Sony Vegas 11 Pro - rozmyty obraz po renderingu
Witam.
Z Vegasem pracuję nie od dzisiaj, bo od kilku miesięcy. Do tej pory pracowałem z 9 i 10 - żadnych problemów nie było. Teraz się przerzuciłem na vegasa 11. I tu zaczynają się schody. Po wyrenderowaniu obraz jest momentami bardzo rozmyty. Czytałem różne tematy z tym związane, m.in ten: http://sonyvegas.info/Temat-Renderowanie...myty-obraz oraz: http://sonyvegas.info/Temat-Problem-z-za...gas-Pro-10
Nic nie daje usuwanie przeplotu i inne rzeczy, obraz cały czas jest rozmyty, w każdej możliwej rozdzielczości, formacie itp. Prosiłbym o pomoc, bo trochę to denerwujące.
Odpowiedz
Jeśli pracowałeś wcześniej na Vegas 9 oraz Vegas 10, to wiedz, że nie zmieniło się nic, co mogłoby wprowadzić rozmycie obrazu po renderingu...

1. Jakie masz pliki wejściowe? (parametry odczytaj za pomocą MediaInfo).
2. Jak masz ustawiony projekt (do ustawienia używasz funkcji "Match Media"? czy ręcznie wprowadzasz/wybierasz opcje?).
3. Jakie masz ustawienia renderingu przy którym pojawia się rozmycie (ale myślę, że rozmycie jeśli występuje, to jest spowodowane niezgodnością punktu 1 oraz 2). Zasada jest zawsze taka sama (nie tylko w Vegasie 11, ale we wszystkich vegasach). Renderujesz tak, jak masz ustawiony projekt. A projekt ustawiasz pod pliki wejściowe. Oczywiście są wyjątki od tej reguły, ale na razie skupmy się na podstawach. Ok?
Odpowiedz
Więc tak:
1. Jeden z plików:
format: mp4
rozmiar: 35,2 MB
czas: 37s
rozdzielczość: 1280x720 16:9
29 klatek
strumień wideo: AVC (NTSC)
strumień audio: AAC

Drugi z plików:
format: mp4
rozmiar: 21,3 MB
czas: 37s
rozdzielczość: 1280x720 16:9
29 klatek
strumień wideo: AVC (NTSC)
strumień audio: AAC
2. Funkcji Match Media nie używam, ale spróbuję wyrenderować film korzystając z niej.
3. Ustawienia są różne, ale przeważnie wmv 5 Mbps HD Video 720-25p oraz Video rendering quality na - Best.
Odpowiedz
Dlaczego więc renderujesz 25klatek, skoro pliki które wrzucasz do Vegasa mają ich 29?