Zwalnianie lub przyśpieszanie
Witam,
jestem bardzo początkujący jeżeli chodzi o Sony Vegas Pro 12 (taką posiadam wersję).
W jaki sposób można zwolnić lub przyśpieszyć materiał video. Wiem, że przytrzymując klawisz Ctrl można złapać za "klatkę filmu" i w ten sposób przyśpieszać i zwalniać. Mi chodzi jednak o bardziej dokładny i precyzyjny sposób. Tak, żeby dany fragment np. zwolnić dokładnie 10 razy (materiał nagrany w 240fps). Czy jest jakaś funkcja gdzie się wpisuje ile razy ma zwolnić lub przyśpieszyć?

Pozdrawiam
Odpowiedz
Tak. Jest. W właściwościach eventu (klipu).
Odpowiedz
Dzięki,
playback rate mogę ustawić minimalnie na wartość 0.250 co daje 4 krotne zwolnienie. Nie mogę uzyskać 0.1 czyli 10 krotnego zwolnienia? Dlaczego?
Odpowiedz
Ja bym wyexportował te rapidowe filmy do sekwencji klatek (ustawiając uprzednio projekt pod te pliki), i zassał klatki w nowym projekcie z normalnymi parametrami (25klatek na sekundę).

W ten sposób będziesz miał dokładnie takie zwolnienie, aby klatka materiału filmowego pokryła się z klatką projektu - czyli optymalna jakość. Bez przeliczania, bez utraty na jakości.

Zawsze można też użyć krzywej "velocity". Tam możesz zwalniać aż do 0% - zatrzymanie, lub nawet wartości ujemnych - cofanie filmu. A co najważniejsze - można to robić płynnie, ustawiając odpowiednio tę krzywą.

W sumie nawet chyba będzie tak łatwiej... czyli olej sekwencję klatek, odpal krzywą velocity, ustaw na 10% i będzie git.
Możesz później skopiować ustawienia jednego klipu - do pozostałych (żeby się nie rypać z każdym klipem).
Odpowiedz
(04-12-2013, 15:59)mateuszszar napisał(a):  W sumie nawet chyba będzie tak łatwiej... czyli olej sekwencję klatek, odpal krzywą velocity, ustaw na 10% i będzie git.
Możesz później skopiować ustawienia jednego klipu - do pozostałych (żeby się nie rypać z każdym klipem).