Nieukończone renderowanie
#1
Dzisiaj ładne parę godzin montowałem filmik z materiałów z gry, które kręciłem za pomocą frapsa przy rozdzielczości 1920x1080 w formacie .avi. Podczas montażu, renderowania fragmentów w celu dogłębnego przeanalizowania kolejnych etapów pracy i na podglądzie w vegasie nie było żadnych problemów. Gdy skończyłem projekt i zacząłem proces renderingu wszystko szło jak należy do momentu ~60%. Wtedy program się zawiesił wyświetlając popularny komunikat "Program Sony Vegas przestał działać". Za drugą próbą renderingu pojawiło się to samo. Odchudziłem trochę materiał z dodatkowych efektów i spróbowałem go dodatkowo renderować przy mniejszej rozdzielczości (1280x720) - niestety, program znów się posypał. Próbowałem tak z trzy, cztery razy. Cały czas mam dwa problemy. Wyżej opisany "program Sony Vegas przestał działać", przy kolejnej próbie proces renderowania zatrzymał się na 63%, time left cały czas odliczał, ale procent i podgląd ekranu ani rusz. Skopiowałem cały projekt, stworzyłem nowy i wkleiłem w niego tamten - też dupa, problem wciąż się pojawia. Nie mam już więcej pomysłów. Ktoś może coś poradzić? Mógłbym spróbować renderować ten projekt na laptopie, ale niestety materiały wideo ważą 125 GB.

Sony Vegas Pro 12 64 bit
Ustawienia projektu: HD 1080-60i (1920x1080; 29,970 fps)
Ustawienia renderowania: .wmv 8Mbps HD 1080-30p Video

Specyfikacja komputera:
Windows 7 64 bit
AMD 64 X2 6000+ 3.00 GHz
2 GB RAM
Odpowiedz
#2
Udało mi się obejść problem. Rendering podzieliłem na kilka części, następnie gotowe pliki wideo .wmv zgrałem na laptopa i tam połączyłem je w całość. Mimo wszystko chciałbym znać przyczynę wyżej opisywanego problemu.
Odpowiedz
#3
Przyczyn może być wiele... Począwszy od niezgodności któregoś pliku, różnic w rozdzielczości, klatkażu czy też wymagających obliczeń blokujących procesory GPU, aż po widzimisię programu...
Próbowałeś kodować do innego formatu? Na przykład XDCAM 1080p albo choćby MPEG2?
Twój Vegas używa wspieranie GPU? Próbowałeś na czas renderingu wyłączyć dopalenie GPU (zarówno dla programu jak i dla renderingu)?
Masz włączone w tym czasie jakieś inne programy, które mogłyby korzystać w GPU, albo w jakimś znacznym stopniu obciążać CPU/RAM?
Odpowiedz
#4
(01-27-2013, 0:26)Caman napisał(a):  Udało mi się obejść problem. Rendering podzieliłem na kilka części, następnie gotowe pliki wideo .wmv zgrałem na laptopa i tam połączyłem je w całość. Mimo wszystko chciałbym znać przyczynę wyżej opisywanego problemu.

Dokładnie taki błąd również pojawiał się wiele razy w przypadku moich filmików.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#5
@up
Na jaki format mam renderować bo tam są formaty których nigdy nie widziałem na żadnym z pliku.
Co to NTSC?
Preview 1280x720x32 23,976p Display 306x172x32
"- ustawienia projektu zgodny z wsadem?" - Nie wiem 0.0
"- czy wersja Vegasa w najnowszej dostępnej odsłonie? (build 563)? " - Nie, ja chyba teraz mam 376 albo coś takiego ..
Odpowiedz
#6
Witam! Od 3 tygodni walczę z tym samym problemem. Wsparcie sony vegasa rozkłada ręce. Mój sprzęt: WIN7, procek 7, 12GB, macierz, nvidia quadro 2000, Vegas 12. Przy wersji 10 nie było problemów, przy 12 wywala się dokładnie tak samo jak opisano wyżej. Procek zatrzymuje się, program zawiesza sie a czas biegnie dalej. Próbowałem już chyba wszystkiego. Kompletna reinstalacja systemu tylko z vegasem, z i bez GPU, różne sterowniki karty, różne formaty itd. Początkowo myślałem, że to wina karty i zamieniłem Radeona 5770 na quadro 2000, nic to nie dało. Ten sam projekt w Vegasie 10 renderuje sie bez problemu. Ktoś ma jakiś pomysł?
Odpowiedz
#7
a coś o formacie, parametrach, plikach wejściowych i ustawieniach projektu?
Zakładam, że zarówno Vegas jak i Windows aktualizowany...
Odpowiedz
#8
Niedługo będzie kolejny update, ma dużo poprawek.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości