Przecięcie filmu
Witajcie!

Mam pewnie banalne pytanie, ale nie znam na nie niestety odpowiedzi. Efekt często spotykany we vlogach. Leci film i nagle jest jakby przecięcie, lecz ta sama scena leci dalej. Chyba używa się do tego jakiegoś skrótu klawiszowego, widziałam kiedy ktoś zrobił tak na jakims tutorialu. Nie umiem tego inaczej wytłumaczyć...
Z góry dziękuję.

Przykład:
00:20
Odpowiedz
Nie bardzo wiem, o co Ci chodzi. Tutaj jest po prostu wycięty kawałek filmu - film zostaje "przecięty i sklejony". Zanim napiszesz "jestem początkujący" przeczytaj uważnie regulamin. Bardzo uważnie. A potem jakiegoś samouczka przerób.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
Hm, chodzi mi o to, że na jakimś tutorialu widziałam, że ktoś po prostu "przeciął" film... Przerabiałam samouczki itp. Nie wiem, może po prostu zadałam złe pytanie, przepraszam.
Odpowiedz
No tak, film jest po prostu przecięty, wywalony kawałek i leci dalej. Chyba, że o coś innego pytasz. Tu akurat jest specyficzny efekt bo gość przeciął na ciągłym dźwięku.

Odpowiedz
Ale istnieje do tego skrót klawiszowy, bądź sposób, w jaki sie to robi szybko? Ja robiłam to kombinując, kopiując film, przycinając go do danego momentu i wkładając do na oś, żeby szedł dalej. Ale to jest skomplikowane.
Odpowiedz
Można na różne sposoby, każdy ma swoje wady i zalety. Możesz przyciąć w trymerze i przerzucać na timeline. Ale na takie pierdoły to najszybciej - stawiasz kursor w miejscu cięcia, naciskasz S (od "split") i tyle. Potem tniesz obok a zbędny kawałek usuwasz. W zależności od ustawień Vegasa - czy masz włączone czy nie auto-ripple to reszta automatycznie się sama dosunie i zamknie "dziurę".
Ale - to są podstawy ;)

Odpowiedz
[s] - split (klawisz najczęściej używany w vegasie ;)
update: efix - jak zwykle szybszy :)
Odpowiedz