Render z Drift Ghost
#1
Witam Was po raz pierwszy - jestem nowicjuszem zarejestrowanym od kilku minut na forum. Odwiedzałem Was już wcześniej, jednak tym razem zostałem zmuszony sytuacją - jak to zwykle bywa - problemem związanym z tematem :)

Konkrety: mianowicie posiadam kamerę sportową Drift Ghost-S i nagrywam z reguły w rozdzielczości 720p przy 120 fps. Nagrania rejestrowane w pliku o rozszerzeniu .mp4 z kodekiem H.264 (MPEG-4 AVC) dla video oraz MPEG-AAC - audio. Tworzę projekt, sklejam, łączę tnę itd - OK. Renderowanie także przebiega bezproblemowo. Problem dotyczy fragmentów wyrenderowanego już filmu, które prezentują znacznie słabszą jakość. Używam MainConcept (.mp4) dla 1280x720p/30fps z różnymi parametrami - kombinuję ze stałym i zmiennym (od najniższych do najwyższych wartości) bitratem z wybranym profilem "main", field order, pixel aspec ratio, number of reference scene - różne parametry wprowadzam dla tych opcji oraz w zakładce "project" wybieram najlepszą jakość.

Generalnie większość szczegółów odwzorowana jest dobrze, kolory nasycone jak powinny, ale kilka scen jest dość "mętnych". Plik oryginalny ma poprawną jakość, problem występuje tylko po wyrenderowaniu.

Czy jesteście w stanie określić prawdopodobną przyczynę okresowego pogorszenia jakości, jakich konkretnych danych byście potrzebowali o plikach?

Z góry dziękuję bardzo za pomoc!
Z pozdrowieniami
Michał
Odpowiedz
#2
@michals
Twój materiał posiada klatkaż 120fps.
Projekt (oraz render) - robisz 30fps.
Mam nadzieję, że zwracasz uwagę, aby projekt był progresywny (bez przeplotu). Ale to nie wszystko. W takiej konfiguracji, na jedną klatkę renderu/projektu, przypadają cztery klatki surowego materiału. Dlatego obraz się czasami zamazuje.
Możesz użyć funkcji "disable resample" w properties każdego eventu (sposób na hurtową zmianę tego parametru jest na forum - wystarczy utworzyć skrót klawiaturowy itd.). Po takim zabiegu program będzie pomijał nadmiarowe klatki (będzie wyświetlał tylko co czwartą), więc utrata płynności będzie nieunikniona, ale za to obraz będzie nadal ostry i wyraźny.

Zwykle 120fps używane jest przy zwolnieniach... zapas klatek pozwala na zrobienie idealnego zwolnienia 4-krotnego...
Odpowiedz
#3
Pierwszy dzień i od razu warn. Nie dopisujemy się od cudzych wątków! Wrrrr....

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#4
@mateuszszar dziękuję! Renderowanie trwa - podzielę się uwagami z uzyskanego efektu :)

@efix wybacz. Nie zapoznałem się dokładnie z regulaminem, a człowiek bywa dzisiaj na tylu różnych forach, że ciężko zapanować nad panującymi zasadami. Postaram się nadgonić zaległości.
Odpowiedz
#5
Wyrenderowałem pożądany film i faktycznie jest nieco lepiej. Nie jest jednak idealnie, ale pozwolę to sobie odpuścić - uzyskany efekt mnie zadowala.
Przyszedł czas na kolejny projekt, więc może w nim pojawią się nowe wyzwania, problemy jednocześnie możliwości.

Dzięki raz jeszcze za pomoc.
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości