Sony 4K
#1
No i w końcu przestało padać :) Niby słoneczna Italia a od 3 tygodni nic tylko deszcz.
Udało mi sie w końcu zrobić testy kamery w piękny słoneczny dzień
Całość nagrywana w 4K 50p 150 Mbps, całość przeskalowana do full hd 25p bo w 4k to by się pewnie z tydzień ładowało na you tuba :( (chwilowe problemy z internetem)
Niedługo załaduje surówkę do zassania dla zainteresowanych.

druga sprawa, choć mam dość dobry komp i7,ram 32giga, dysk system i programy ssd to widzę ze montaż 4K w vegasie to masakra tnie na potęgę zapewne grafika nie daje rady NVIDA GeForce GT 640, ma ktoś jakieś pomysły jaka by tu wstawić żeby polepszyć komfort pracy?? jestem w stanie wydać tak kolo 800 euro
Odpowiedz
#2
Zalecane wymagania Vegasa do pracy w 4K to 8 rdzeniowy procesor oraz 16GB RAM i - nie wiem jak to przełożyć na nasze: Solid-state disk or high-speed multi-dish RAID.
I dodatkowo:

Additional 4K recommendations

For native 4K multi-stream editing, additional high-speed CPU cores are recommended.
For native 4K effect processing, additional GPU memory is recommended.
To fully realize the native 4K experience, consider using a 4K GPU and 4K monitor.
Proxy workflow can be used to expedite 4K editing on all machines.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#3
Obraz żyleta, ale nie mogło być inaczej:) Niestety obiektyw ma bardzo dużą aberrację chromatyczną, dla mnie za dużą.
Odpowiedz
#4
Szkoda ze nie 4k. Robisz test kamery 4k a obraz dajesz w full HD? Wiem, że "internet" no ale mimo wszystko. Moja rada co do montaż 4k w - sprawdź jak się zachowuje podgląd np. W Adobe. Vegas to słaby program technicznie.

(Wiadomość została napisana z mojego telefonu)
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#5
4K w Adobe? Powodzenia życzę...
To, że wrzucony test w HD w niczym nie przeszkadza - i tak póki co nikt z nas nie odtworzyłby tego w 4K, bo nie mamy takich monitorów.
Zresztą, jak napisał autor, wrzuci surówkę, to będziemy mogli sprawdzić, jak nasze maszyny sobie z tym poradzą.

Jakbym miał kamerę 4K, to i tak na razie kręciłbym w HD (nadmiar pixeli na matrycy powoduje, że obraz jest na prawdę ostry. Czasami widać, że skalowanie do HD wyszło słabo (przy bardzo dużej ilości detali).


A ta aberracja chromatyczna też mnie przeraziła. Przecież Sony daje CarlZeiss...
Odpowiedz
#6
(02-26-2014, 18:26)Bunch napisał(a):  Szkoda ze nie 4k. Robisz test kamery 4k a obraz dajesz w full HD? Wiem, że "internet" no ale mimo wszystko.

Jak już wspomniał @Mateuszczar,oglądanie 4K na monitorze full hd mija się z celem. Ale nie dlatego to przeskalowałem do hd, jak już wcześniej wspomniałem mam chwilowe problemy z netem, jak wszystko wróci do normy będzie i 4k na you tube. Na dniach wybieram się na karnawał do Wenecji i będzie okazja coś ciekawego nakręcić :)

(02-26-2014, 18:32)mateuszszar napisał(a):  4K w Adobe? Powodzenia życzę...

O dziwo w premiere cs6 jest znacznie lepiej

(02-26-2014, 18:32)mateuszszar napisał(a):  Jakbym miał kamerę 4K, to i tak na razie kręciłbym w HD (nadmiar pixeli na matrycy powoduje, że obraz jest na prawdę ostry. Czasami widać, że skalowanie do HD wyszło słabo (przy bardzo dużej ilości detali).

Miedzy innymi i ja tak chce robic, 4K "od święta" i bardziej wymagającego klienta ;)

(02-26-2014, 18:32)mateuszszar napisał(a):  A ta aberracja chromatyczna też mnie przeraziła. Przecież Sony daje CarlZeiss...

No właśnie, jest na to jakieś lekarstwo ???
Odpowiedz
#7
(02-26-2014, 18:32)mateuszszar napisał(a):  A ta aberracja chromatyczna też mnie przeraziła. Przecież Sony daje CarlZeiss...
Nie zawsze. Ta kamera ma akurat Sony Lens G, tak samo jak twoja NX5:)

(02-26-2014, 19:49)krisit napisał(a):  
(02-26-2014, 18:32)mateuszszar napisał(a):  A ta aberracja chromatyczna też mnie przeraziła. Przecież Sony daje CarlZeiss...
No właśnie, jest na to jakieś lekarstwo ???
Lepsza optyka.
Odpowiedz
#8
(02-26-2014, 19:56)Pinto napisał(a):  
(02-26-2014, 18:32)mateuszszar napisał(a):  A ta aberracja chromatyczna też mnie przeraziła. Przecież Sony daje CarlZeiss...
Nie zawsze. Ta kamera ma akurat Sony Lens G, tak samo jak twoja NX5:)

Faktycznie? Nawet o tym nie wiedziałem...
W FX7 (HDV) mam CarlZeiss... i myślałem, że w NX5 też jest. A jednak dupa (sony widocznie przyoszczędziło na szkle, stosując dwoją konstrukcję LensG).

to do AX100 dali CarlZeiss... a do wyższych modeli - nie? Ciekawe posunięcie...
Odpowiedz
#9
(02-26-2014, 19:56)Pinto napisał(a):  Lepsza optyka.

w tym modelu to raczej nie możliwe :(
Nie jest tak źle w większości i tak będę kręcił smętne kościoły ;) a w plener mam jeszcze 60d i parę ciekawych szkiełek ;)

@Mateuszczar a jak to wygląda w Twojej nx5, bo obiektywy są chyba takie same nie?? korygujesz w postprodukcji czy zostawiasz tak jak jest.
Ktos kiedyś chciał zobaczyć Twoje produkcje, jeśli jest taka możliwość bardzo chętnie bym i ja obejrzał.
Odpowiedz
#10
[Obrazek: tpuo.png]
Nie "o dziwo" tylko "to normalne". Vegas jest SŁABYM softem technicznie.
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości