Jak zrobić zegar z większą ilością minut?
#1
Witam.
Montuje mecze i chciałbym dodawać również zegar do spotkań. Jak wiemy w piłce nożnej zegar pokazuje czas w formacie mm:ss, a nie w h:mm:ss i z tym jest mój problem.
Chciałbym, aby mój zegar wyglądał załóżmy tak (chodzi mi o format):



Od 15:04
A na razie wygląda tak (chodzi mi o format, nie o umieszczenie czy upiększenia):




W żaden sposób nie mogę tego przerobić tak, by powiedzmy było 60:05, natomiast jest 00:05 (godziny ukryłem).
Szukałem pomocy na innych forach (chyba polskojęzyczne jest tylko sonyvegas.info, angielskich forach, nawet na hiszpańskich i francuskich). I nikt nie miał lepszej rady niż "maskowanie" a dokładniej nałożenie cyferek 6,7,8,9 na istniejący zegar.
Może istnieje jakiś skrypt (Vega chyba czyta Javę prawda?) czy coś w tym stylu, by jednak ogarnąć większą ilość minut niż 59.
PS. Mogłem założyć temat tylko w tym dziale :)

Z góry dziękuję za wszelkie chęci pomocy! :)
Pozdrawiam
Odpowiedz
#2
Temat do usunięcia, ze względu na brak odpowiedzi. A poradzić musiałem sobie jakoś :)
Niżej prezentuje jak mi wyszło.



Odpowiedz
#3
Powiedz, jak tego dokonałeś?
Odpowiedz
#4
Nie zaglądałem w temat bo staram się omijać newbies. Wszelkiego rodzaju countery, zegarki, licznik itp. pierdy robi Vegasaur.
http://vegasaur.com/text-generation-wizard
Ale można to jak najbardziej zrobić ręcznie, korzystając ze zwykłych tekstowych eventów. Trochę pracy jest, ale da się i jedynym ograniczeniem jest w sumie tylko wyobraźnia.
W tym wypadku wykorzystałem najprostszy generator Text (legacy).
Może liczyć do przodu, do tyłu, w tym wypadku liczy minuty tak jak chciał kolega, do 99 minut (ale można zrobić więcej oczywiście), liczy 10 części sekundy, można puścić do tytułu i udawać bombę o co ludzie pytli parę razy itd.
Przykład:




Metoda? Banalna.
1. Robimy tyle tracków, ilu cyfrowy chcemy mieć zegar/licznik
2. W evencie wstawiamy cyferki w zadanym interwale od 0 do 9, odpowiednio dopierając długość eventu oczywiście.
3. Ustawiamy położenie cyferek względem siebie

Jako, że rozciagając event ten się zapętla, więc liczy nam w kółko... Odpowiednio zestawiając eventy i tracki otrzymamy w zasadzie dowolny licznik, zegar itd.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#5
Ty, pomysłowe! Ale trzeba nad tym czuwać i w odpowiednich momentach dodawać manualnie kolejną cyfrę z początku a to byłoby czasochłonne.
Odpowiedz
#6
A próbowałeś to zrobić? Czasochłonne to było pomyślenie jak to zrobić, żeby się nie narobić i zrobienie zestawy keyframów do każdej wagi cyfry.
Jedyny minus póki co, to musisz na początku zanim zaczniesz robić ustalić czcionkę i np. jej kolor bo potem jest klikanie n-kluczy x n tracków.
Poza tym chodzi to pięknie, jak zrobisz raz to już potem korzystasz. Możesz sobie nawet zanimować każdą z cyferek i będą latać każda osobno po ekranie a mimo to odliczać prawidłowo :)
W każdym razie jak odliczyć myślenie i pomyłki w stylu przypadkowe naciśnięcie ctrl+z które przy pracy na keyframach działa hmmm dziwnie to nie zajeło mi więcej jak pół godziny, popijając herbatę i przeglądając Facebooka.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#7
Dzięki za odpowiedzi. Trochę więcej się dowiedziałem :)
A jak ja zrobiłem? Akurat wybrałem taką czcionkę, gdzie ładnie można było zasłonić liczbę. Powiększyłem zegar, zrobiłem zrzut na każdą cyfrę - 6, 7, 8, 9. W programie graficznym dopracowałem je, tak by miały konkretny - wspólny rozmiar. Następnie (tu trochę zabawy) trzeba było po kolei każdą z 4 cyfr podstawić na dziesiątki minut. Po około 10-15 próbach i błędach udało mi się idealnie podstawić cyfrę 6. Reszta poszła już z górki. Oczywiście wszystkie ustawienia zapisane, by następnie tylko wstawić event na track, przeciągnąć go na dokładnie 10 minut (w moim przypadku 15 000 klatek), następnie event pan/crop i włączyć żądane ustawienia.
Więc tak: tworzenie po raz pierwszy "szablonu" trochę czasu mi zajęło, ale następnie korzystanie z tego to dosłownie kilkanaście, kilkadziesiąt sekund na każdą cyfrę.



PS. Nie wiem czy zakładać temat osobny, bo jak widzicie na moich nagraniach obraz jest jakby rozmyty. Szukałem już na necie odpowiedzi, połowa tematów pochodziła z tego forum, ale to mnie nie ratuje...

Wiem, że projekt powinien być ustawiony pod pliki surowe.
Surowe nagrania:
Kod:
Format                          : BDAV
Format/Informacja               : Blu-ray Video
Rozmiar pliku                   : 1,98 GB
Czas trwania                    : 17 min.
Rodzaj całkowitej przepływności : Zmienna
Całkowita przepływność bitów    : 16,5 Mb/s
Maksymalna całkowita przepływnoś: 18,0 Mb/s

Wideo
ID                              : 4113 (0x1011)
ID menu                         : 1 (0x1)
Format                          : AVC
Format/Informacja               : Advanced Video Codec
Profil formatu                  : High@L4.0
Ustawienia formatu, CABAC       : Tak
Ustawienia formatu, poklatkowy  : 2 klatki
Format_Settings_GOP             : M=2, N=13
ID kodeka                       : 27
Czas trwania                    : 17 min.
Rodzaj przepływności            : Zmienna
Przepływność bitów              : 15,5 Mb/s
Przwpływność maksymalna         : 16,0 Mb/s
Szerokość                       : 1.920 pikseli
Wysokość                        : 1.080 pikseli
Proporcje obrazu                : 16:9
Szybkość wyświetlania klatek    : 25,000 kl/s
ColorSpace                      : YUV
ChromaSubsampling               : 4:2:0
BitDepth/String                 : 8 bitów
Rodzaj skanu                    : Z przeplotem
Kolejność skanu                 : Górne pole wpierw
bity/(piksele*ramki)            : 0.300
Rozmiar strumienia              : 1,87 GB (94%)

Projekt:
http://radomiak.eu/img/projekt.png

Render:
http://radomiak.eu/img/render.png

W użyciu SV10

I gdzie tu może być szkopuł? Ja obstawiałbym właściwości projektu, na razie sam powalczę, ale może ktoś z Was ma jakąś radę?
Odpowiedz
#8
Materiał masz z przeplotem... projekt progresywny.
Jak usuwamy przeplot, to musimy wybrać metodę. Jeśli czytałeś tematy z tego forum (szczególnie w moich postach się to powtarza) - to lepiej wybrać metodę "interpolate" zamiast domyślnej "blend" (w oknie projektu - deinterlace method - albo użyć pluginu do usuwania przeplotu (domyślnie nie ma takiego w vegasie, ale można pobrać darmowy - nawet kiedyś podawaliśmy nazwę/link).
Odpowiedz
#9
Zmień w projekcie Blending fields na Interpolate i nie będzie sie rozmazywać.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#10
(04-26-2013, 12:00)mateuszszar napisał(a):  Materiał masz z przeplotem... projekt progresywny.
Jak usuwamy przeplot, to musimy wybrać metodę. Jeśli czytałeś tematy z tego forum (szczególnie w moich postach się to powtarza) - to lepiej wybrać metodę "interpolate" zamiast domyślnej "blend" (w oknie projektu - deinterlace method - albo użyć pluginu do usuwania przeplotu (domyślnie nie ma takiego w vegasie, ale można pobrać darmowy - nawet kiedyś podawaliśmy nazwę/link).
(04-26-2013, 12:05)efix napisał(a):  Zmień w projekcie Blending fields na Interpolate i nie będzie sie rozmazywać.

Dzięki wielkie, pomogło i to bardzo.
Pozdrawiam
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zegar szymonmik 6 1,730 04-20-2011, 11:22
Ostatni post: Pinto

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości