Pełne wyposażenie
Witam serdecznie, jest to mój pierwszy post, lecz proszę o potraktowanie mnie poważnie, potrzebuje pomocy w doborze sprzętu dla osoby, która chce nagrywać filmy głównie w standardowych pomieszczeniach wielkości domu, czasem hale.

Moja lista, którą zaraz zobaczycie, jest goła, bo nie jest sprecyzowana, ale dlatego zwracam się o pomoc do Was.

2x Canon Mark 5 d - długo szukałem, dobrej kamery poniżej 2000 euro nie znalazłem, nikon odpadł w przedbiegu, gdyż canon go miażdży w tej klasie cenowej, to jest niemalże pewne, chyba, że Wy zasiejecie we mnie ziarnko niepewności.
gimbal - zależy mi, by spełniał swoją funkcję, ażeby nie było widać głupiego efektu płynięcia, który często występuje (chyba, że to wina operatora, nie wiem, nie znam się)
Stedi Cam - zastanawiam się jaki, czy na szelkach, czy na drągu/żyroskopie
Follow Focus - płynna zmiana focusa blisko rączek stedi/gimbala
Tripod - chyba najmniejszy problem, ponieważ zależy mi na mobilnych zdjęciach, nie kręceniu z miejsca.
Żuraw - nie mam pojęcia, zależy mi, by sięgał na wysokość do 4-6 metrów
Mikrofon Kierunkowy - nie mam pojęcia
matte box - nie mam pojęcia
Base plate - nie mam pojęcia
monitorek - nie mam pojęcia

Z góry przepraszam, za wszelkie gafy, jakich pewnie dużo w moim poście, ale do świąt nie mam czasu dla siebie, aby szperać w internecie w poszukiwaniu sprzętu i porównywaniu jaki jest najlepszy w swojej klasie.
Wiem, że na tym forum jest wielu amatorów, ale wiem również, że jest tu kilku prawdziwych profesjonalistów.

Pozdrawiam serdecznie.
Odpowiedz
Widzę, że piszesz spoza naszych granic, podpowiedz ludziom o jakim budżecie mówimy i gdzie chcesz kupować.
Doprecyzuj co masz na myśli pisząc "gimbal" a co "stedicam" (na szelkach - to rozumiem, chodzi Ci prawdopodobnie o bodymount, ale na jakim drągu?).

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
Budżet to około 8-10k euro, kupować będę ze sklepów typu amazon, alibaba, jaki zwykłych stacjonarnych.