Kilka pytan
#1
Witam wszystkich jestem poczatkujacym uzytkownikiem Vegasa
i mam do was kilka pytan
1.Czy da sie przesuwac juz pociety projekt tzw mam ulozony filmik dzwiek itd. na lini czasu jest on pociety na fragmenty i czy da sie zaznaczyc dany obszar i przesunac go tzw chcialbym cos dodac np. w srodku czy musze przesuwac wszystkie kawalki ?
2.Jak pozbyc sie mini trzasku w momencie przejscia z jednego kawalka dzwieku do nastepnego (tzw mamy jeden kawalek muzyki i dokladamy drugi na lini czasu i w momencie tego styku podczas ogladanie slychac taki mini trzask)
3.Czy mozna w Vegasie zrobic pokaz slajdow taki 3d np. Obracajaca sie kostka z zdjeciami .
jako poczatkujacy zmontowalem promo legionu ale wiele osob mnie totalnie skrytykowalo (nie bede pisal tekstow) :^^ ale glownie chodzi o nieruchome zdiecia postaci (tylko zwykly pokaz slajdow) z Heroglypha

zamieszcze moze moja probe :


co byscie poradzili jak w prosty sposob mozna nieco poprawic / zamienic ten pokaz slide-ow na cos bardziej ruchomego (dodac jakies efekty itd)

z gory dzieki za sugestie.
Odpowiedz
#2
Ad1. Zaznacz tyle regionów ile chcesz trzymając Ctrl i klikając na nie i przesuń.
Ad2. Trzeba zrobić choćby najmniejszy fade, zakładając regiony na siebie.
Ad3. Taka kostka była już w wersji 8 jako przykład, poszukaj.
Odpowiedz
#3
1. Trzymając Ctrl zaznaczaj to co chcesz przesunąć.
2. Sprawdź czy oryginalne audio posiada trzask, jeżeli tak to po prostu wytnij ten fragment audio lub wycisz.
3. Można ale to sporo roboty jak dla Ciebie - początkującego. W każdym razie musisz zapoznać się Track Motion (3d source alpha), Klatkami kluczowymi, Pan/Crop i ogólnie ogarnąć podstawy.

Edit:
Bartek byłeś szybszy :) Jednak fade nie wyeliminuje do końca problemu. Jeżeli trzask jest na oryginalnym audio to lepiej je wyciszyć całkowicie.
Odpowiedz
#4
Autor postu napisał, że chodzi o "trzask na styku" więc chyba nie ma sensu tłumaczyć jak usuwać dropy ze "ścieżki" bo to już inna historia. Trzask "na styku" jest najmniejszym problemem i na początek zwykły fade czy też crossfade wystarcz.

Podoba mi się koniec postu nozownik0 - " i ogólnie ogarnąć podstawy", tak róbmy! :)
Odpowiedz
#5
Jeżeli audio jest prawidłowe to żadne trzaski wystąpić nie powinny. Czasami zdarza się, nawet mi się zdarzyło, że wystąpił trzask w momencie zmiany jednego audio na drugi ale tylko podczas podglądu. Po renderze tego problemu nie było.
Odpowiedz
#6
O jakim trzasku mówimy?

Brak fade'a na evencie audio - czyli w pewnym momencie pojawia się jakaś wartość dla wykresu dźwięku - tak, to będzie słyszalne jako stuk. Dzieje się to dlatego, że wykres audio przedstawia charakter sygnału, więc upraszczając - ruch membrany głośnika. Jeśli w pewnym momencie mamy na wykresie skok z wartości 0db (środek wykresu - cisza), na pewną wartość, to membrana głośnika musi skoczyć w tym samym momencie, co powoduje właśnie stuk. Dlatego warto mieć włączone na stałe "quick fade".

Przester (będzie widoczny na wskaźniku wysterowania jako peak (osiągnięcie 0dB - czerwona kontrolka).
To, że po renderze czasami tego nie słychać, jest spowodowane zapisem dźwięku podczas renderingu. Jeśli renderujesz dźwięk do formatu z kompresją (MP3, AC3, AAC itd.), to właśnie ta kompresja zadziała łagodząco na wszelkiego rodzaju przestery, niwelując je. Ja jednak polecam zastosowanie odpowiedniego kompresora, czy choćby limitera, który automatycznie obetnie "wystające" peaki na ścieżce audio - przez co nie muszę się później zastanawiać, czy przypadkiem jak użyję dźwięku PCM, to nie będzie jaj (PCM - dźwięk nieskompresowany - więc będzie tak, jak podczas podglądu w vegasie).
Odpowiedz
#7
"Czasami zdarza się, nawet mi się zdarzyło" - a czasami nie? Czy wiesz dlaczego tak się dzieje? Przypadek czy złośliwość sprzętu? Teraz motto - "...i ogólnie ogarnąć podstawy" :)

Jeśli dwa różne regiony audio połączymy na styk a ich samplitudy nie będą kończyły się w "osi zero", to nie będzie zachowana ciągłość i stąd ten trzask. Jak temu zapobiegać?

Ano, zakładka OPTIONS, zaznaczyć Quickfade Audio Edits. Efekt taki, że Vegas przy każdym cięciu materiału będzie sam robił minimalny fade. Tak przycięte regiony zestawione do siebie nie wygenerują trzasku.

W przypadku lekkiego nakładania na siebie regionów, podobnie, zakładka OPTIONS, zaznaczyć Automatic Crossfades. Efekt taki, że po nałożeniu na siebie regionów Vegas sam zrobi crossfade. Trzasku też nie będzie.

Bartek.

Dźwiękowcy to się potrafią synchronizować :) 12:29 / 12:29 :)
Pozdro Mateusz!
Odpowiedz
#8
tak to jest, jak się pracuje z "clickiem" ;)
Odpowiedz
#9
Mądrych zawsze dobrze posłuchać :) Napisałem czasami, gdyż praktycznie zawsze w projekcie do każdego audio stosuję cross fade.
Odpowiedz
#10
Dlatego dobrze mieć włączoną na stałe funkcję "QuickFade" oraz "Automatic Crossfade" - i nie zawracać sobie dupy sprawdzaniem, czy jakiegoś fade'a nie brakuje.
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kilka pytań technicznych. gonzalez 0 131 09-04-2016, 13:21
Ostatni post: gonzalez
  Ustawienia projektu - kilka pytań justynaolszyny 5 1,138 09-28-2013, 23:04
Ostatni post: mateuszszar
  Kilka pytań co do efektów Fiilli 8 1,701 04-16-2013, 18:31
Ostatni post: Fiilli
  Kilka Pytań Xanitus 10 1,939 02-28-2013, 20:46
Ostatni post: Xanitus
  Kilka pytań początkującego odnośnie rozdzielcz i klatek w Vegas Pro 10 kozlos 14 2,874 02-27-2013, 14:48
Ostatni post: mateuszszar
  Kilka pytań outsider1989 1 757 01-27-2013, 13:09
Ostatni post: nozownik0

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości