Problemy z buforowaniem oraz dźwiękiem
#1
Zauważyłem, że Vegas ma w nosie buforowanie nawet.
Zaznaczam fragment, SHIFT+B, czekam cierpliwie. Fragment zbuforowany. Odtwarzam - tnie jak dawniej. No to po co w takim razie czekałem?
Czasami Vegas ma za nic czynności które sam nawet wykonuje.

Do tego w tym samym projekcie kolejny bład wyskoczył. Mianowicie z dźwiękiem. Odtwarzam klip i w paru jego miejscach nagle głos ścisza się do zera. Mówię, mówię i nagle cisza, potem wraca do normy. Dzieje się tak zawsze w tych samych miejscach.. Na wykresie widać w tych fragmentach dźwięk, odtworzywszy surowy plik w plejerze również jest okej. Tylko nagle Vegas postanowił, że "od teraz" zawsze nie będzie w tych miejsach dźwięku. Po renderze rónież jest zepsute. Co ciekawe, w trimmerze działa z dźwiękiem przeciągnięty ten sam klip.
Chciałem ten drugi temat podpiąć do innego z dźwiękiem i uciętych Mp3, ale to forum ma tak zrąbaną wyszukwiarkę, że nigdy nie jestem w stanie niczego przez nią znaleźć. Ich strata.

Skopiowałem z TRIMMERA samo audio i podłożyłem pod klip - pomogło.
Ale nie zmienia to faktu, że Vegas wali takimi właśnie błędami.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#2
Co do dźwięku - Pokaż projekt, bo Ci nie uwierzę...
Błąd końcówek MP3 - już tłumaczyłem kilkukrotnie - nie jest błędem programu. Dlaczego uparcie się kłócisz? Nie zrozumiałeś poprzedniego tłumaczenia? Trzeba było powiedzieć, to bym jakoś prościej pisał...

Co do ctrl+b - to jak po zbuforowaniu klikniesz na obszar spoza zbuforowanego - wówczas bufor zostaje wyczyszczony (mówimy o Build Dynamic RAM preview, a jak każdy wie, działa to tak, że program przelicza poszczególne klatki z prędkością jaką może wykonać w danym momencie CPU, aby później (podczas odtwarzania) nie było strat w klatkażu - wygenerowany podgląd jest zapisywany jako swego rodzaju RAW w pamięci RAM. Siedzi tam do momentu, aż wskażesz Vegasowi inny obszar - który jak każdy wie, musi zostać "obliczony" na nowo, a więc do tego, aby można było podglądnąć choćby jedną klatkę z poza zaznaczonego - wcześniej zbuforowanego obszaru; vegas najpierw musi zapewnić miejsce w RAMie... dlatego też usunięty zostaje wcześniej zbuforowany fragment. Wielkość RAM przydzielana do podglądu, jest ustawiana w preferencjach programu (jak również wiadomo).

Jestem prawie na 100% pewny, że buforujesz przejście a później chcesz oglądnąć z zakładką. Tak to nie zadziała. Do tego jednak możesz użyć prerenderingu. Zaznaczony fragment zostanie zapisany jako film, w ustawionym w programie roboczym katalogu... Dzięki temu, przejście/filtry - są już naniesione w danym momencie i zapisane jako gotowy fragment filmu, więc podczas oglądania, nie musi być liczony. Prerender jest odpowiednio oznaczony nad timeline, i siedzi w katalogu do momentu wprowadzenia pierwszej zmiany na danym prerenderze.
Odpowiedz
#3
Dzięki za wyjaśnienie, że nie można nawet kliknąć na nic innego, tylko od razu trzeba po buforowaniu właczyć klip - tego akurat nie wiedziałem. Więc dzięki bo dowiedziałem się czegoś nowego.

Jednakże w moim przypadku nie klikałem nigdy indziej, buforowało się - czekałem. Bo zbuforowaniu wciskam ENTER (play) i chce odtwarzać a tam... nadal ścina. Jakby buforowanie nic nie dało. To już nie pierwszy raz jak takie coś mi się dzieje. Wielokrotnie wcześniej tak samo mi się działo. Ale pierwszy raz postanowiłem o tym napisać.

Nie używam opcji prerenderowania bo jest ona dla mnie totalnie zbyteczna. Zupełnie. Zwykle wrzucam coś do buforowania celem sprawdzenia a potem nanosze poprawki. Nigdy nie skorzystałem z tej drugiej opcji o której piszesz i zapewne nie skorzystam też nigdy.

Cytat:Jestem prawie na 100% pewny, że buforujesz przejście a później chcesz oglądnąć z zakładką.
Co to znaczy "z zakładką"? Jaką "zakładką"? Nie zrozumiałem o co chodzi.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#4
dlaczego uważasz prerendering zbytecznym? Jeśli nie chcesz podpowiedzi i pomocnej funkcji - Twoja sprawa.

czym jest zakładka? przy odtwarzaniu? Takie to trudne?
Skoro zakładamy, że buforujesz samo przejście, to chcąc oglądnąć, jak to wygląda, zwykle włączamy odtwarzanie wcześniej - przed przejściem, tak, żeby zobaczyć, jak to się wszystko klei.
Odtwarzanie "z zakładką", jest właśnie puszczeniem play "kawałek wcześniej".

Bunch - czasami mnie dobijasz pytaniami...
Odpowiedz
#5
To może mi napiszesz Mateusz (jako podpowiedź) do czego przydaje się on na przykład Tobie?

Cytat:czym jest zakładka? przy odtwarzaniu? Takie to trudne?
Skoro zakładamy, że buforujesz samo przejście, to chcąc oglądnąć, jak to wygląda, zwykle włączamy odtwarzanie wcześniej - przed przejściem, tak, żeby zobaczyć, jak to się wszystko klei.
Odtwarzanie "z zakładką", jest właśnie puszczeniem play "kawałek wcześniej".
Chłopie, jesteś genialny. Nawet sobie pewnie sprawy nie zdajesz, ale taka jest prawda. Jako jeden z nielicznych potrafisz się domyślić co niepoprawnego robi druga osoba. Właśnie tak było, że buforowałem a potem kilka sekund przed zbuforowanym fragmentem zaczynałem odtwarzać. Dziwna nazwa na tę "zakładkę" - nie domyśliłbym się.

Teraz otworzyłem projekt do testów by to sprawdzić i tym razem nawet jak rozpocznę odtwarzanie sprzed zbuforowanego fragmentu to już nie tnie. Wtedy cięło - a teraz nie. Więc kompletnie nie rozumiem tej losowości w Vegasie.
Odpowiedz
#6
nie. To nie losowość Vegasa. Po prostu nie zwracałeś na to uwagi. Ot co.
Jakbyś wiedział, jak to działa - to byś nie popełniał tego błędu. A tak, to denerwujesz się, że coś nie działa jak należy - albo właściwie powinienem napisać - jak myślałeś, że powinno działać.

Co do prerenderignu - po prostu trudniejsze, bardziej skomplikowane fragmenty prerenderuję sobie, aby można było odtwarzać bez ścinki. Montuję dalej - prerender zostaje. Jak chcę sprawdzić dłuższy fragment - idzie bez ścinki.
W wcześniejszych Vegasach była jeszcze jedna fajna opcja - prerender nie był ponownie przeliczany, gdy użyłem formatu obsługującego "no-recompress" a więc można było renderować bez ponownego przeliczania. Fajnie to chodziło. Teraz niestety przy renderowania cały prerender zostaje pominięty.

Jeszcze słówko - dlaczego raz tnie, a innym razem nie.
Jak nie wykorzystasz całej przeznaczonej na bufor pamięci, to Vegas może jej nie opóźnić - czyli zbuforowany wcześniej fragment zostanie. Jak buforowany fragment będzie dłuższy i zdeklarowanej pamięci braknie - wtedy Vegas sobie wyczyści bufor. Stąd ta 'podnieść.
Odpowiedz
#7
Cytat:Co do dźwięku - Pokaż projekt, bo Ci nie uwierzę...
Nie mam Ci już jak tego pokazać bo "się naprawiło". Teraz wczytuje starsze projekty tego samego i już działa normalnie. Vegas ma często takie swoje jazdy po prostu.

Cytat:Co do prerenderignu - po prostu trudniejsze, bardziej skomplikowane fragmenty prerenderuję sobie, aby można było odtwarzać bez ścinki.
Tak, ale zamknięte edycyjnie. Ja czasami do ostatniego momentu nie wiem jak coś będzie wyglądać. Myślałem np. że to już zrobione finalnie a nawet i w tym elemencie jeszcze podłubałem tuż przed zamknięciem projektu i renderingiem.
Odpowiedz
#8
Sprawdziłem to teraz, przy projekcie nad którym teraz siedzę. To z tym buforowaniem i z uwagą na klatkę od której się zaczyna buforować. I - nie działa. Wciąż się zacina. Więc Mateusz, nawet mimo tego na co zwracałeś mi uwagę, buforowanie w tym programie (jak i wszystko inne) jest wadliwe. Jestem tego teraz na 100% pewien bo właśnie teraz napotkałem znowu na ten błąd. Potrzebowałem coś zbuforować i obejrzeć, ale się nie da.
Odpowiedz
#9
No dobrze. A jak się ustosunkujesz do tego, że np. u mnie buforowanie działa? Zawsze? Często korzystam, i nigdy nie miałem takiej sytuacji, żeby po zbuforowaniu ścinało?
A to "wszystko inne", to coś mi się wydaje, pozostałe rzeczy, które o dziwo u Ciebie nie chcą chodzić, a u większości - działają normalnie ;)
Odpowiedz
#10
Pinto ostatnio to odkrył - taka karma...

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości