Zakup tła fotograficznego(green screen)
#1
Witam.Zamierzam na dniach dokonać zakupu tła fotograficznego wraz z systemem zawieszania.
I tutaj chciałem się zapytać czy ktoś z was ma jakieś doświadczenie w tym temacie??Tzn z jakiego materiału najlepiej wybrać tło? Zależy mi aby była intensywna zieleń,aby szło ją łatwo wykluczować. Mam na stanie jedno tło z włókniny polipropylenowej i jest ono dalekie od moich oczekiwań:(
Ma bardzo blady kolor,jedynym atutem była cena. Wiem że są jeszcze tła kartonowe i bawełniane,i o tych to już nic nie wiem. Jeśli ktoś może doradzić to byłbym wdzięczny.
https://www.youtube.com/channel/UC5FWIml...NU541SIHHg
Canon eos 600d
Nikon d7200 
Trochę szkła i innych zabawek

Odpowiedz
#2
Robiłem kiedyś greenscreena 10x4m do filmu o Popiełuszcze, wystarczyła normalna zielona bawełna. Minus - gniecie się.
Ale nie koncentuj się jakos ekstremalnie na materiałach i kolorze - problem w green czy bluescreenie i piętą achillesową jest zawsze światło i jego równomierne oświetlenie.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#3
(06-02-2013, 19:18)efix napisał(a):  Robiłem kiedyś greenscreena 10x4m do filmu o Popiełuszcze, wystarczyła normalna zielona bawełna. Minus - gniecie się.
Ale nie koncentuj się jakos ekstremalnie na materiałach i kolorze - problem w green czy bluescreenie i piętą achillesową jest zawsze światło i jego równomierne oświetlenie.

To znaczy kupiłeś kawałek materiału bawełnianego w celu wykorzystania go jako green screen??
Piszesz że kolor nie ma dużego znaczenia?? ja myśle że jednak ma...mam tego jednego greenscreena z włókniny polipropylenowej o bladozielonym kolorze i gdy próbowałem coś wykluczować z jego pomocą to bardzo przebijało.A co do światła to słyszałem że dobrze jest jeśli nie ma się dobrych lamp,nagrywać na tle greenscrena pod naturalnym słońcem na dworze.
https://www.youtube.com/channel/UC5FWIml...NU541SIHHg
Canon eos 600d
Nikon d7200 
Trochę szkła i innych zabawek

Odpowiedz
#4
Ma znaczenie, ale nie aż takie. Klucz koloru jest specyficznym rodzajem klucza luminacyjnego (kluczować możesz spokojnie przy pomocy secondary color correctora na przykład...).
Zobacz sobie np. płótno sprzedawane z Pinnaclem.
http://sklep.kskd.pl/produkty.htm?kat=67...7ro1k23%27
Mam to, bardzo fajny, elastyczny "trudnogniotący" materiał. Wspaniale można go naciągnąć na czymkolwiek. Trochę przezroczysty. Ogólnie, ma to być nasycony, jasny zielony, ale nie "blady". Ciemny zielony też odpada, bo jak mówiłem, chromakey to filtr luminacji, tyle, że bazującej składowej koloru.
Bawełniana tkanina którą kupiłem wyglądała tak:

   

Z dwóch pasów materiału zszytych dłuższym bokiem wyszło tło, doszyte były jeszcze specjalne ucha, by naciagnąć. Na planie z tego co podesłał kolega było to na tyczkach które podtrzymywali ludzie.
Wady - jak to bawełna gniecie się i - jest ciężka. Jak sobie weźmiesz kawałem 2x3 metry to jest pikuś, ale to, co wtedy z żoną zrobiliśmy to już troszkę ważyło i wcale nie tak łatwo to powiesić na byle jakiej lince.
Kolejny problem - zwykle zabawy z greenscreenem robi się w studio a studio zwykle ma czarne tło. Na świeżym powietrzy z tego, co widziałem zdjęcia z planu to tło trochę prześwitywało. Można użyć grubszy materiał, ale to znowu przekłada się na wagę i cenę.
Bardzo dobry jest więc właśnie taki materiał jak ten "firmowy" Pinnacle, ponieważ z jedne strony jest "oczojebny" i doskonale się kluczuje, jest lekki, z drugiej - i to już bardzo ważne - mimo, że sztuczny, elastyczne (to coś w rodzaju lycry) to nie jest błyszczący. A to bardzo istotne, tło musi być matowe.
Co do oświetlenia - najlepszy możliwy światłem w warunkach amatorskich (choć nie tylko) do kluczowania zachmurzone (białe) niebo między powiedzmy 11 a 16.
W innych wypadkach jak pisałem tło nie jest aż tak ważne jak jego oświetlenie. Możesz mieć nie wiadomo jakie hiper pro tło za ciężkie pieniądze, jeżeli źle oświetlisz, kluczowanie będzie drogą przez mękę. Pamiętaj, że różnica między pierwszym planem a tłem powinna wynosić ok. 1,5 przesłony, tło oświetlasz miękkim, rozproszonym światłem.
Pierwszy plan oświetlasz tak, jak oświetlone jest tło w które będziesz wstawiał postać. No albo dorabiasz tło tak (np. w jakimś softem 3D) by pasowało do oświetlenia postaci. Przykład - nie oświetlasz aktora z lewej jak wszystko jest oświetlone na wstawianym tle z prawej...

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#5
Cytat: (kluczować możesz spokojnie przy pomocy secondary color correctora na przykład...).
to znaczy jak mam za blady kolor greenscrena to podkręcam go kolor corectorem secondary??
Na tło w linku z pinacla który podesłałeś może bym się skusił jednak za mały rozmiar. Potrzebuję czegoś minimum 2m szer. i 5m dł.
Dzięki za rady odnośnie oświetlenia, jednak raczej wylądujemy z nagrywką pod gołym niebem bo nie mamy oświetlenia.
Które z tych trzech teł LINK do sklepu jest twoim zdaniem najlepszym wyborem??obawiam się że napiszesz że te firmy savage. Troche za drogie jak dla mnie. Natomiast ten gnieciuch za 249zł jest chyba w rozsądnej cenie.Tylko jak będzie z jakością??
https://www.youtube.com/channel/UC5FWIml...NU541SIHHg
Canon eos 600d
Nikon d7200 
Trochę szkła i innych zabawek

Odpowiedz
#6
Cytat: (kluczować możesz spokojnie przy pomocy secondary color correctora na przykład...).
to znaczy jak mam za blady kolor greenscrena to podkręcam go kolor corectorem secondary??
[/quote]
Nie, piszę o tym (co zresztą już parę razy pisałem) że plugin chromakey w Vegasie to jest ten sam pluging co color corrector, tyle, że z interfejsem dla opornych. Albo jak wolisz - zoptymalizowanym dla kluczowania.

Na temat tła które podesłałeś się nie wypowiem - nie widziałem tego na żywo. Ale jeżeli jest to normalna bawełna, to myślę, że jak trochę pochodzisz po hurtowniach z materiałami to za 300 zł kupisz tego materiału zdecydowanie więcej. Problemem może być co najwyżej szerokość, ponieważ bele materiały są produkowane jako pojedynczej i podwójnej szerokości - jak będziesz miał pojedynczej to w większości przypadków będziesz musiał zszywać. Osobiście nie uważam tego za jakiś spory kłopot.
To Pinnacle - owszem, nie jest za duży, ale bierz pod uwagę, że to jest w oryginale dodawana do jakiegoś rozszerzonego zestawu Pinnacle Studio jako bonus i przeznaczone do tego, byś sobie w garażu mógł zrobić coś śmiesznego. Ten kawałem materiały jest relatywnie drogi, jakbyś poszukał tego materiału "z metra", wypadł by zdecydowanie taniej. Możesz też kupić np. farbę.
Ogólnie powiem tak - w tej chwili dobre klucze chromatyczne (nie mówię o Vegasie bo to gówno nie klucz...) radzą sobie doskonale z rzeczami, które kilka lat temu byłyby nie do przeskoczenia. Teraz jak się uprzesz, to wykluczujesz nawet ufoka na trawie. Nie siliłbym się na obecnym etapie na inwestycje w nie wiadomo jakie tło, potem będziesz miał stresa, że np. się pobrudziło (i co wtedy? Jak wypierzesz 20m2 płótna?). A jak naprawdę będziesz potrzebował czegoś pro, to kupisz pro. Czy to farbę Rosco, czy jakiś wypasiony materiał. Jeżeli w cokolwiek bym inwestował to albo w jakieś światła, albo choćby nawet w głupi plugin NewBlue (http://www.newbluefx.com/product/video-essentials-vi) a nie w jakieś wypasione materiały.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#7
Podesłałeś mi linka do strony z pluginami newblue...więc rozumiem że w którymś z tych zestawów jest wypaśne narzędzie do kluczowania??
A co powiesz o narzędziu do kluczowanie w pluginie boris fx 10?? bo takowego już mam na stanie. Przyglądałem się na razie tak tylko z grubsza temu kluczowaniu w borisie i wiem że jest tam chyba 10 razy więcej tych pokręteł od ustawień niż w wegasowskim kluczowaniu,więc to też pewnie nie jest jakaś lipa.Apropo tła to skusze się na Taką szmate i do tego taki STOJAK
A co do oświetlenia to na razie sobie odpuszczę i zrobimy te ujęcia pod gołym niebem
https://www.youtube.com/channel/UC5FWIml...NU541SIHHg
Canon eos 600d
Nikon d7200 
Trochę szkła i innych zabawek

Odpowiedz
#8
Dałem Ci linka do newblu bo w tym zestawie (aczkolwiek ostatnio można było "na sztuki" kupić) jest przyzwoity plugin do kluczowania. On nie jest "wypaśny", ma za to dobry współczynnik jakości do ceny :)
Jak masz Borisa to oczywiście, że użyj Borisa. Główna rzeczy, której nie ma Vegas, to automatyczne usuwanie greenspilla, czyli takiego poblasku, zielonkawej czy niebieskiej otoczki która zostaje przy krawędzi obiektu (pamiętaj, że światło odbite od tła oświetla obiekt przed nim i załamuje się dodatkowo na krawędziach.
Dodatkowo tak naprawdę nie jest sztuką wymaskowanie tła jako tła - schody zaczynaja się np. przy dymie, szkle, blond włosach itd.
Jeżeli chcesz porównać jak kluczuje sam vegas, jak boris, jak newblue czy co tam znajdziesz - ściagnij sobie profesjonalne zdjęcia i porównaj na nich - wejdź na http://www.hollywoodcamerawork.us/greens...lates.html i ściagnij sobie WINDOW SET EXTENSION oraz wszystko z KEYING PLATES.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#9
Cytat: schody zaczynaja się np. przy dymie, szkle, blond włosach itd.
I właśnie te schody na nas czekają od razu na początku zabawy z tymi greenscrenami i kluczowaniem,bo musimy zrobić ujęcie dymu z papierosa wypuszczanego na tle greenscrena.
Jak chodzi o zakup tła to jednak na razie się jeszcze wstrzymałem bo wpadłem na pomysł aby spróbować wykorzystać ściane z mojego pokoju.Po małym jego przemeblowaniu mam kawał ściany 4metry na 2,10 metra o intensywnym odcieniu zieleni...heh jak to dobrze że mój ulubiony kolor to jest właśnie taka oczojebna zieleń która rok temu wylądowała na ścianie:)Jutro sprawdzimy czy coś uda się wskórać w ten sposób bo dziś już ciemno a nie mam za bardzo oświetlenia. Apropo to jakie lampy polecasz do tego typu zastosowań??Najlepsza chyba biała zimna barwa nie?? Taka nie zmienia odcieni koloru.
https://www.youtube.com/channel/UC5FWIml...NU541SIHHg
Canon eos 600d
Nikon d7200 
Trochę szkła i innych zabawek

Odpowiedz
#10
Zawsze lampa coś tam zmienia, każda. Ale też po to jest balans koloru w kamerze.
A dym - dym zwykle po odpowiednim oświetleniu (kontrą) filmuje się nie na zielonym tylko czarnym tle i kluczujesz filtrem luminacji.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Green screen tidzu 8 6,338 06-14-2012, 20:40
Ostatni post: anmedia

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości