wybór kamery/aparatu
Witam, zastanawiam się nad zakupem lustrzanki Canona eos 600d

Zajmuję się amatorskim kręceniem klipów muzycznych oraz kręceniu relacji z imprez i koncertów

proszę o opinie jak radzi sobie canon przy kręceniu filmów w słabym świetle bądź w nocy oraz proszę o ogólną opinię na temat tego aparatu osób, które go używają

mam około 2 tys zł do wydania na kamerę

proszę również o propozycje innych lustrzanek w tej cenie, które dobrze radzą sobie z kręceniem filmów

(potrzebuję aparatu ponieważ robię również zdjęcia na imprezach a nie stać mnie na kamerę i aparat osobno)

jestem amatorem i zaczynam swoją przygodę więc proszę o pomoc :) pozdrawiam
Odpowiedz
Cytat:proszę o opinie jak radzi sobie canon przy kręceniu filmów w słabym świetle bądź w nocy oraz proszę o ogólną opinię na temat tego aparatu osób, które go używają
Zależy jaki masz obiektyw. Szkła są najważniejsze. Jak masz szkła ciemne typu 3,5 to radzić sobie będzie beznadziejne. Jak masz szkła z światłem 1,4 lub 1,5 to będzie sobie radził WYŚMIENICIE. Ale wiesz, szkła kosztują i 25 tysięcy złotych za jedno. A więc zakładam, że to nie ta półka cenowa.
Jednak znajdziesz w rewelacyjnej cenie dobre, jasne szkło 1,8 i to będzie standard do krecenia (włąściwie wszędzie). Na przykład ja gdy sobie drugi raz kupię (raz sprzedałem bo miał wadę) szkło 1,8 to nie będę go ściągał przy filmowaniu. A co do koncertów to zainwestuj w mikrofon. Najlepiej Videomic Rode Pro z opcją podbicia + 20db. Wtedy w lustrzance dźwięk ustawiasz manualnie na minimum, a podbijasz w tym mikrofonie (lub w przypadku koncertów trzymasz na 0 - bez zmian). Tym sposobem unikniesz szumu wynikłego z automatycznego podbijania głośności prze (słaby w tym wypadku) mechanizm lustrzanki.
Odpowiedz
rozumiem w takim razie ze sam canon 600d jak najbardziej nadaje się do dobego kręcenia filmow ?

i czy mógłbyś podać link do jakiegoś konkretnego szkła o którym wspomniałeś? słabo się na tym znam więc wolałbym konkrety,

dzięki wielkie
Odpowiedz