Spadki jakości po wyrenderowaniu
#1
Witam

Od jakiegoś czasu doskwiera mi pewien problem. Otóż przerabiam filmiki pod Youtube tymi ustawieniami :

[Obrazek: 97681591274839878551.png]

Problem polega na tym iż po zmianie vegasa z 11 na 12 w przerobionym już filmie co jakiś czas na kilka sekund występuje straszna pikseloza jakbym chciał qvga rozszerzyć do full hd. Czytałem co nie co iż to może być wina bitrate tak wiec zmieniłem standardowe 12mln na 16mln oraz później na 22mln i dalej tak samo się dzieje.

Głównie jest to gameplay z gier nagrywany programem Fraps bądź Action! w rozdzielczosci nieco ponad full HD 50 frames.

Pytać jeśli potrzeba jeszcze jakichś informacji do ustalenia problemu.
Odpowiedz
#2
A dlaczego robisz 50 fps, dlaczego nie używasz dwuprzebiegu, dlaczego używasz profilu Main itd. Jakie masz ustawieni aprojektu i jakie pliki źródłowe.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#3
50 FPS ponieważ kiedyś jak robiłem w 30 FPS to wydawało mi się jakby lekko przycinało obraz , zmieniłem na 50 i tak mi zostało.

Na twoje zapytania zaczynające się od " Dlaczego " odpowiadam dlatego iż nie znam się na tym. W Vegas 11 po wybraniu po Internet HD 1080p było wszystko w miarę dobrze to nie zagłębiałem się w szczegóły.

Plik zródłowy jak pisalem rozdzielczość nieco ponad Full HD , rozszerzenie .avi , klatek 50 , bez dźwięku. Zazwyczaj waga jest w granicach 25 - 30GB

Ustawienia projektu tzn ? EDIT

[Obrazek: 44000905926555373598.png]
Odpowiedz
#4
Ehhh... Skocz do wątku "Render dla Youtube". Nie będziemy kolejny raz tego wszystkiego samego powtarzać, robisz "na pałę", totalnie bez sensu. Że nie rozumiesz - widzę. Przeczytaj cały wątek o renderze na YT, potem wróć i rozwiej ewentualne wątpliwości.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#5
W miedzy czasie poczytałem trochę i zmieniłem tak :

1. Action! nagrywać będzie w 1080p .avi zamiast nieco ponad full HD. 50 Klatek ( to zostawiam oraz wiem ze na YT i tak to nic nie da )

2. Zmieniłem ustawienia projektu na :

[Obrazek: 21328123463541796727.png]

Co do pixel format to jedni pisali 8bit a drudzy 32bit.

3. Oraz zmieniłem nieco " Render As" na :

[Obrazek: 83769605421571493180.png]

Bit rate nawet można chyba jeszcze zaniżyć skoro YT i tak ma swoje 8mln.

Two-pass jeśli dobrze wyczytałem też wpłynie na jakość video więc zostawiam załączone mimo iż teraz to 2x dłużej będzie trwało.

Oraz zapytanie odnośnie " Allow source to adjust frame rate ". Zaznaczyć pierwszą opcję również ? Tutaj też jedni zaznaczali , drudzy nie.

Wieczorem nagram kolejny gameplay oraz wrzucę do vegasa z tymi ustawieniami. Coś tutaj jeszcze zmienić ?

Jeśli dalej coś będzie nie tak to tutaj napiszę.
Odpowiedz
#6
Spróbuj zroumieć jak to działa, a nie "co masz zaklikać". Doczytaj co robi "Allow source". YT nie obsługuje więcej 25/30 fps.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#7
W pracy też tak miałeś że rzucili Cię na stanowisko i sam dojdź do tego co dana opcja robi ?

Skoro zapytałem to znaczy że nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, ale widzę że to jakiś problem żeby odpowiedzieć.

Odnośnie YT napisałem w 1 punkcie iż wiem że 50fps nie działa ale świadomie zostawiłem.
Odpowiedz
#8
Nie kuźwa, dali mi do łapy instrukcje dokumentację i miałem zasrany obowiązek się z nią zapoznać przez przystąpieniem do pracy. Problemy masz Ty - odpowiedzi tu padały wiele razy, rusz dupsko i poszukaj. Ale jak nie zrozumiesz PO CO - to będziesz pytał do końca świata.
Jak Ci się nie chce - to Twój problem. Z mojego punktu widzenia im mniej filmów z gier - tym lepiej. Świat na tym nic nie traci.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości