Jak zwalczyć spam?
#1
Hej. Macie jakieś pomysły jak walczyć ze spamem?
Miałem spokój od początku istnienia swojego drugiego adresu e-mail. Nigdy go celowo nigdzie nie podawałęm w formie nadającej się do przepisania. Dbałem o niego. Widniał w materiałach video, wizytówkach lub w serwisach typu Allegro.pl. Niestety od kilku dni otrzymuję PODOBNY DO SIEBIE SPAM

[Obrazek: x96gCgK.png]

Wiecie jak mógłbym temu zaradzić? Jakiś wypis z listy mailingowej "czegoś tam"? Albo sam nie wiem co. Macie jakieś rady prócz jakiegoś programu do spamu? Kiedyś nie dostawałem w ogóle takiego syfu na ten adres, a teraz wygląda to tak jakby roboty skądś zebrały mój adres i dopisały mnie do każdej jednej swojej bazy.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#2
1. Przede wszystkim włącz ochronę antyspamową na swoim koncie pocztowym - o ile taką masz w usłudze, co najmniej greylistę.

2. Twórz swoje filtry i blacklisty oraz whitelisty na serwerze - większość usługodawców na to pozwala.

3. Na bieżąco twórz filtry w kliencie pocztowym.

4. Raportuj listy które mimo to się prześlizgną na http://www.spamcop.net
Przyczyniasz się do tworzenia globalnej listy antyspamowej i tworzenie lepszych baz np. dla SpamAssasin.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#3
Dziękuję za rady.

1. Już zaczynam w tym grzebać, dzięki... Nie wiedziałem "że to tam"

2. Również niczego takiego nie mam, nie natknąłem się.

3. Mój obecny klient nie ma żadnych filtrów, to Outlook Express 6

4. Przyjąłem do wiadomości.

Także, ani to, ani tamto, ani nic. Napiszę z tym problemem do swojego hostingu...
Odpowiedz
#4
Możesz wszystko filtrować u siebie, tylko po cholerę ściągać, jak lwią część spamu możesz odstrzelić na serwerze pocztowym? Większość hostingów ma teraz opcje antyspamowe, czasem trzeba to tylko albo włączyć, albo trochę "dopieścić".
Programy pocztowe nie maja same z siebie zdefiniowanych filtrów, trzeba sobie je zrobić - w Outlooku to się chyba nazywa "Reguły wiadomości".
I możesz zrobić np. jeżeli nagłówek zawiera (tu coś charakterestycznego) to przesuń do folderu spam. Od razu mówię - dopóki nie nauczysz się dobrze definiować reguł, raczej nie używaj opcji "jeżeli" ... to "Usuń".
Analiza spamu i dopieszczenie filtrów zajmuje zwykle parę tygodni. Ale zacząć powinieneś od włączenia greylisty, o ile hosting umożliwia coś takiego.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości