Rendering HD do YouTube i ... ciągłe problemy
#1
Drodzy Forumowicze,

ja wiem, że o tym już było wielokrotnie, ale pomimo tych wszystkich przeczytanych wątków, pomimo tych wszystkich obejrzanych filmów instruktażowych, pomimo wielu prób z różnymi ustawieniami ... z przykrością stwierdzam, że nadal nie mogę uzyskać zadowalającego mnie efektu na YouTube.
Oglądając filmy innych użytkowników na YouTube już w rozdzielczości 360p widzę bardzo dobrą jakość, a przy 720p jest po prostu super ... u mnie ciągle niedosyt i brak takich dobrych wyników.

Bardzo Was proszę o przeanalizowanie wraz ze mną mojego problemu i pomoc w znalezieniu rozwiązania.

Materiał źródłowy - pochodzi z nagrywarki Hauppauge HD PVR oraz z konsoli XBOX 360.

Ustawienia nagrywarki:
  • dekoder video - PAL B
  • rozdzielczość źródłowa - 1280x720@60fps
  • bitrate stały - max. 13,5 Mbps
  • Boost Analog Audio Input Level - odznaczony
  • Disable Bling LEDs - odznaczony
  • Low Pass Filters Luma - 3 (0=off, 20=max)
  • Low Pass Filters Chroma - 3 (0=off, 20=max)
  • Use AC3 Audio Encoder

Do wyboru są 3 formaty nagrywania:
Dane z programu MediaInfo o poszczególnych plikach:
(od razu wpadło mi w oko, że pomimo ustawienia w nagrywarce stałego bitrate 13,5 Mbps, to we wszystkich plikach MediaInfo pokazuje coś zgoła innego)

M2TS


[Obrazek: rJ7nUcbd]

TS


[Obrazek: 4sJZCbT8]

MP4


[Obrazek: OpDBXdmI]

Obróbka materiału dokonywana jest w środowisku:
  • Sony Vegas Pro 12 build 714 64 bit
  • Windows 8 Pro 64 bit
  • OS na dysku SSD
  • Intel C2D 3 GHz
  • 4 GB RAM
  • nVidia GeForce GTX 460 (obsługa CUDA)
  • TEMP i foldery z plikami docelowymi na osobnych dyskach

Sony Vegas Pro

Ustawienia projektu.

[Obrazek: RRJEjcKg]

Materiał w Sony Vegas Pro został poddany obróbce:
  • wycięcie fragmentu filmu
  • zmiana we właściwościach ścieżki video - disable resample

[Obrazek: gFvZZ90V]

Ustawienia renderingu zgodnie z ustawieniami dla 720p (standardowej jakości) - w oparciu i informacje zamieszczone na YouTube (Zaawansowane ustawienia kodowania)

Main Concept AVC/AAC
  • kontener MP4 - OK
  • kodek audio - AAC - OK
  • kanał stereo - OK
  • częstotliwość próbkowania - 48 kHz - OK
  • szybkość transmisji dźwięku stereo - 384 kb/s - OK
  • kodek wideo H.264
  • skanowanie progresywne (bez przeplotu) - OK
  • profil wysoki - OK
  • 2 kolejne klatki B - OK
  • zamknięta grupa GOP równa połowie liczby klatek na sekundę - tego nie można chyba ustawić lub nie wiem gdzie to zrobić
  • CABAC - tego nie można ustawić w Main Concept
  • zmienna szybkość transmisji - zalecane przez YouTube dla 720p standardowej jakości - 5 Mb/s - w tym przypadku ustawiłem zmienną 5 Mb/s oraz maksymalną 5,5 Mb/s
  • przestrzeń barw: 4.2.0 - tego nie można ustawić w Main Concept

    [Obrazek: E1w6sSaJ]


Plik do pobrania po renderingu do 720p (standardowa jakość)
Punktem odniesienia jest szybko przewijająca się droga asfaltowa, na której ewidentnie już widać utratę jakości (pixelozę ??).

Ustawienia renderingu zgodnie z ustawieniami dla 720p (film w wysokiej jakości (dla twórców z szerokopasmowym łączem internetowym)) - w oparciu i informacje zamieszczone na YouTube (Zaawansowane ustawienia kodowania)

Main Concept AVC/AAC
  • kontener MP4 - OK
  • kodek audio - AAC - OK
  • kanał stereo - OK
  • częstotliwość próbkowania - 48 kHz - OK
  • szybkość transmisji dźwięku stereo - 384 kb/s - OK
  • kodek wideo H.264
  • skanowanie progresywne (bez przeplotu) - OK
  • profil wysoki - OK
  • 2 kolejne klatki B - OK
  • zamknięta grupa GOP równa połowie liczby klatek na sekundę - tego nie można chyba ustawić lub nie wiem gdzie to zrobić
  • CABAC - tego nie można ustawić w Main Concept
  • zmienna szybkość transmisji - zalecane przez YouTube dla 720p standardowej jakości - 30 Mb/s - w tym przypadku ustawiłem zmienną 30 Mb/s oraz maksymalną 35 Mb/s
  • przestrzeń barw: 4.2.0 - tego nie można ustawić w Main Concept

[Obrazek: uIEGjZmA]

Plik do pobrania po renderingu do 720p (wysoka jakość)
Na filmie widać już zdecydowaną poprawę jakości asfaltu.

YouTube




I tu pojawia się coś co mnie strasznie drażni !!
Jak należy renderować film, aby po upload na YouTube nie było tego komunikatu ?? !!

[Obrazek: Qe0R8PuA]

oraz drugi film w wysokiej jakości




========================================================

Analogiczna procedura dla materiału źródłowego AVCHD

Plik do pobrania po renderingu do 720p (standardowa jakość)




Plik do pobrania po renderingu do 720p (wysoka jakość)



========================================================

Analogiczna procedura dla materiału źródłowego MP4

Plik do pobrania po renderingu do 720p (standardowa jakość)




Plik do pobrania po renderingu do 720p (wysoka jakość)



Odpowiedz
#2
Spróbuj zmniejszyć ilość FPS do 29,97 (disable resample już masz włączone dla wszystkich plików).
Podczas renderowania zaznacz opcję "Two-pass". Renderowanie potrwa dwa razy dłużej, ale jakość filmu będzie lepsza po renderignu.
Odpowiedz
#3
wchodząc w szczegóły:
lepiej zmienić projekt na 29,970 FPS i renderować w 29,970 FPS + two-pass, czy zostawić projekt 59,940 FPS a tylko w renderingu zmienić na 29,970 FPS ??
Odpowiedz
#4
lepiej (bezpieczniej) zmienić w projekcie.
Odpowiedz
#5
Kolejny test wykonany:

zmiana w projekcie na 29,970 FPS

[Obrazek: 0a6SRIUS]

po dodaniu ścieżki z materiałem wideo, właściwości projektu zmieniają się z powrotem na 59,940 FPS.
Czy tak powinno być ??

[Obrazek: Q1XsxRLO]

Plik do pobrania po renderingu

oraz film na YouTube




Nadal pojawia się komunikat, że YouTube wykryło drgający obraz w moim filmie i proponują poprawę tego.

[Obrazek: CmLnBE0D]

Czy ktoś z Was wie, co jest powodem pojawiającego się komunikatu oraz czy za pośrednictwem jakiejś opcji w Sony Vegas mogę tak wyrenderować film, żeby ten komunikat się nie pojawiał ??

Kolejna prośba, czy ktoś z fachowców mógłby ocenić jakość tego filmu ??
Na moim komputerze i w domu i w pracy niestety nie widzę jakości o którą cały czas zabiegam ... :-(
Odpowiedz
#6
samo się zmienia? A może proponuje zmianę, a Ty potwierdzasz?
YT nie przyjmuje klatkażu większego niż 30fps, dlatego lepiej sobie zmniejszyć, i tak przygotowany plik uploadować.
Odpowiedz
#7
Zanim wgram materiał wideo, ustawiam w projekcie 29.970 FPS.
Dodaję materiał wideo i wchodzę we właściwości projektu i już mam z automatu 59,940 FPS ...

P.S.

cytat z YouTube

Liczba klatek na sekundę powinna być taka sama jak w materiale źródłowym. Na przykład filmy nagrane przy 24 kl./s powinny zostać zakodowane i przesłane z 24 kl./s. Filmy nagrane przy 30 kl./s należy przesłać z 30 kl./s. Nagrania w jakości 720p60 należy przesłać jako 720p60. Z materiału w rozdzielczości 1080i z 60 klatkami na sekundę z przeplotem trzeba najpierw usunąć przeplot, co pozwoli uzyskać 30 klatek na sekundę ze skanowaniem progresywnym.
Odpowiedz
#8
ok. czyli już zmienili... a ja mam nieaktualne informacje ;) Dzięki za poprawienie.
Odpowiedz
#9
no problem :-)

masz może jakiś pomysł co zrobić z tym komunikatem na YouTube o wykryciu drżenia obrazu w moim filmie ??
Odpowiedz
#10
olać. Jeśli obraz jest ok (nie drży..).
Masz bardzo dynamiczny film, w którym mechanizm automatycznego wykrywania drżenia wykrywa ruch (prawdopodobnie chodzi o momenty, gdzie przed maską znajduje się poprzedzający samochód - zajmuje dość duży obszar ekranu i przemieszcza się z jednej strony ekranu na drugą - i z powrotem).
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ciągłe problemy z kodekami ender77 4 1,637 03-22-2010, 23:04
Ostatni post: ender77

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości