Archiwizacja danych – jaki program i jaki nośnik
Witam

Jak w temacie. Sprawa nie dotyczy stricte vegasa, ale na pewno niektórzy z WAS mają własne doświadczenia w tej kwestii i będą mogli mi pomóc, bo niestety jestem totalnie zielona w tym temacie:)
Kogo bym nie zapytała, każdy ma inny pogląd na ten temat. Ile ludzi tyle rozwiązań, niestety. Dlatego pomyślałam, że u Was poszukam pomocy.
Otóż... chcę zarchiwizować wszystkie dane jakie mam na swoim komputerze. Tylko, że jest tu mały problem, mianowicie:
- po pierwsze nie wiem jakiego programu użyć do tego typu operacji
- po drugie na jaki nośnik to wszystko przerzucić.
Nie mogę sobie już w tej chwili pozwolić na nagłą utratę danych, będących efektem mojej pracy zawodowej. Pewne rzeczy muszę robić w domu, niestety.

Generalnie idea jest taka – systematyczna archiwizacja, bez konieczności noszenia dysku z danymi gdziekolwiek. Po prostu zgrać dane i odłożyć dysk na półkę. Nie mam zamiaru nigdzie z nim biegać. W razie konieczności zgram to co będę potrzebowała na mniejszy nośnik i tyle.

Trochę poczytałam w internecie na okoliczność programów do archiwizacji i szczerze mówiąc z mojego punktu widzenia, wszystkie są OK. Może macie jakieś swoje typy, które się już sprawdziły i są godne polecenia. Ja zastanawiam się nad czymś takim:
http://www.dobreprogramy.pl/Cobian-Backu...12544.html

Natomiast co do nośnika:
o dyskach w sieci jest mnóstwo informacji i każdy chwali swoje.
Na poważnie myślę o zakupie dysku 3,5 cala np. coś takiego:
http://allegro.pl/dysk-zewnetrzny-seagat...13447.html
lub
http://allegro.pl/dysk-zewnetrzny-samsun...84604.html
i ewentualnie
http://allegro.pl/dysk-zewnetrzny-wd-400...74865.html

W komputerze mam różnego rodzaju dane, od dokumentów w formacie doc, xls, pdf, jpg, po prezentacje z powerpointa, projekty z photoshopa, muzykę i filmy w avi i mkv, no i w końcu projekty z vegasa i całą resztą z nimi związaną.