Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jakiego kabla użyć?
#11
(02-13-2014, 23:18)Bunch napisał(a):  Dzięki za rady, skoro było źle to sobie odpuszczę.
Ale widząc ogrom prac synchronizacyjnych - musze pójść w soft, który automatycznie wyszukuje i ustawia. To będzie najlepsze rozwiązanie.

Nagrywam własnie manualnie. Nagrałem tak już 2x wywiady. I w przypadku pierwszym dźwięk Vegas pokazał jako totalnie poziomą linię audio, w przypadku drugim (jak już bardziej podbiłem), linia wyglądała tak:

[Obrazek: QXEOiyg.png]

A podbicie rejestratora było 9/10 albo 8/10. Tylko że nagrywane było z mikrofonu Rode, do niego był rejestrator podpięty by wzmocnić.

zaznacz w vegasie normalize, powinno być lepiej
Odpowiedz
#12
No tak, wiem. Ale czy to normalne że tak się dzieje?
Odpowiedz
#13
normalne, jak źle jest ustawiony sygnał (wysterowanie). Od tego jest możliwość regulacji czułości, oraz wskaźniki poziomu wysterowania, aby ustawić maksymalnie duży sygnał, ale nie dochodzący do poziomu 0dB (wiadomo - przekroczenie tego poziomu spowoduje przesterowanie).

Musisz ręcznie ustawić poziom (automatic gain control zwykle działają do dupy - chociaż też zależy, co nagrywasz).
Odpowiedz
#14
Swoją drogą to dziwne, że coś co jest "powyżej zera" jest "tym złym", nie?
Odpowiedz
#15
Nie. Nie jest dziwne.

Pomyśl... jak można określić głośność dźwięku?
Można od 0 do 10. Ale to nie jest miarodajne, bo jak będą istotne delikatne niuanse - bardzo słaba dynamika, to braknie skali (np. w muzyce klasyczne czasami są delikatne partie w zakresie 0 - 1 wg nasze skali, i jak to zmierzyć?)
Można wprowadzić inną skalę - 0 -100itd.

Ale ktoś wpadł na genialny pomysł, żeby mierzyć inaczej. Od drugiej strony.
Nie mierzyć moc (natężenie dźwięku - bo od tego jest bell), tylko osłabienie dźwięku. Początkiem skali jest zatem maksymalna moc urządzenia: 0 dB. A wszystko, co ciszej, opisujemy z minusem (osłabienie dźwięku o 3dB, albo o 6dB, albo o 10dB). Skala dB jest skalą logarytmiczną (powrót do matematyki z liceum - jak wygląda skala logarytmiczna - w każdym razie nie jest to skala liniowa ;)

Dlatego maksymalny możliwy dźwięk (zarówno możliwy do wygenerowania przez urządzenie, jak i możliwy do zapisu), określa się jako poziom -0dB (nie mylić z głośnością 0dB - bo ta, jest ciszą).

Dlaczego używamy minusa nawet przez 0dB? Bo używamy skali od -∞ do -0dB.

Masz wieże audio? Jest skala przy podgłaszaniu? Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie nawet wieża wypisuje -xdB, (np. -68dB dla bardzo cichego odtwarzania, -30dB dla zupełnie już normalnego/głośnego odtwarzania, oraz -0dB dla najmocniejszego poziomu).

Reasumując. Tak, jest to normalne i dobre. Skala dźwięku musi się gdzieś zaczynać. Lepiej, żeby zero było przy maksimum (które jest dla nas ważne), niż przy minimum (wówczas ciężko by było określić, gdzie muzyka zaczyna grać - przecież mikrofony mają różną czułość, więc nie wiadomo, czy zarejestrują ten niski poziom, czy nie)... A tak, to mamy wartość graniczną, czyli -0dB, po przekroczeniu którego jest przester... i koniec.
Odpowiedz
#16
CIekawe. Dzięki za wykład, pewnie nie tylko mnie się on przyda.

Cytat:określa się jako poziom -0dB (nie mylić z głośnością 0dB - bo ta, jest ciszą).
Właśnie mnie to dziwiło - "minus zero". Ujemne zero :)
Odpowiedz
#17
W temperaturze też masz +0 oraz -0 (temperatura wody). Termodynamika :)
Odpowiedz
#18
Cytat:W temperaturze też masz +0 oraz -0
Pierwsze słyszę o "zerze dodatnim" i "zerze ujemnym" w temperaturze.
Odpowiedz
#19
Pisałem - termodynamika...
-0 - woda pod postacią stałą (lodu)
+0 - woda pod postacią ciekłą...
Odpowiedz
#20
Ale to jest jedynie "sposób rozumowania" bądź "sposób tłumaczenia sobie". Na zasadzie: ktoś wpadł na pomysł, że może przez dodanie znaku +/- będziemy od razu podawać czy woda jest w stanie ciekłym czy "tym drugim".
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości