[mp4] Brak dźwięku... Brak obrazu
Cześć.

Mianowicie - w jednym filmie .mp4, na osi czasu nie wyświetla mi się obraz, w drugim - dźwięk. Czytałam o tym parę tematów, ponoć chodzi o kodeki. Zainstalowałam ffdshow i Quick Time Alternative, ale nadal, gdy przerzucam film na oś nie wyświetla mi się obraz w jednym, a dźwięk w drugim.
Jestem w tym zielona i byłabym bardzo wdzięczna o szczegółową pomoc.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Odpowiedz
Cześć.

Najpierw wypadałoby dowiedzieć się, czym w ogóle zakodowany jest film, żeby wiedzieć, jaki kodek jest potrzebny.
Do tego celu najlepszym narzędziem wydaje się MediaInfo (instalowany w pakiecie razem z K-Lite codec pack). Jeśli go nie masz, to ściągnij i zainstaluj (jest darmowy). W tym programie będziesz miała szczegółowy wykaz parametrów filmu (rozdzielczość, kodek, przepływność, klatkaż itd.).

Jak odczytasz - jaki kodek, to postaraj się, aby taki sam zainstalować w systemie (oczywiście ważna jest wersja bitowa, oraz to, żeby kodek był w pełnej wersji). Ale o tym później, o na razie w ogóle nie wiemy, co siedzi w Twoich filmach ;)
Odpowiedz
Dziękuję.
Zrobiłam screny. O to chodzi? Co teraz?
[Obrazek: beztytuuvpk.png]
Odpowiedz
AVC (obraz) + ACC (dźwięk) - powinno pójść po zainstalowaniu QuickTime'a (lub Quick Time Alternative, chociaż tego drugiego nie testowałem nigdy).
Generalnie QT powinien być zainstalowany przed vegasem (takie są wymagania poprawnego działania Vegasa).
Odpowiedz
Omg... Musiałabym więc odinstalowywać Vegasa, zainstalować QT i Vegasa raz jeszcze? Nie ma łatwiejszego sposobu? Przepraszam, że marudzę... Ale czas mnie trochę goni.
Odpowiedz
Szczerze Ci powiem, że nie wiem, czy to pomoże, czy nie masz jakiejś grubszej sprawy z komputerem (systemem, sterownikami itd).
U mnie (instalowałem jak producent przewidział, czyli wg kolejności), nigdy nie było takiego problemu.

Możemy też poczekać na kogoś, kto ma doświadczenie w tym temacie - może napisze ktoś taki...