Renederowanie DV, HDV, AVCHD, MOV i Gopro2
#1
Witam.
Na początku chciałem zaznaczyć że czytam to forum od pewnego czasu jednak trudno mi wszytko uporządkować w moim przypadku. Mam bardzo dużo zaległego materiału do zmontowania a na przestrzeni kilku ostatnich lat narywałem w różnych formatach i teraz mam problem z wyborem sposobu renderowania. Prawdę mówiąc nie zabrałem się jeszcze za faktyczne renderowanie tylko ćwiczyłem edycję w SV PRO 11 (oryginał oczywiście). Dodatkowo teraz zastanawiam się po przetestowaniu demo wersji także nad zakupem Neat Video i Twixtora oraz może któregoś z NewBlueFX. To będzie chyba lepiej wydana kasa niż upgrade do SV12 i tu proszę o komentarz.

Wracając do tematu. Najpierw napiszę co wiem z podstaw żeby nie było niedomówień. Staram się nie mieszać różnych formatów, klatkarzy, rozdzielczości i za każdym razem po dodaniu jednakowych plików na timeline używam "Match media". Wiem jak w razie czego hurtowo ustawić "Disable resample".

Problem mam natomiast z zapamiętaniem czy i kiedy usuwać przeplot, kiedy ustawiać "disable resample" oraz wyborem szablonów w menu "Render As". Moim celem jest prawidłowe zrobienie płyt DVD-DL dla plików DV, płyt Bluray dla plików AVCHD i HDV oraz zrobienie tego samego w wersji do otworzenia na PC (fanem YT nie jestem, nie mam potrzeby wrzucać tam rodzinnych filmów).

Podsumowując mój przydługi post. Jeśli znajdzie się osoba chętna to pomocy i spisze wskazówki dla wymienionych przeze mnie formatów to będę bardzo wdzięczny. Szczerze mówiąc obecnie ta wiedza mnie przytłacza a chciałbym w końcu ruszyć z robotą. Poza tym post może być pomocny innym użytkownikom.

Może żeby nie wszystkie formaty na raz to zaczną od trzech:

1. Kamera Sony
Ogólne
ID : 0 (0x0)
Pełna ścieżka : F:\Kamera Sony Rodzice\Edam 2013\01352.MTS
Format : BDAV
Format/Informacja : Blu-ray Video
Rozmiar pliku : 22,2 MB
Czas trwania : 20s 790ms
Rodzaj całkowitej przepływności bitów : Zmienna
Całkowita przepływność bitów : 8.952 Kb/s
Maksymalna całkowita przepływność bitów : 18,0 Mb/s

Wideo
ID : 4113 (0x1011)
ID menu : 1 (0x1)
Format : AVC
Format/Informacja : Advanced Video Codec
Profil formatu : High@L4.0
Ustawienia formatu, CABAC : Tak
Ustawienia formatu, poklatkowy : 2 klatki
Format_Settings_GOP : M=2, N=13
ID kodeka : 27
Czas trwania : 20s 720ms
Rodzaj przepływności : Zmienna
Przepływność bitów : 8.138 Kb/s
Przwpływność maksymalna : 16,0 Mb/s
Szerokość : 1.440 pikseli
Wysokość : 1.080 pikseli
Proporcje obrazu : 16:9
Szybkość wyświetlania klatek : 25,000 kl/s
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling : 4:2:0
BitDepth/String : 8 bitów
Rodzaj skanu : Z przeplotem
Kolejność skanu : Górne pole wpierw
bity/(piksele*ramki) : 0.209
Rozmiar strumienia : 20,1 MB (90%)

Audio
ID : 4352 (0x1100)
ID menu : 1 (0x1)
Format : AC-3
Format/Informacja : Audio Coding 3
Format_Settings_ModeExtension : CM (complete main)
Ustawienia formatu, bez endiana : Big
ID kodeka : 129
Czas trwania : 20s 800ms
Rodzaj przepływności : Stała
Przepływność bitów : 448 Kb/s
Kanały : 6 kanałów
Rozmieszczenie kanałów : Front: L C R, Side: L R, LFE
Częstotliwość próbkowania : 48,0 KHz
BitDepth/String : 16 bitów
Opóźnienie wideo : -80ms
Rozmiar strumienia : 1,11 MB (5%)

Tekst
ID : 4608 (0x1200)
ID menu : 1 (0x1)
Format : PGS
ID kodeka : 144
Czas trwania : 20s 215ms
Opóźnienie wideo : -80ms

2. Kamera Panasonic HDC-SD60
Ogólne
Pełna ścieżka : F:\Kasety DV 2002-2012\2002\2002.07.31 Chorwacja wyjazd Michał Tadeusz\scene'20020809 17.03.08.avi
Format : AVI
Format/Informacja : Audio Video Interleave
Format_Commercial_IfAny : DVCPRO
Rozmiar pliku : 71,7 MB
Czas trwania : 20s 80ms
Rodzaj całkowitej przepływności bitów : Stała
Całkowita przepływność bitów : 30,0 Mb/s
Data nagrania : 2002-08-09 17:03:08.000
TAPE : sclive

Wideo
ID : 0
Format : DV
Format_Commercial_IfAny : DVCPRO
ID kodeka : dvsd
ID kodeka/Wskazówka : Sony
Czas trwania : 20s 80ms
Rodzaj przepływności : Stała
Przepływność bitów : 24,4 Mb/s
BitRate_Encoded/String : 28,8 Mb/s
Szerokość : 720 pikseli
Wysokość : 576 pikseli
Proporcje obrazu : 4:3
Tryb wyświetlania klatek : Stały
Szybkość wyświetlania klatek : 25,000 kl/s
Standard : PAL
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling : 4:2:0
BitDepth/String : 8 bitów
Rodzaj skanu : Z przeplotem
Kolejność skanu : Dolne pole wpierw
bity/(piksele*ramki) : 2.357
TimeCode_FirstFrame : 00:38:07:07
TimeCode_Source : Subcode time code
Rozmiar strumienia : 68,9 MB (96%)
Ustawienia kodowania : ae mode=full automatic / wb mode=automatic / white balance= / fcm=manual focus

Audio
ID : 1
Format : PCM
Ustawienia formatu, bez endiana : Little
Ustawienia formatu, znak : Signed
ID kodeka : 1
Czas trwania : 20s 80ms
Rodzaj przepływności : Stała
Przepływność bitów : 1.024 Kb/s
Kanały : 2 kanały
Częstotliwość próbkowania : 32,0 KHz
BitDepth/String : 16 bitów
Opóźnienie wideo : -38 min.
Rozmiar strumienia : 2,45 MB (3%)
Wyrównanie : Wyrównane w przeplocie
Przeplot, czas trwania : 490 ms (12,24 klatek wideo)

3. Kamera GoPro2
Ogólne
Pełna ścieżka : F:\2013.05.01 Majówka Goleniów\GOPR8435.MP4
Format : MPEG-4
Profil formatu : JVT
ID kodeka : avc1
Rozmiar pliku : 61,8 MB
Czas trwania : 34s 40ms
Rodzaj całkowitej przepływności bitów : Zmienna
Całkowita przepływność bitów : 15,2 Mb/s
Zdekodowana data : UTC 2013-05-04 13:51:01
Znakowana data : UTC 2013-05-04 13:51:01
AMBA : 

Wideo
ID : 1
Format : AVC
Format/Informacja : Advanced Video Codec
Profil formatu : Main@L4.2
Ustawienia formatu, CABAC : Tak
Ustawienia formatu, poklatkowy : 4 klatki
Format_Settings_GOP : M=1, N=15
ID kodeka : avc1
ID kodeka/Informacja : Advanced Video Coding
Czas trwania : 34s 40ms
Rodzaj przepływności : Stała
Przepływność bitów : 15,1 Mb/s
Nominalna przepływaność : 5.120 b/s
Szerokość : 1.920 pikseli
Wysokość : 1.080 pikseli
Proporcje obrazu : 16:9
Tryb wyświetlania klatek : Stały
Szybkość wyświetlania klatek : 25,000 kl/s
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling : 4:2:0
BitDepth/String : 8 bitów
Rodzaj skanu : Progresywny
bity/(piksele*ramki) : 0.291
Rozmiar strumienia : 61,3 MB (99%)
Tytuł : GoPro AVC
Język : Angielski
Zdekodowana data : UTC 2013-05-04 13:51:01
Znakowana data : UTC 2013-05-04 13:51:01
colour_primaries : BT.709
transfer_characteristics : BT.709
matrix_coefficients : BT.709

Audio
ID : 2
Format : AAC
Format/Informacja : Advanced Audio Codec
Profil formatu : LC
ID kodeka : 40
Czas trwania : 34s 27ms
Rodzaj przepływności : Zmienna
Przepływność bitów : 128 Kb/s
Kanały : 2 kanały
Rozmieszczenie kanałów : Front: L R
Częstotliwość próbkowania : 48,0 KHz
Opóźnienie wideo : 40ms
Rozmiar strumienia : 532 KB (1%)
Tytuł : GoPro AAC
Język : Angielski
Zdekodowana data : UTC 2013-05-04 13:51:01
Znakowana data : UTC 2013-05-04 13:51:01

W zanadrzu mam jeszcze pliki kręcone Kodakiem Zx1, Samsungiem S3 itp. Ale to może później. Najwięcej materiału mam właśnie z tych trzech wymienionych formatach.
Dodam że zależy mi na najlepszej jakości plików wyjściowych.

ps. jeszcze jedno pytanie: o czym należy pamiętać przy próbie dodanie pików z innego formatu?
Odpowiedz
#2
Pomocne innym użytkownikom? Coś ty... nikomu się nie będzie chciało przeczytać całego Twojego wpisu, tylko stworzą nowy temat ;)

Idąc po kolei...

Czy i kiedy usuwać przeplot...
Zwykle usuwam ZAWSZE, gdy tylko występuje. Wyjątkiem jest sytuacja, gdzie materiał ma być tylko lekko pocięty i wypalony na DVD/BluRay - bez większej obróbki... Oczywiście, jeśli z tego materiału ma powstać wersja na YT - również usuwam przeplot...
Generalnie: jeśli materiał będzie oglądany na TV - zostawiamy, jeśli na komputerze/youtube - usuwamy.
Kamerę mam ustawioną na 25p, więc surowy materiał jest bez przeplotu. Jednak przy robieniu renderu na BluRay - ustawiam przeplot w ostatnim kodowaniu (wtedy górne i dolne pole należy do tej samej fazy ruchu... więc jest to takie pseudo 50i, a fachowo - 25p50i - czyli dwadzieściapięć klatek na sekundę wyświetlane w pięćdziesięciu półobrazach).

Disable resample - ma sens TYLKO I WYŁĄCZNIE, gdy ilość klatek w materiale źródłowym nie zgadza się z tym, co ustawione w projekcie (zwolnienia/przyspieszenia materiału należy traktować, jak odpowiednio zwiększony/zmniejszony klatkaż...). Wtedy musisz wskazać vegasowi, czy dany kadr ma powstać na podstawie miksu sąsiednich klatek (domyślnie), czy zbędne klatki "upuszczać/pomijać"... Coś za coś (płynność za ostrość/wyrazistość).

Materiał DV -> na DVD.
Tutaj ustaw z pomocą "Match Media" - i tak samo renderuj. Będziesz miał najmniejszą stratę.

AVCHD oraz HDV... Ja bym ustawił 1920x1080, 25p. A następnie renderował z pomocą szablonu BluRay - a więc 50i...
Czyli najpierw w HDV usunąć przeplot (najlepiej za pomocą pluginu yadif deinterlace), a następnie obraz progresywny wyrenderować "z przeplotem". Będzie zgodny z standardem BluRay PAL.
Odpowiedz
#3
Witajcie!

(06-02-2013, 15:56)mateuszszar napisał(a):  Pomocne innym użytkownikom? Coś ty... nikomu się nie będzie chciało przeczytać całego Twojego wpisu, tylko stworzą nowy temat ;)

:) No cóż - tak się akurat złożyło, że i ja mam prawie identyczny problem. Właściwie post, który napisał petrumi, mógłby być moim i trafiłem na niego przeszukując forum wzdłuż i wszerz zanim zdecydowałem się cokolwiek napisać.
Myślę więc, że gdyby ten wątek rozwinąć w konstruktywnym kierunku to z pewnością w przyszłości pomogłoby to komuś szukającemu odpowiedzi na pytanie "Jak poskładać film z materiałów o różnych parametrach i z różnych źródeł"

Jest to mój pierwszy post na tym forum - także generalnie witajcie! :)

Podobnie jak petrumi również mam materiału "rodzinnego" z kilku lat i podobnie jak on ćwiczę edycję w SVpro12, podobnie jak on mimo że sporo tu poczytałem, to mam problemy z usystematyzowaniem i ogarnięciem tego wszystkiego - oraz chciałbym zebrać materiał, który posiadam i złożyć w postaci rodzinnych nagrań na Bluray.
Myślę tylko o Bluray bo 95% - o ile nie więcej materiału mam w 1440x1080 i 1920x1080. Zupełnie stare nagrania DV udało mi sie jeszcze złożyć do DVD w Premiere Elements kiedy DV było jedynym słusznym formatem i nikt nie miał oczopląsu od gąszczu formatów dostępnych z urządzeń rejestrujących.

Mój materiał to głównie:
1) kamera Canon HV20 (HDV1080i 1440x1080 50i), top field first. Z tego Canona mam też trochę 25p ale to były tylko zabawy z formatem.
2) iPhone 4S lub iPad (1920x1080 ale... tutaj się nie śmiejcie :)..
MediaInfo w różnych plikach pokazuje różne dane. Zasadniczo klipy z tych dwóch urządzeń są 29.970fps (progressive), 24fps (progressive) ale nie wiem czemu MI pisze, że Minimum frame rate 23.077fps, Maximum frame rate 25.000 fps - dla tych niby 24fps oraz min. 28.571 fps i max. 31.579fps dla tych klipów 29.970fps.....
3) Nikon D7000 (1920x1080 24p /23.976/) Nikon może też 25fps ale tylko 720p więc nagrywam w 24p.
4) Sony HX20V (1920x1080 50p) To żony aparat ale o ile kojarzę to jest tam oczko niższe ustawienie na przyszłość, które być może generuje obraz 25p.

Trzy formaty wymienione przez petrumi są w zasadzie 25 klakowe. 50i może przerobić na 25p.
Petrumi nie wymienił wszystkich formatów źródłowych - pewnie chomikuje tak jak ja, jeszcze z rożnych innych urządzeń :).

U mnie z kolei spójna jest tylko rozdzielczość (ta z HV20 oczywiście z aspektem 16:9) - zaś ilości klatek oraz progressive/interlaced to totalna wolna amerykanka!!! Nie wiem co mam z tym zrobić????

Moim celem jest zachowanie tych nagrań na płytkach Bluray. Wiem - można powiedzieć, że formatów się nie miesza, że trzeba było uważać. Ale nic już na to w tej chwili nie poradzę. Wiele nagrań jest mieszanych np. ja nagrywałem z HV20 (50i) i Nikona (24p) a żona z HX20V (50p) - cały materiał pochodzi jednak z jednego wyjazdu czy innego zdarzenia. Zatem żeby zrobić płytkę typu "Barcelona 2012" muszę wykorzystać materiał z wszystkich trzech źródeł na jedną płytkę Bluray.
Dotychczas tylko nagrywałem - nie martwiłem się o to co będzie jak przyjdzie do edycji... :(

Mam do dyspozycji SVPro12, w którym obecnie intensywnie się szkolę. Robiłem już różne edycje w vdubie w przeszłosci - gdyby trzeba było przez to przepuścić materiał. Mam też cineforma bo liczyłem się z problemami edycji AVCHD - ale to też może mieć znaczenie dla całego workflow w tym moim bajzlu....

Jeśli możecie nas nakierować na właściwe tory to pomóżcie please bo co innego opanować oprogramowanie a co innego zderzyć się na dzień dobry z problemem, który po prostu nowicjuszy przerasta i blokuje w ogóle start.

W moim przypadku szczególnie interesuje mnie kwestia dopasowania do Bluray.
Bluray z tego co wiem oficjalnie powinien mieć 24p albo 50i.
W którym kierunku pójść i jak to zrobić chcąc po drodze wykorzystać Cineforma?
Zmieniac nagrania z Nikona 24p ---> 25p ---> 50i (pod Bluray 50i)?
Zmieniać nagrania z HV20 50i ----> 24p licząc się z tym, że obrazem może szarpać (pod Bluray 24p)?
Zrobić to wszystko (łącznie z ewent usunięciem przeplotu) przed Cineformem, potem wygenerować avi z Cineforma i na takim materiale pracować?

Gdybyście na przyszłość mieli taki sprzęt jaki mam - jak organizowalibyście przyszłe nagrania?
W Nikonie mogę mieć max 24p a im więcej praktykuję, tym więcej nim nagrywam bo łatwo jest mi mieć pod ręką tylko jedno urządzenie.
HV20 nagrywa 50i albo 25p. Tym drugim nagrywałem bardzo mało.
Sony żony 50p - ale można mu zejść z jakości chyba do 25p.
Trzymać się 25/50 a z tymi nagraniami z Nikona coś robić aby zamienić je na 25p? Czy też popatrzeć czego będzie wiecej? Z tych trzech powyższych urządzeń będzie materiał na bank z każdego wyjazdu czy innej rodzinnej okazji a Nikona raczej w najbliższym czasie na Canona nie zmienię :).

Pozdr!
Odpowiedz
#4
Uhm :) OK - myślę, że w poprzednim poście przelałem trochę za dużo "wody" i nikomu nie chce się nawet go czytać (co zrozumiałe).

Tak krótko i na temat - poradźcie proszę, co byście zrobili z materiałem przed wrzuceniem go do vegasa jeśli:
a) materiał jest 1920x1080 ale z różnym klatkażem (24p, 50i, 50p a z iphone klatkaż jest... różny)
b) efektem końcowym miałby być bluray 50i (bo chyba bez sensu schodzić z 50i, 50p do 24p); youtube i inne media mnie nie interesują - tylko płytka

? - czy sprowadzić wszystko do 25p np. w AVISynth, skonwertować do cineform i wrzucić do vegasa z presetem projektu Bluray 50i i po edycji tak wyrenderować
? - jeśli ktoś robił coś podobnego w AVISynth, to może podpowie jakich filtrów najlepiej do tego użyć przekopałem masę stron nt avisynth i każdy radzi co innego, już mam mętlik... changeFPS, convertFPS, MSU... Doczytam sobie szczegółów - tylko żebym nie błądził na początku)

Moje wideo to 100% nagrania rodzinne, często z kilku źródeł w trakcie jednego zdarzenia np. wyjazdu. Niestety nie da rady zuniformizować urządzeń, żeby każdy nagrywał taki sam materiał - a cenne ujęcia są rozdzielone i trzeba je po prostu zebrać do ku... w całość :).
Odpowiedz
#5
Chcesz zejść do 25p, żeby później robić 50i?
Jest to jakaś opcja...

Ja bym się zastanawiał nad 24p...

Nie wiem, czy ktoś Ci poda gotowe rozwiązanie. Często jest tak, że dużo zależy od tego, co masz nakręcone.
Masz całość na kompie, to zrób testy - na małych fragmentach:
- wrzucasz do Vegasa różne materiały
- wycinasz po kilka sekund z każdego rodzaju
- tam, gdzie trzeba, usuwasz przeplot, a tam, gdzie klatkaż jest większy - "disable resample"

Jeśli chodzi o AVI Synth to Ci nie pomogę... nie znam...
Odpowiedz
#6
(06-19-2013, 11:09)JerryG napisał(a):  ? - jeśli ktoś robił coś podobnego w AVISynth, to może podpowie jakich filtrów najlepiej do tego użyć przekopałem masę stron nt avisynth i każdy radzi co innego, już mam mętlik... changeFPS, convertFPS, MSU... Doczytam sobie szczegółów - tylko żebym nie błądził na początku)

Ja stosuję tę metodę konwersji fps przez avisynth:
http://www.eyenorth.com/2010/08/whos-afr...ality.html

Przykładowy skrypt konwertujący do 25p:
Cytat:source = AVISource("f:\test.avi")
backward_vec = source.MVAnalyse(isb = true, truemotion=true, pel=2, idx=1, search=3)
forward_vec = source.MVAnalyse(isb = false, truemotion=true, pel=2, idx=1, search=3)
cropped = source.crop(4,4,-4,-4) # by half of block size 8
backward_vec2 = cropped.MVAnalyse(isb = true, truemotion=true, pel=2, idx=2, search=3)
forward_vec2 = cropped.MVAnalyse(isb = false, truemotion=true, pel=2, idx=2, search=3)
source.MVFlowFps2(backward_vec,forward_vec,backward_vec2,forward_vec2,num=25,idx=1,idx2=2)

Efekty konwersji są całkiem dobre.
Odpowiedz
#7
(06-19-2013, 14:35)Houdini napisał(a):  Ja stosuję tę metodę konwersji fps przez avisynth:
http://www.eyenorth.com/2010/08/whos-afr...ality.html
Efekty konwersji są całkiem dobre.

Wspomniałem o takiej konwersji ponieważ wiele razy tu już radzono żeby przed wrzuceniem do Vegasa materiał skonwertować na progresywny.
Mateuszszar jednak słusznie zauważył:

(06-19-2013, 11:45)mateuszszar napisał(a):  Chcesz zejść do 25p, żeby później robić 50i?
Jest to jakaś opcja...
Ja bym się zastanawiał nad 24p...

No tak - mam 50i, schodzę do 25p żeby finalnie wyrenderować Bluray 50i.
1) Nie myślałbym o tym w ogóle ale raz, że doczytałem się powyższych sugestii aby przed edycją w vegas, przerobić materiał z przeplotem na progresywny.
2) A dwa mam jeszcze ten materiał z Nikona w 24p (23.976), który można ewentualnie przyspieszyć o 4% i będzie 25p.
Sądziłem, że takie konwersje pozwolą mi na bezproblemową pracę w Vegasie z obydwoma rodzajami materiału.

Ale... istotna jest zawartość materiału (jak również Mateusz słusznie zauwazył) - a zawartość, to głównie kino "rodzinne", "dziecięcie" i "wyjazdowe" i wiąże się z tym problem płynności.
Nagrania z kamery 50i są płynne w dynamicznych scenach, póki są 50i (wiadomo - 2 fazy ruchu w klatce). Próbowałem konwersji (może źle to zrobiłem, na złych parametrach) ale za każdym razem to 50i skonwertowane do 25p nie jest już takie płynne. Oczywiście wiem że tracę wtedy 50% informacji o ruchu itd, więc trudno żeby było inaczej - ale czy na pewno jest to w takim razie dobre podejście (50i > 25/24p) jeśli w efekcie końcowym zależy mi przede wszystkim na płynnym obrazie na nośniku Bluray, który dopuszcza jedynie 24p lub 50i???

Nie mówię już o tym 24p z Nikona bo do dynamicznych nagrań rodzinnych się po prostu nie nadaje. Już się z tego wyleczyłem, choć zaświtała mi swego czasu nadzieja, że będę miał foto i wideo w jednym urządzeniu :).

W swoich poprzednich postach skupiłem się głównie na problemie upchania w vegasie materiałów o różnych parametrach 24p, 50i - nie wspomniałem jednak o tym, że "24p film look" kompletnie mi nie odpowiada i nie nadaje się do typu nagrań jakie realizuję.

Jeśli macie materiał HDV50i to pracować na 50i i tak renderować do Bluray50i ? Wtedy na pewno pozostanie płynny ale nie wiem czy nie jest to edycyjny faux pas.
A jeśli sprowadzacie to do 25p (czy raczej 24p) i tak edytujecie to czy finalny Bluray 24p zachowuje jakąś sensowną płynność?
Ja wiem, że produkując mniej czy bardziej profesjonalną produkcję, nagrania wyglądają nieco inaczej niż dynamiczne wideo rodzinne, strzelane nieraz na szybko. Żeby sfilmować dziecko nie da się stać w miejscu i nie ma się 5min na przygotowanie ujęcia.

Powiem szczerze, że myślałem już nawet nad tym aby w Avisynth 24p z Nikona, przyspieszyć do 25p a następnie zinterpolować do 50p (też w avisynth). Zaś równolegle z 50i zrobić 50p (też algorytmem w avisynth - tyle, że przypomina to nieco podwójny deinterlace).
Miałbym wtedy płynny materiał progresywny w Vegas do edycji (duży co prawda), zostałby mi masterclip 50p na koniec do archiwum no ale płytkę bym musiał zrobić 50i zeby tą płynność zachować.
Nawet 24p z Nikona zyskałoby wtedy płynność - tylko pieron wie jakie dane tak naprawdę znalazłyby się na tym blurayu, skoro tak dużo danych byłoby stworzonych sztucznie :))).

Więc czy to 50i, skonwertowane do 24p da się zrobić tak aby było w miare płynne w dynamicznych scenach? Czy ktos na forum posiada dynamiczny "rodzinny" materiał w HDV 50i i tworzy z tego płytki bluray?
Odpowiedz
#8
Ja kręcę głównie w 25p, dlatego najpierw wszystko robię do 25p, a następnie to, co jest masterowane na BluRay - jest przerabiane na 50i.
Jeśli nie masz zamiaru wrzucać w sieć, czy oglądać na komputerze (chociaż w sumie z tym oglądaniem to również nie powinno być problemu - wiele odtwarzaczy potrafi w locie usuwać przeplot); to oczywiście trzymaj się cały czas 50i.

W sumie, to nawet ten materiał 24p przerobiony na 50i powinien wyjść jako-tako... tylko trzeba by sprawdzić, czy nie lepiej będzie wyglądał z włączoną opcją "disable resample"...
Odpowiedz
#9
(06-24-2013, 15:12)mateuszszar napisał(a):  Ja kręcę głównie w 25p, dlatego najpierw wszystko robię do 25p, a następnie to, co jest masterowane na BluRay - jest przerabiane na 50i.

No tu masz dobrze, bo możesz sobie pozwolić na jeden rodzaj materiału.
Ja właśnie tak fajnie nie mam bo do dyspozycji mam nagrania 50i, 23.976p i 50p. A z ajfona to leci jak mu wlezie :) choć już sprawdziłem, że jak ma dobre warunki oświetleniowe to kreci koło 29.97 a jak złe to koło 24.
Przy czym HV20 może oprócz 50i, nagrywać w 25p. Prawdę mówiąc w połączeniu z filtrem Cinema najlepiej sobie wtedy radzi w lowlight.
Nie nagrywałem jednak tak, ponieważ 50i dawało mi płynniejszy obraz co przy filmowaniu dziecka jest... ważne ;).

Ale sprawdziłem sobie moje nagrania z Nikona 23.976p na TV i tak jak przypuszczałem obraz był płynniutki. Na kompie niestety stroboskopuje. TV po prostu sobie "dorobi" fazy ruchu.

W następnej kolejności przeszukałem co mogę zrobić żeby zuniformizować materiał, który posiadam. Efekty jakie uzyskałem w AVISynth są na moje hobbystyczne potrzeby nader zadowalające.
Bawiłem się w obie strony tzn "w dół" do 24p jak i w "górę" do 50p:

50i - łatwo i świetnie jakościowo można usunąć przeplot do 25p za pomocą QTGMC - i tym samym pluginem można uzyskać również 50p, usuwając z kodu SelectEven(). Tworzy wtedy 50 klatek korzystając z 50 faz ruchu.

23.976 z Nikona oraz dowolne klatkaże z iphone'a można całkiem nieźle jakościowo przerobić z użyciem MVTools2 - przy czym kod podany przez Houdiniego dot. MVTools(1) więc musiałem przerobić pod MVTools2 ale DZIĘKUJĘ za naprowadzenie i link do strony Eyenorth!!!
Do 25p zmieniałem tylko AssumeFPS - 4% przyspieszenia jest niezauważalne, z dźwiękiem też nie zauważyłem dużych zmian, ale zawsze można nieco obniżyć pitch.
Do 50p działa podobnie tylko już trzeba użyć MVTools2.
Wszystko robiłem pod wersją Avisynth MT, bo na podstawowej był 4x wolniejszy.
Nie wiem jeszcze finalnie jaki przyjmę klatkaż w Vegasie jakkolwiek myślę, że przyszłością konsumenckiego wideo jest 50p.
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Poprawa filmu z GoPro2 (jarzeniówka i dzwięk) petrumi 1 1,129 05-26-2013, 4:39
Ostatni post: Bunch
  bład prz renderowanie filmiku z gopro2 na mp4 czarnysm 3 1,053 12-22-2012, 17:34
Ostatni post: vm-rexor
  materiał z GoPro2 i problem z jakością na YT c0m4r 1 913 09-13-2012, 14:41
Ostatni post: mateuszszar

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości