Slow Motion ustawienia
Mam pytanie do efektu slow,

używam kamerki GO Pro 2, jak z możliwościami tej kamerki czyli max 120 fps lub 60, zastosować Twixtor, obecnie jakoś nieporadnie mi wychodzi ale co zauważyłem przy mocnych spowolnieniach występuje mocny efekt smużenia ( a w filmikach kręconych tą kamerką jak widać na youtube że można zrobić o wiele lepiej ) oraz przy obrabianiu w prawym oknie 'preview' efekt się tnie, przyznam że jestem początkujący więc każda porada i odpowiedź będzie dla mnie cenna. SV Pro 12. Template HDV 720 - 30p, 1280 - 720.

lukas81

Pozdrawiam
Odpowiedz
Jeśli masz nagranie 120fps, to ustawiasz w projekcie 30fps, spowalniasz ręcznie klip czterokrotnie (25%), dla pewności włączasz "disable resample" (nie jest konieczne, jeśli ustawisz dokładnie 25% oryginału który ma 120fps, bo klatki będą wyświetlane 1:1), a następnie nakładasz Twixor i spowalniasz dalej (w pluginie ustawiasz dodatkowo jakieś 50% lub 25% prędkości tego, co już jest... czyli przy ustawieniu 50%, łącznie materiał jest spowolniony ośmiokrotnie, a przy ustawieniu 25% w twixorze - szesnastokrotnie - czyli, że niby 480klatek/s).

W nagraniu 60fps - analogicznie, z tym, że na timeline spowalniasz o połowę (50%), a dodatkowo w twixorze - pozostałe 50% lub 25% prędkości, co łącznie da wynik 1/4 oryginału (niby 240fps) lub 1/8 (niby 480).

Oczywiście najlepszy efekt będzie dla materiału 120fps w oryginale.
Twixor też ma swoje plusy i minusy. Nie wszystko da się zwolnić w ten sposób, żeby było to niewidoczne. Musisz testować.
Odpowiedz
Dzięki Mateusz, tym bardziej że to jedyna odpowiedź, dokładnie tak działam jak napisałeś i daje to efekt, z tym że na razie ucinam fragmenty filmów co jest bardzo czasochłonne a przecież można na twixtorze aktywować przycisk zegara i tam dowolnie operować na filmie od spowolnienia, utrzymanie tempa po przyspieszenie ale na dziś nie umiem tego rozgryźć i pewnie jeszcze nie jeden wieczór przede mną, jeszcze raz dzięki i pozdrawiam :-)
Odpowiedz
Witam.