vegas disable resample
#1
Witam, mam pewien problem. Nagrywam filmy z gier w 120fpsach i problem polega na tym, ze gdy mam włączone domyślne resample w vegasie to film strasznie traci na jakości (?), nie wiem jak to określić, po prostu jest taki rozmazany, bo są te klatki przez włączone resample. W momencie gdy wyłączam resample (filmik 120fps podkreślam), jakość filmu jest bardzo dobra, ostrość i wgle.. natomiast film STRASZNIE traci na płynności, widać to naprawde bardzo. Czy jest coś pośredniego? Czy może coś trzeba jeszcze wyłączyć/włączyć przy disample resample by film był płynny? pytam bo pierwszy raz bawilem sie z disable resample bo juz mnie denerwuje to rozmazywanie ekranu przy różnych obrotach i szybkich zwrotach kamery
Odpowiedz
#2
Jak masz ustawiony projekt?
Chyba nie spodziewasz się żeby w 25p mieć płynność podobną do 120 :-)
Albo rybki, albo pipki, jak to powiedział klasyk.

Możesz zwiększyć klatkaż do 50p, ale z tego co wiem, yt ma ograniczenia do 30fps max... A mam przypuszczenia, że tam trafi Twoje dzieło
Odpowiedz
#3
No wlasnie oto chodzi, ze yt ma tylko 30fps.. więc co, zwiększyć klatki do 50 i wrzucac na yt?
tak mam ustawiony projekt http://screenshooter.net/7426827/ucgpfkv
Odpowiedz
#4
Jak idzie na YouTube to nie ma sensu renderować do ponad 30. Możesz za to zwiększyć bitrate przy renderowaniu, może obraz nie będzie aż tak rozmyty.
Odpowiedz
#5
Napisał, że nie jest rozmyty, tylko traci na płynności... co jest oczywistą oczywistością!


(04-24-2014, 15:41)freeze4 napisał(a):  ...jakość filmu jest bardzo dobra, ostrość i wgle.. natomiast film STRASZNIE traci na płynności...
Odpowiedz
#6
Traci na płynności przy disable resample więc rozwiązaniem jest albo zwiększenie plynnosci przy disable resample albo zmniejszenie 'rozmycia' przy smart resample. bitrate 10M mam obecnie i jest no.. srednio.
Odpowiedz
#7
trochę dziwnie to tłumaczysz, ale możliwe, że o to właśnie chodzi.

Jak masz projekt 30kl/s, to możesz
- ustawić "disable resample' (upuścić pośrednie klatki) - przez co płynność spadnie, ale ostrość będzie zachowana (nie zawsze to dobrze wygląda - np. przy dynamicznych ujęciach, może brakować 'motion blur", przez co obraz będzie wyglądał jak poklatkowy)
- zostawić "smart resample", ale wówczas na jedną klatkę projektu przypadną 4klatki surówki (co będzie bardzo nieładnie wyglądało).

Moim zdaniem, wyjściem może okazać się zrobienie pośredniego kroku.
Upuścić np. połowę klatek (wówczas zostanie 60fps), a następnie dodać lekki 'motion blur'... trzeba by popróbować, co będzie lepiej wyglądało finalnie.
Odpowiedz
#8
(04-24-2014, 19:23)mateuszszar napisał(a):  Napisał, że nie jest rozmyty, tylko traci na płynności... co jest oczywistą oczywistością!


(04-24-2014, 15:41)freeze4 napisał(a):  ...jakość filmu jest bardzo dobra, ostrość i wgle.. natomiast film STRASZNIE traci na płynności...

Do tego nawiązywałem, ale widocznie coś się nie zrozumieliśmy. A czym mniejszy bitrate to logiczne, że tym bardziej się rozmywa.

(04-24-2014, 15:41)freeze4 napisał(a):  pierwszy raz bawilem sie z disable resample bo juz mnie denerwuje to rozmazywanie ekranu przy różnych obrotach i szybkich zwrotach kamery
Odpowiedz
#9
pełna zgoda.
Odpowiedz
#10
Ogarnij pw freeze ;)
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Efekt "ducha" (nawet po zaznaczeniu "Disable Resamble") Anteriss 3 584 02-23-2015, 18:10
Ostatni post: mateuszszar
  jaki resample przy renderze 50p do PAL upper tsonga 0 490 03-10-2013, 13:18
Ostatni post: tsonga

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości