Zamiennik maskowania w Movie Studio 11 HD Platinum, z wersji Pro.
Witam, mam takie oto pytanie. Czy jest jakaś możliwość, jakiś plugin (jeśli ta wersja obsługuje pluginy, nie wiem, nie znam się na nich, bo nigdy się w nie nie bawiłem) itd. w wersji Movie Studio 11 HD Platinum, który dodałby coś w stylu maskowania z wersji Pro. Niedawno zacząłem korzystać z wersji Platinum, wczoraj podczas bawienia się z bardziej zaawansowanym klipem zauważyłem brak opcji maskowania. Dotychczas korzystałem z wersji Pro, i przyzwyczaiłem się do tej funkcji, trochę mi teraz jej brakuje, tym bardziej jak jest potrzeba wycięcia części obrazu. Z tym problem mogę sobie poradzić w wersji statycznej, kiedy to wycinam jedną klatkę z filmu, w odpowiednich miejscach w programie graficznym zamalowuję zielonym lub niebieskim kolorem a potem renderuje dany fragment z nałożoną 'maską', po czym mogę wrzucić do dalszego montażu. Problem pojawia się, kiedy to cały obraz się rusza, i musiałbym 'maskować' ręcznie klatka po klatce w programie graficznym, a potem to nakładać.
W skrócie, czy jest jakiś zamiennik maskowania do tej wersji programu?
Odpowiedz
Dla grafiki bez sensu używać koloru zielonego... przecież możesz użyć od razu kanał alpha (przezroczystość)...
Odpowiedz
Kolor zielony nakladalem na film aby wyciac jego fragmenty, czyli ze film jest nagrany ze statywu, w jego np centralnej czesci cos sie dzieje (przykladowo w oknie) a po bokach nic, to boki (np sciany wokolo okna) zamazuje na zielono, nakladam, renderuje fragment po czym w gotowym projekcie daje inne tlo np ruchome. Do jednej grafiki to oczywiscie, ze uzylbym kanalu alfa.
Odpowiedz
Pisałem o tym wiele razy, ale napiszę jeszcze raz. Malowanie zielonym, niebieskim itd. po obrazku po to, by go później usuwać chromakeyerem to jest ciężka choroba, będąca owocem zarażenia przez debilne tutoriale z YouTuba.