Vegas 13 Pro a obsługa kart serii GTX 600 i GTX 700
#1
Czy SV13 potrafi w pełni obsługiwać karty serii GTX 600 i 700. Chodzi mi głownie o wykorzystanie CUDA w renderingu z GPU. Czy karty serii 600 i 700 są wśròd kart preferowany czy nie. Na stronie SCS nie mogę się tego doczytać. Wiadomo, że SV12 obsługuje poprawnie serię GTX 500 i niższe. Jak jest w SV13?
Odpowiedz
#2
Na stronie SCS http://dspcdn.sonycreativesoftware.com/r...me_enu.htm
pisze tak:
"Requires a CUDA-enabled GPU and driver 270.xx or later.
GeForce GPUs: GeForce GTX 4xx Series or higher (or GeForce GT 2xx Series or higher with driver 297.03 or later).
Quadro GPUs: Quadro 600 or higher (or Quadro FX 1700 or higher with driver 297.03 or later).
"
Wynika z tego, że seria GTX 6xx i 7xx będzie obsługiwana, tylko jak będzie w praktyce? Gdy ktoś sprawdzi jak to wygląda w rzeczywistości to może podzieli się spostrzeżeniami...
Odpowiedz
#3
Z tego co pamiętam, to samo było napisane w poprzednich Vegasach ;)
Bo karty te są obsługiwane. Ale czy wykorzystywane w efektywny sposób? Tego na razie nikt nie potwierdza.
Zdarzało się, że przy VP12 ludzie przesiadali się z GTX-5xx na GTX-6xx lub 7xx, i rendering szedł dłużej (mimo większej ilości procesorów strumieniowych CUDA).
Zresztą, co tu dużo mówić. W mojej GTX-560oc Vegas nie potrafi obsłużyć w 100% (wystarczy odpalić GPU-Z podczas renderingu i zobaczyć na użycie %...
Dla porównania, TMPGEnc bez problemu wyciska prawie 100% podczas renderingu.

Dlatego też, warto chyba pomyśleć o Radeon'ach - tylko czy ktoś to testował? Bo pakować się w sprzęt "w ciemno", to już mi się nie chce, bo wiele razy tak musiałem, i wystarczy ;)
Odpowiedz
#4
MI na GTX 660 przy CUDA renderuje faktycznie szybciej. Najszybsza metoda z wszystkich dostępnych to właśnie CUDA. Jednak mam taki problem, że ZAWSZE mi się wysypie rendering gdy renderuję do CUDA za pierwsyzm-drugim razem. Potem jakoś idzie.
Odpowiedz
#5
Bartek. Mógłbyś sprawdzić ile % użycia gpu podczas renderingu u Ciebie?

Ps. Jak chcesz renderować, to wyłącz wsparcie w ustawieniach vegasa (dla podglądu), restart vegasa i dopiero render (no chyba że domyślnie masz wyłączone).
Odpowiedz
#6
Wykonałem test renderowania do AVC na SV12 (build 770) i SV13 (build 290). Test miał sprawdzić współpracę tych dwóch programów z kartą grafiki GTX660. Komputer, na którym pracowałem, to i5, 12GB RAM, GTX660, dysk SATA. Renderowaniu poddawałem czterominutowy projekt (AVCHD 1920x1080, 25fps z przeplotem), w którym zastosowałem:
- płynne przenikanie klipów trwające w sumie 2min 30s,
- dwie wtyczki Video FX (Sony Color Balance i Sony Brightness and Contrast),
- dwa krótkie przejścia Cross Effect,
- 15-sekundowy przesuwający się tekst.

Renderowałem za pomocą: Main Concetp AVC/AAC – Internet HD (1920x1080, CBR 20Mbps, progresive scan).
Wyniki (czas) renderowania:
Render using CPU only – SV12 16min 15s, SV13 16min
Render using CUDA if available: oba programy (SV12 i SV13) po ok. 16min 30s dochodziły do 99% i zawieszały się.
W komputerze miałem zainstalowane najnowsze sterowniki. Zainstalowałem również dwa wcześniejsze sterowniki, ale nie dało to żadnego efektu.

Moje wnioski:
Obsługa kart serii GTX600 nie została dopracowana (poprawiona) w SV13, nie jest nawet poprawna. Rendering do AVC zawiesza się i nie ma skrócenia jego czasu przy wykorzystaniu GPU (CUDA).

Po tym teście zamontowałem do komputera kartę Radeon HD5577 i powtórzyłem cały test, który tym razem udało się przeprowadzić bez najmniejszego problemu. Rendering do AVC ustawiłem dokładnie tak samo jak wcześniej i uzyskałem o wiele lepsze rezultaty:
Render using CPU only – SV12 16min 15s, SV13 15min 48s
Render using OpenCL if available – SV12 5min 38s, SV13 5min 36s (obciążenie kart GPU load, w obu przypadkach to 60 do 65%)

Wniosek:
Trzykrotnie szybszy i bezproblemowy render z wykorzystaniem GPU (OpenCL) na słabszej karcie Radeon HD5577 niż na mocniejszej GTX660.
Czas renderowania do AVC nie skrócił się w SV13, jest taki sam jak w SV12.
Ciekawe, jak wygląda współpraca nowszych Radeonów z Vegasem…?
Odpowiedz
#7
tego się obawiałem...
Czyli ze co - przechodzimy masowo na Radeony? ;)
Odpowiedz
#8
Ciekawi mnie jedno, czy dało by się używać bezproblemowo dwóch kart. Większość softu który mam korzysta z cuda i wolał bym go używać.
ps.
Komp i7 950, 16GB pam, gtx 560, system i vegas na ssd, video na raid.

Projekt o tej samej długości i załączonych tych samych efektach co dwa posty wyżej.
Vegas 11 GPU acceleration of video processing - Off
render sony avc CPU - 7m.58s, średnie użycie procka - 100%. gpu - 0%
render sony avc GPU - 6m.52s, średnie użycie procka - 80%. gpu - 25%

Vegas 11 GPU acceleration of video processing - gtx - 560
render sony avc CPU - 7m.04s, średnie użycie procka - 80%. gpu - 30%
render sony avc GPU - 6m.50s, średnie użycie procka - 80%. gpu - 45%

Vegas 11 GPU acceleration of video processing - Off
render MainConcept CPU - 16m.56s, średnie użycie procka - 100%. gpu - 0%
render MainConcept GPU - 4m.58s, średnie użycie procka - 100%. gpu - 40%

Vegas 11 GPU acceleration of video processing - gtx - 560
render MainConcept CPU - 15m.42s, średnie użycie procka - 100%. gpu - 10%
render MainConcept GPU - 4m.19s, średnie użycie procka - 90%. gpu - 70%
Odpowiedz
#9
W związku z brakiem obsługi karty GTX660 przez SV12 i SV13 nabyłem kartę Radeon HD7790 i dokonałem renderingu czterominutowego projektu AVCHD 1920x1080i (tego samego, którego opisałem w poście #6 tego wątku). Renderowałem za pomocą MainConcept AVC/AAC z ustawieniami jak w poście #6 i oczywiście na tym samym komputerze. Niestety – znowu się rozczarowałem :-(

SV12(build 770) SV13(build 310)
GPU acceleration of video processing: On
Render using CPU only – SV12 15m.25s, SV13 15m.13s
Render using OpenCL if available – SV12 15m.12s, SV13 15m.15s (na obydwu programach GPU load=0%)

Przy ustawieniu GPU acceleration of video processing: Off, czas rendering wzrastał o około 2 minuty.

Wynika mi z tego, że z obsługą nowszych Radeonów przez SV też nie jest dobrze (jeśli oczywiście można wnioskować na podstawie jednej karty). Wykonany przeze mnie test trzech kart graficznych (HD5570, HD7790 i GTX660) wykazał, że tylko najstarsza i najsłabsza karta (czyli HD5570 a nie HD5577 jak błędnie napisałem w poście #6) bardzo przyzwoicie wspomaga rendering AVC. Nie wiem co o tym myśleć… może spróbuję jak będzie renderował z tymi kartami Adobe Premiere. Jak wykonam test to postaram się opisać jego wyniki.
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Prędkość kopiowania przez czytnik kart SD tsonga 6 1,388 12-07-2013, 22:20
Ostatni post: tsonga

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości