m2ts HD renderowanie na YT
#1
Witam, otóż dzisiejszy mój problem to:
najlepsza możliwa jakość na youtube z m2ts HD

mam kamerkę Sony HDR-130 i nagrywa właśnie w takim formacie.

3,3 mega pixeli
Zrobiłem projekt trwający ok 1 godziny.



Moje założenia - jakość jak oryginał, dźwięk też - rozmiar max tyle ile ma oryginał (miło by było mieć trochę mniej - ale jak nie da rady to się zadowolę tym jak jest)
Odpowiedz
#2
Powiem tak:
- rozdzielczość - możesz sobie schować pod poduszkę... film HD (1920x1080) daje 2.07Mega pixela... więc te Twoje 3.3 - to tylko do zdjęć;
- najlepsza możliwa jakość na youtube'a? - patrzyłeś na wytyczne YT? Co do renderowania pod YT piszemy średnio dwa razy w tygodniu, więc bez problemu sobie znajdziesz (nie chce mi się przepisywać po raz kolejny tego samego - zrozum...);
- jakość jak oryginał? NIE MOŻLIWE. Pliki M2TS są zakodowane AVCHD (stratnie), a więc oprócz kompresji wewnątrzklatkowej, mają dodatkowo kompresję międzyklatkową, co skutecznie uniemożliwia odtworzenie oryginału - a więc każde kolejne kodowane powoduje utratę jakości;
- wrzucanie filmu z niewiadomo-jakimi parametrami na YT nie ma sensu, bo serwis w takim wypadku przerobi nasz film (przekoduje)... Jestem jednym z tych, którzy twierdzą, że lepiej już samemu zakodować, niż dać to zrobić automatowi...

http://support.google.com/youtube/bin/an...&ctx=topic
Odpowiedz
#3
szukałem niestety o m2ts ale nie znalazłem konkretów
naprawdę jestem raczkujący w tematach a z tym filmem borykam się już od tygodnia - począwszy od problemów z vegasem, dalej obróbką oraz szybkością konwersji po jej końcową jakość

prosiłbym o profesjonalną radę
widzę często filmy na youtube z piękną jakością, a mamy 21 wiek i wiem, że na pewno też mogę ją uzyskać - tylko mój problem tkwi w tym że nie wiem jak
Odpowiedz
#4
(05-08-2013, 18:37)dejw1001 napisał(a):  Witam, otóż dzisiejszy mój problem to:

A wczorajszy rozwiązałeś ?

(05-08-2013, 21:56)dejw1001 napisał(a):  naprawdę jestem raczkujący w tematach

Wiec poczytaj sobie trochę forum, a nie czekaj na gotowca wypada przyswoić sobie choć by podstawy

(05-08-2013, 21:56)dejw1001 napisał(a):  prosiłbym o profesjonalną radę

Obawiam się ze mógłbyś nie zrozumieć :)
Odpowiedz
#5
Wiesz... na jakość końcową nie wpływa tylko i wyłącznie ustawienia renderu.

Jest bardzo wiele czynników - począwszy od sprzętu, jakim bym kręcony materiał, obiektywu, doświetlenia planu (sceny), stabilizacji sprzętowej, ujęć, kadrowania/kompozycji,
następnie w programie - montaż (zastosowane efekty), korekcja koloru, balans bieli, jasność/kontrast, poziomy, oczywiście ustawienie projektu, zastosowany kodek (chyba, że Twój komputer pozwala na pracę na plikach źródłowych - AVCHD), rendering (głównie przepływność i rozdzielczość, pomijając to, że pozostałe parametry identyczne z oryginałem/projektem).


Jesteś początkujący... więc czeka Cię sporo nauki. Szczególnie czytania.
Sam program możesz łatwo i szybko przyswoić, przeglądając interactive tutorial wbudowany w Vegasa (w j.ang, ale myślę, że nie jest to problem, najwyżej pomożesz sobie słownikiem/translatorem).

Co do spraw technicznych (format, kodek), to również dużo czytania... w skrócie: mamy kontener (np. AVI, MKV, MP4) w którym znajduje się zawartość (strumienie: audio, video) - zakodowane (za pomocą kodeka), lub nieskompresowane (uncompressed, PCM).

Kodeki mamy: stratne (czyli takie, które nie pozwalają idealnie odtworzyć oryginału - te dobrze kompresują materiał - czyli zmniejszają wagę pliku), oraz bezstratne (pozwalają na wielokrotne zapisywanie, bez obawy o stratę jakości filmu - ale te z reguły słabiej kompresują materiał, czyli waga pliku jest dużo dużo większa... coś za coś).

Jeśli Twój komputer radzi sobie z montażem AVCHD (M2TS) - czyli minimum 4rdzenie + 4GB RAM, to możesz wrzucać surowe pliki i montować.
Jeśli nie - to potrzebne będzie przekonwertowanie plików na jakiś lżejszy format/kodek (ja polecam MP4 - XDCAM - czyli w sumie prawie zwykły MPEG2 + dźwięk PCM).
Najnowszy Vegas Pro 12 - robi to automatycznie, wybierając PPM -> proxy... W starszych trzeba to robić samemu (lub za pomocą dodatków do Vegasa typu vegasaur (płatny), production assistant 2.0 (też płatny))

Pierwsze oczywiście w programie - ustawienie projektu (opcja "Match Media" odwali za Ciebie kawał roboty).
A... jeszcze jedno... w samym programie pomocny jest klawisz [F1] - szczególnie dla początkujących. Tam masz wszystko opisane (oczywiście w j.ang... ale ustaliliśmy, że to nie problem ;)
Odpowiedz
#6
(05-08-2013, 22:22)mateuszszar napisał(a):  Wiesz... na jakość końcową nie wpływa tylko i wyłącznie ustawienia renderu.

Jest bardzo wiele czynników - począwszy od sprzętu, jakim bym kręcony materiał, obiektywu, doświetlenia planu (sceny), stabilizacji sprzętowej, ujęć, kadrowania/kompozycji,
następnie w programie - montaż (zastosowane efekty), korekcja koloru, balans bieli, jasność/kontrast, poziomy, oczywiście ustawienie projektu, zastosowany kodek (chyba, że Twój komputer pozwala na pracę na plikach źródłowych - AVCHD), rendering (głównie przepływność i rozdzielczość, pomijając to, że pozostałe parametry identyczne z oryginałem/projektem).


Jesteś początkujący... więc czeka Cię sporo nauki. Szczególnie czytania.
Sam program możesz łatwo i szybko przyswoić, przeglądając interactive tutorial wbudowany w Vegasa (w j.ang, ale myślę, że nie jest to problem, najwyżej pomożesz sobie słownikiem/translatorem).

Co do spraw technicznych (format, kodek), to również dużo czytania... w skrócie: mamy kontener (np. AVI, MKV, MP4) w którym znajduje się zawartość (strumienie: audio, video) - zakodowane (za pomocą kodeka), lub nieskompresowane (uncompressed, PCM).

Kodeki mamy: stratne (czyli takie, które nie pozwalają idealnie odtworzyć oryginału - te dobrze kompresują materiał - czyli zmniejszają wagę pliku), oraz bezstratne (pozwalają na wielokrotne zapisywanie, bez obawy o stratę jakości filmu - ale te z reguły słabiej kompresują materiał, czyli waga pliku jest dużo dużo większa... coś za coś).

Jeśli Twój komputer radzi sobie z montażem AVCHD (M2TS) - czyli minimum 4rdzenie + 4GB RAM, to możesz wrzucać surowe pliki i montować.
Jeśli nie - to potrzebne będzie przekonwertowanie plików na jakiś lżejszy format/kodek (ja polecam MP4 - XDCAM - czyli w sumie prawie zwykły MPEG2 + dźwięk PCM).
Najnowszy Vegas Pro 12 - robi to automatycznie, wybierając PPM -> proxy... W starszych trzeba to robić samemu (lub za pomocą dodatków do Vegasa typu vegasaur (płatny), production assistant 2.0 (też płatny))

Pierwsze oczywiście w programie - ustawienie projektu (opcja "Match Media" odwali za Ciebie kawał roboty).
A... jeszcze jedno... w samym programie pomocny jest klawisz [F1] - szczególnie dla początkujących. Tam masz wszystko opisane (oczywiście w j.ang... ale ustaliliśmy, że to nie problem ;)

m2ts już złożyłem cały film (surowe pliki)
niestety moja maszyna ma 4 gb pamięci + procesor dwurdzeniowy
mam cały dzień na rendering 24 godziny, więc czas dla mnie to nie problem
tylko właśnie chcę się dowiedzieć jak zrobić ten bezstratny rendering + tak by wielkość zrenderowanego pliku nie była większa od tej która była początkowa

pytanie stare: co wybrać w ustawieniach renderowania

Nowe pytanie
czy m2ts wgra się na youtube?

to jego formaty:

MOV
MPEG4
AVI
WMV
MPEGPS
FLV
3GPP
WebM
Odpowiedz
#7
Pod yt renderujemy SONY avc lub main Concept avc, 1080p. 25kl/s. Przepływność 8Mbps.

Jak miałem dwurdzeniowy, robiłem na raty:
- Render do xdcam (35Mbps, 25kl/s., 1080p),
- Wrzucalem całość ponownie do vegasa jako nowy projekt, i renderowalem pod yt (jw: Sony avc lub maincConcept avc).
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości