ale kluczem do jakości jest oświetlenie na planie - jak jest dobre to jest lepsza jakość, znikają szumy itd.
Odpowiedz
#4
(05-09-2014, 17:22)Bunch napisał(a):  ...wypuścić materiał nie w formacie 16:9 tylko bodajże 2:35.

[Obrazek: attachment.php?aid=1101]


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#5
Cytat:Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Co więcej, nie zgadzam się z Tobą z tym

Masz zadatki na zostanie z parlamentarzystą. Oni też tak mają.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#6
przepraszam Was bardzo za zamieszanie, poczytałam, pobawiłam się filmowaniem i w końcu wiem o co chodziło :) cały czas nagrywałam z prędkością klatek 50-60, przez co na ujęciach były bardzo dokładne, szybkie i jakby "mechaniczne" ruchy (które swoją drogą zacnie wyglądają na zwolnionym tempie:). wystarczyło zmienić prędkość na 24-25 i już mam moją "płynność", na której mi zależało.

nie wiedziałam o co chodzi dlatego dokładnie nie potrafiłam wytłumaczyć o jaki efekt mi chodzi, ale mam nadzieję, że już też załapaliście ;p w każdym razie wielkie dzięki za wszystkie rady!
Odpowiedz
#7
Shit Mateusz. Wiedziałem, że coś nie będzie grać.
Nie 2:35 tylko 2,35:1 miało być :D
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jak poprawić jakość surowego pliku Temakan 1 144 07-23-2016, 14:13
Ostatni post: sirCreeper

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości