Co nieco o 13 Pro prosto z NAB
#1
Jak w temacie, prezentacja nowego Vegasa (wideo)

http://pro.sony.com/bbsc/video/collectio...ng_vegas13

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#2
Na czym upłynął im czas od czasu ostatniej wersji 12? Patrząc na te nowości, to jedynym wytłumaczeniem musi być przepisanie większości kodu, bo jeśli nie, to wg. mnie jesteśmy świadkami kompromitacji SCS. Perełki typu "Multitool editing enhancements", czyli dodanie kilku ikonek do funkcji, które istnieją od dawna... Chyba nikt nie narzekał, że trzeba wcisnąć np. ALT, ALT+CTRL? Nie liczę tych dodanych wtyczek firm trzecich - mnie interesuje, co SCS samo zrobiło w tym czasie. Może chociaż zaktualizowali API OFX do najnowszej wersji?
Odpowiedz
#3
No wg tego co napisali, wiele kodu jest napisana od nowa, ale tematem przewodnim tego roku jest globalny pierdolec na temat 4K, podobnie, jak w 2010 3D. Co za tym idzie, "proxy" odmieniane przez wszystkie przypadki. Czy jest szybszy i stabilniejszy trudno mi się wypowiedzieć przy moim sprzęcie, ale na dniach będzie pewnie trial to sobie sprawdzicie sami.
Z mojego punktu widzenia, soft idzie w kierunku szybkiego narzędzia "reportażowego/newsowego", co czego zresztą jest wykorzystywany w wielu telewizjach, nie zaś dla jakiś megabajerów.
Z nowości jak tak przejrzę listę nie ma nic, co by było atrakcyjne dla statystycznego forumowicza klejącego pierdy z gier i pamiątki z wakacji. Może dla pro - i to nie ślubnych tylko racze współpracujących z TV, ale to trudno mi ocenić, ponieważ nie używam tych technologi.
Tak zbierając na szybko whats new, pomijając oczywiście efekty z hitfilmu itp. pierdoły:
- Added a new tool to generate loudness measurement logs.
· Continual improvement to new project archiving capabilities.
· Added a new suite of normal edit tools.
· The edit toolbar under the timeline has been reworked to accommodate the new edit tools as well as streamline the main toolbar.
· Added 7 new HitFilm video FX plug-ins.
· Vegas Pro Connect now supports project preview.
· Added new loudness meters docking panel via View > Windows > Loudness Meters.
· Added the ability to generate loudness log via the Metadata section of the Render As dialog.
· Added the ability for managing prepared clips for Vegas Pro Connect.
· Added smart rendering for XAVC Intra formats (MXF).
· Added the ability to read metadata from XAVC S (MP4) formats including timecode.
- Relink Sony Wireless Adapter Proxy Media to high resolution media.
· Added new Split Trim Edit Tool.
· Improvements to Slide Edit Tool.
· Added the ability to customize Timeline toolbar.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#4
Jeśli dobrze zrozumiałem to wśród zmian jest:


- nowe narzędzia do edycji klipów na osi czasu (jest to zrzynka z Adobe, Adobe ma tak samo). Uważam to za plus, nam się nie przyda ale komuś nowemu z pewnością może. Dobry ktok.

- eksport PLIKÓW PROJEKTU do innych programów montażowych, typu np. Adobe Premiere (WYKURWIŚĆIE!!!). Nigdy bym o to nie śmiał prosić a tutaj proszę! Wspaniała rzecz, dla mnie bardzo przydatna!

- funkcja która zapobiega przestarom. Zgłaśnia ciche, przycisza głośne (kompresor albo autogain)
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#5
Wiesz - każdy ma swoje oczekiwania, dla mnie też nie ma nic atrakcyjnego póki co, co zresztą zapowiadałem, ale np. o import eksport prosiło wiele osób z tego co wiem.
4K, 4K, 4K.... to jest mantra na ten sezon.
Nic nie poradzę.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#6
(04-11-2014, 2:35)Bunch napisał(a):  Jeśli dobrze zrozumiałem to wśród zmian jest:


- nowe narzędzia do edycji klipów na osi czasu (jest to zrzynka z Adobe, Adobe ma tak samo). Uważam to za plus, nam się nie przyda ale komuś nowemu z pewnością może. Dobry ktok.
Nie są nowe. Zawsze istniały, tylko trzeba było użyć kombinacji klawiszowej. Teraz (krok dla urządzeń dotykowych), można przełączyć się na stałe do danego narzędzia. Osobiście uważam, że zbędny gadżet... aczkolwiek sprawdzimy na dotykowym jak to będzie działać...

Cytat:- eksport PLIKÓW PROJEKTU do innych programów montażowych, typu np. Adobe Premiere (WYBRZUSZYŚCIE!!!). Nigdy bym o to nie śmiał prosić a tutaj proszę! Wspaniała rzecz, dla mnie bardzo przydatna!
Nowość, wprowadzona już nawet w Vegas Pro 12 ;)
   

Cytat:- funkcja która zapobiega przesterom.
To tylko zaawansowany wskaźnik wysterowania. Za jego pomocą można dokładnie ustawić dźwięk, ale to nie jest narzędzie typu: "zrób dobrze!"... bo on TYLKO pokazuje poziom (coś, jak Video Scopes dla obrazu - też samo nie ustawia poprawnie luminacji).

Cytat:Zgłaśnia ciche, przycisza głośne (kompresor albo autogain)

Zacytuję klasyka: "kurwa! uczysz się tego piąty rok w szkole i na kursach, i wszystko to jak krew w piach..."
Albo jesteś ignorantem, albo zbyt głupi, aby pojąć działanie tych dwóch w zasadzie prostych narzędzi. Musisz mieć gdzieś jakieś braki w wyobrażeniu "czym jest dźwięk", oraz dynamika dźwięku.
Pisałem Ci wiele razy: "Autogain, to tak, jakbyś kręcił czułością na rejestratorze - w momencie, gdy pojawi się mocniejszy sygnał, przyciszasz całość, aby w peak'u (najgłośniejszym momencie), nie osiągnąć przesteru".
Kompresor - jak sama nazwa mówi, kompresuje (czyli "zagęszcza") - konkretnie dynamikę (bo oba zagadnienia tyczą się dynamiki). Co więc robi? Od pewnego poziomu głośności, zaczyna stopniowo zmniejszać różnice dynamiczne, aby sygnał nie mógł osiągnąć poziomu -0dB).
Odpowiedz
#7
Ale jak to tylko pokazuje poziom to narzędzie od dźwięku? A nie było tak, że na filmie facet ustawiał poziom poniżej któego nie ma prawa spaść (a więc jak spada to podgłaśnia), oraz poziom powyżej którego ma nie wyjsć (więc jak wychodzi to ścisza). Więc czemu mówisz, że tylko "pokazuje"?

A o funkcji eksportu nie wiedziałem. Ale to jest miazga! Nie widziałem przydatnego narzędzia bardziej!
Dla mnie jest to niesamowite rozwiązanie. Bo mam tak, że np. montujemy coś w kilka osób i reszta pracuje na Adobe i chce bym też tam montował. Owszem, mogę, ale wtedy tracę naprawdę GODZINY, bo w Vegasie montuje błyskawicznie a Adobe wg. mnie jest toporne (kwestia przyzwyczajenia). Więc zmontuje im i tak w Vegasie a podeśle projekt do zmian w Adobe. Re-we-la-cja :) Nawet nie muszą wiedzieć :)
Odpowiedz
#8
Ależ nie ciesz się aż tak bardzo.
Ta opcja eksportu oraz importu międzyplatformowej, oparta jest głównie na AAF...

Ale fakt - sam wrzucałem projekt z Premiere Pro do Vegasa i w zasadzie wszystko poszło w miarę gładko (prócz przenikań, które w Adobe są jako osobne eventy ;)

(04-11-2014, 17:44)Bunch napisał(a):  A nie było tak, że na filmie facet ustawiał poziom poniżej któego nie ma prawa spaść (a więc jak spada to podgłaśnia), oraz poziom powyżej którego ma nie wyjsć (więc jak wychodzi to ścisza).

Tak. Tak powiedział, ale nie oznacza to, że ustawiasz sobie suwak od zakresu, a reszta już się sama dzieje.
Powiedział tylko, że tak powinno się wysterować dźwięk, aby zawierał się między - i tutaj podał widełki...

To tak, jakby powiedzieć, że levels trzeba dostosować, aby się zawierał między 16 a 235 (co nie jest jednoznaczne z automatycznym dopasowaniem do tych poziomów do standardów...).
Odpowiedz
#9
Cytat:To tak, jakby powiedzieć, że levels trzeba dostosować, aby się zawierał między 16 a 235 (co nie jest jednoznaczne z automatycznym dopasowaniem do tych poziomów do standardów...).

W takim razie to po co ta funkcja, skoro właśnie zrobimy to patrząc na główny wskaźnik dźwięku i tak?



A co do AutoGain i kompresora, to chodzi o to?
http://i.imgur.com/KjXpJLO.png
Odpowiedz
#10
nie.
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości