EDRS i "wyładunek" - szto eta?
#1
Ostatnimi czasy zasłyszałem dwa ciekawe określenia, których sensownego znaczenia powiązanego z filmem nie jestem w stanie odnaleźć nawet w czeluściach internetu :) Pierwsze to oświetlenie planu filmowego "wyładunkiem" (cóż to za rodzaj lampy, bo raczej nie flesz?). Drugie, tym razem pytanie to: czy z programu montażowego można wysyłać EDRS (i znowu konfuzja, co to za skrót). Może ktoś z forum będzie mi w stanie pomóc :)
Odpowiedz
#2
wyładunek - lampa wyładowcza (HMI) http://www.unigreg.pl/index.php?option=c...&Itemid=73

Na temat tych lamp jest mała wzmianka na stronie 39 w książce "Światło w filmie" /Blain Brown/
Odpowiedz
#3
O widzisz, jedna rzecz stała się jasna, dziękuję :) Co prawda tej książki nie czytałem, ale w "Filmowaniu lustrzanką cyfrową" jest dział nt. lamp, jest tam też opis HMI.
Odpowiedz
#4
(04-15-2013, 21:56)Padro Productions napisał(a):  O widzisz, jedna rzecz stała się jasna...

czyli lampa się zaświeciła ;) he he
Odpowiedz
#5
EDRS to coś mi się z techniką satelitarną kojarzą, ale może to nie to. A gdzie to wyczytałeś?

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#6
Jak najbardziej :D Ale tej drugiej rzeczy dalej nie potrafię rozgryźć, koleś wspomniał o tym przy temacie tworzenia plików proxy dla materiałów z Reda. W sumie nie wiem czy to jakiś konkretny skrót, slang, czy ja coś popieprzyłem.
Cytat:EDRS to coś mi się z techniką satelitarną kojarzą, ale może to nie to. A gdzie to wyczytałeś?
Może chodzi o jakiś sposób przesyłania plików, specjalnego formatu czy coś... tylko co to ma z programem montażowym wspólnego.
Odpowiedz
#7
Hehe, jednak mój błąd. Chodziło o EDL :) Dla ciekawych przetłumaczyłem z manuala:
Cytat: Lista decyzji montażowych (Edit Decision List - EDL) to tekstowe streszczenie projektu. EDL zawiera informację, o wszystkich użytych plikach, ich położeniu na osi czasu, sposobie ich przycięcia. EDL-sy Vegasa nie są takie, jak te tradycyjnie używane w programach do montażu liniowego i nie służą do zamiany projektu między programami do edycji. Z powodu znacznych różnic pomiędzy oprogramowaniami do montażu, projekty eksportowane lub importowane do EDL są z konieczności upraszczane. Eventy zostają umieszczone na jednej ścieżce, a wszelkie przejścia zamienione na przenikanie. Projekty importowane w EDL z innych programów wstępnie ograniczone są do 4 ścieżek dźwiękowych. Przy dodaniu większej ilości plik EDL zostaje zapisany jako .veg (projekt Vegasa).
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości