Render z Drift Ghost
Witam Was po raz pierwszy - jestem nowicjuszem zarejestrowanym od kilku minut na forum. Odwiedzałem Was już wcześniej, jednak tym razem zostałem zmuszony sytuacją - jak to zwykle bywa - problemem związanym z tematem :)

Konkrety: mianowicie posiadam kamerę sportową Drift Ghost-S i nagrywam z reguły w rozdzielczości 720p przy 120 fps. Nagrania rejestrowane w pliku o rozszerzeniu .mp4 z kodekiem H.264 (MPEG-4 AVC) dla video oraz MPEG-AAC - audio. Tworzę projekt, sklejam, łączę tnę itd - OK. Renderowanie także przebiega bezproblemowo. Problem dotyczy fragmentów wyrenderowanego już filmu, które prezentują znacznie słabszą jakość. Używam MainConcept (.mp4) dla 1280x720p/30fps z różnymi parametrami - kombinuję ze stałym i zmiennym (od najniższych do najwyższych wartości) bitratem z wybranym profilem "main", field order, pixel aspec ratio, number of reference scene - różne parametry wprowadzam dla tych opcji oraz w zakładce "project" wybieram najlepszą jakość.

Generalnie większość szczegółów odwzorowana jest dobrze, kolory nasycone jak powinny, ale kilka scen jest dość "mętnych". Plik oryginalny ma poprawną jakość, problem występuje tylko po wyrenderowaniu.

Czy jesteście w stanie określić prawdopodobną przyczynę okresowego pogorszenia jakości, jakich konkretnych danych byście potrzebowali o plikach?

Z góry dziękuję bardzo za pomoc!
Z pozdrowieniami
Michał
Odpowiedz
@michals
Twój materiał posiada klatkaż 120fps.
Projekt (oraz render) - robisz 30fps.
Mam nadzieję, że zwracasz uwagę, aby projekt był progresywny (bez przeplotu). Ale to nie wszystko. W takiej konfiguracji, na jedną klatkę renderu/projektu, przypadają cztery klatki surowego materiału. Dlatego obraz się czasami zamazuje.