Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Likwidowanie przesterów i ustawienie Master Bus w Movie Studio Platinum 12
Witam

Mam plik w formacie mp3, który chcę wykorzystać jako podkład muzyczny.
Jednak po wrzuceniu go do vegasa i odtworzeniu wyskakują mi przestery rzędu 0,1 (załączniki 1 i 2).
Pytanie jest następujące: jak zlikwidować te przestery?

Poczytałam trochę na forum odnośnie audio i przesterów i zrobiłam to w następujący sposób:
Mateuszszar w swoim artykule radzi na starcie wyciszyć cały utwór, więc
wrzuciłam na track Audio Envelopes i lekko wyciszyłam całość, ale przestery nie występują w całym utworze tylko w jego głośniejszych miejscach.
Zaczęłam tworzyć punkty na tej obwiedni i miejscowo wyciszać te głośniejsze fragmenty. Czerwone oznaczenia przesterowania wprawdzie zniknęły, ale nie wiem czy to powinno się robić w ten sposób.
Uprzedzam, że kompletnie nie znam się na tematyce związanej z audio, więc proszę o wyrozumiałość.
Prosiłabym o rady w tej kwestii.

Druga sprawa dotyczy ustawienia Master Bus (chyba tak to się nazywa) w wersji STUDIO:
- w 12PRO informacja o ewentualnych przesterach jest na tracku po lewej jego stronie ("licznik" + ewentualna czerwona kontrolka)
- natomiast w 12 STUDIO (polska wersja) muszę uruchamiać coś takiego jak "główna ścieżka BUS", żeby zobaczyć czy te przestery występują.
Czy można w 12 STUDIO ustawić informację o przesterach (ten "licznik") w taki sposób, jak jest to zrobione w 12PRO (czyli na tracku)?

Załączone pliki Miniatury

Odpowiedz
Jeśli chodzi o same przestery, to są wynikiem tego, że MP3 jest w 44.100Hz, a projekt 48.000Hz. :)
Fakt - najłatwiej delikatnie przyciszyć cały track z muzyką (jak ustawisz -1dB na całym tracku, to nic wielkiego się nie stanie, a przynajmniej nie będzie przesterów).
Jak zostawisz te przestery, to też nie powinno być wielkiego problemu - szczególnie, gdy zakodujesz dźwięk w filmie za pomocą jakiegoś kodeka z kompresją...