Czysty dźwięk. Jak przechwycić.
#1
Witam.

Wiem, że pewnie nie ma to związku z sony vegas, ale zapytam bo nie mam nikogo, kto mógłby mi doradzić.

Bedę miał okazję nagrywać akademię szkolną z okazji nadania jej imienia.
Bedą przemówienia z wykorzystaniem mikrofonów podłączonych do jakiejś tam konsoli/miksera..

Chciałbym przechwycić jak najlepszy dźwięk. Do tej pory uzywałem wbudowanego mikrofonu w kamerze czy to DSLR, domyślacie się jak to mogło brzmieć.
Słyszałem, że weselnicy się podłączają właśnie bezposrednio do konsol/mikseró. W związku z tym pytam, jak się do czegoś takiego podłączyć, aby nagrać te dźwięki/głosy jak najczyściej.

Zamierzam się z zakupem specjalnie na tę okazję rejestratora H1 Zoom, ktory zapewne moglbym wykorzystać w tym przypadku.
Sprawę synchronizacji zostawiam na później.

link.
http://www.zoom.co.jp/products/h1/spec/

Dzieki z gory za porady

Sebastian
Odpowiedz
#2
Widzę, że już sobie poradziłeś :) H1 ma wejście audio, któro za pomocą np. kabla chinch->mini jack podpinasz do miksera. Jest jeszcze jedna możliwość - w zależności jakie głośniki będą stosowane - jeśli niewielkiej mocy, to można też rejestrator ustawić na statywie (np. oświetleniowym) naprzeciwko takiego głośnika. W przypadku głośników dużej mocy (20W+) lepiej nie stawiać mikrofonów rejestratora zbyt blisko membrany głośnika.
Odpowiedz
#3
Tez myslalem o takim ustawieniu H1 Zoom'a na statywie, gdzies w neutralnym miejscu, tak aby nie wystepowaly sprzezenia z glosnikami, ale wtedy moge miec problem z kontrola takiego rejestratora. Przy konsoli zerknie na niego DJ. Ale obawiam sie ze ze wzgledu na dosc duzo osob na akademii, ktos moze tracac statyw, a wiem ze zaraz to sie przenosi na rejestrator.
Moze to zabrzmiec glupio, ale...
Czy do konsoli mozna podlaczyc zwykly dyktafon ktory ma np, miniJacka. Jaką ewentualnie jakość może mieć taki dźwięk.

Czy w ciemno mogę kupować teho H1 Zooma, czy warty jest swojej ceny dla amatorskich zastosowań, mozę coś więcej.
Tez chce go wykorzystywać jako mikrofon zewnetrzny do kamery lub DSLR.
Odpowiedz
#4
H1 to jak na swoją cenę to bardzo dobry rejestrator i może nawet dać radę w sporej części profesjonalnych zastosowań. Co do sprzężeń - nie jestem pewien czy chodzi Ci o te piski jak mikrofon jest zbyt blisko głośnika - jeśli tak, to w tym przypadku one nie wystapią, bo rejestrator z głośnikiem nie będzie połączony. Bardziej trzeba uważać na przestery i zbyt silny dźwięk przekraczający możliwości fizyczne mikrofonów rejestratora - wtedy regulacja poziomu wejścia nic nie da, bo nawet kiedy wskaźniki wysterowania będą pokazywały normalny poziom sygnału to i tak dźwięk będzie przesterowany.

Możesz oczywiście podpiąć zwykły dyktafon poprzez wspomniany wyżej kabelek, jednakże musisz wybrać dobry sprzęt - patrz na parametry zapisu oraz możliwość regulacji poziomu wejścia.
Odpowiedz
#5
Hej
Wlasnie dotarl do mnie H1 zoom. Po krotkich testach widac wielka roznice w porownaniu z wbudowanym mikrofonem w kamerze/DSRL czy to zwyklym mikrofonem komputerepwym, nie ma tu zadnej dyskusji. Jutro wiecej testow, podlacze go do miksera i sprawdze jak to wszystko bedzie ze soba wspolgrac.

Podpowiedzcie tylko prosze jaka jakosc nagrywania wybrac.
Glownie beda uzywal go teraz do nagrania glosow z akademii szkolnej, przypomne, zamierzam go podlaczyc do miksera, a takze nagrania narracji do reportazu.

Na pewno wybiore Wav. ale jakie wybrac probkowanie ?
WAV
(Quantization: 16/24bit;
Sampling Frequency: 44.1/48/96kHz)

MP3
(Bit Rate: 48/56/64/80/96/112/128/160/192/224/256/320kbps;
Sampling Frequency: 44.1kHz)


pozdro

kseba
Odpowiedz
#6
jeśli normalnie do filmu, to wave 48kHz 16bitów (jeśli poziom jest ustawiony dość dobrze, i nie trzeba będzie zbytnio podbijać), lub 24bity (jeśli sygnał jest nawet momentami słaby i będzie wymagał podciągnięcia poziomu głosu).

O MP3 chyba nie muszę pisać ;) Daruj sobie...
Odpowiedz
#7
Odpuść sobie H1, weź H4n.
Wszyscy ślubokręty których nie stać na rollanda biorą ten rejestrator, można go kupić już za trochę ponad 1 tyś.
Odpowiedz
#8
A jakieś argumenty prócz wzorowania się na ślubokrętach?
Odpowiedz
#9
Mam H1 i w miarę swobodny dostęp do H2 i H4n i powiem, że jeśli nie ma w planach zakupu mikrofonów phantomowych to 4n i nagrywanie z 4ch mikrofonów naraz, to będzie zbędnym wydatkiem. Do tego jeśli zdecydujemy się na używanie zewnętrznych mikrofonów musimy pamiętać, że z nimi rejestrator pociągnie godzinę na bateriach, co w niektórych przypadkach jest niewystarczające. Nie sprawdzałem ile bez nich działa. H1 zaś potrafi działać bez przerwy przez 8 godzin na jednym "paluszku". H1 do akademickich/szkolnych zastosowań jest bardzo dobry (chyba, że chcesz tworzyć filmy z audio w systemach 5+1...).

Co do przesterów - być może już zauważyłeś diodę sygnalizacyjną, która miga jeśli takowe wystąpią. Wystarczy obserwować ją co jakiś czas, ale właściwie to powinieneś przed wydarzeniem, które będziesz filmował, poprosić obsługę / dj-a o testowe "rozkręcenie nagłośnienia" do takiego poziomu jaki będzie faktycznie użyty i ustaw na te warunki czułość pamiętając, że trzeba dać lekki zapas. Rejestrator ma też tryb automatycznego ustawienia czułości - to stosować w ostateczności, kiedy nie masz czasu i możliwości ręcznego ustawienia.
Odpowiedz
#10
o. Tutaj mamy konkretny opis z argumentami.
A wyżej? "weź h4, bo ślubokręty, których nie stać na rolanda to biorą?" Powodzenia z takim podejściem.
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości