Rozdzielczość i renderowanie
#1
Panowie pomóżcie bo zbłądziłem. Do tej pory nagrywałem swoją kamerą w rozdzielczości 1280x720 i było wszystko ok, teraz chciałem przejść na wyższy stopień zaawansowania i nagrywać w rozdzielczości 1920x1080, no zaczęły się schody i do końca nie jestem zadowolony z efektów, bo jakość jest chyba gorsza niż do tej pory. Próbowałem różnych ustawień, ale chyba popełniam gdzieś błąd. Nie wiem czy już na kamerze się nie pogubiłem bo wyczytałem gdzieś że im więcej klatek na sekundę to lepiej dla ujęć sportowych, ale może w kiepsko oświetlonej hali to już nie koniecznie. Na kamerze mam do wyboru nagrywanie w trybie 1080-60/30 i 1080-50/25, przy tym że przy tej pierwszej opcji mam jeszcze do wyboru 1920/60i i 1920/30p a przy drugiej 1920/50i i 1920/25p. Ja poleciałem po bandzie i ustawiłem na meczu siatkówki w hali przy oświetleniu jarzeniówek te najwyższe parametry i szału nie ma wręcz odwrotnie. W Vegasie renderuje do avi (video vor Windows) i tu mam trzy możliwości, bo rozumiem, że mam renderować do tej samej rozdzielczości (czy może zjechać do niższej?) czyli HD 1080-60i, 1080-50i i 1080-24p, więc na mój chłopski rozum jak nagrywałem 1080-60i to i taką samą opcję mam wybrać, czy może za dużo tych przeplotów (codek h264). Może ktoś powiedzieć ile popełniam błędów i które ustawienia będą opcjonalne, zakładając, że sam muszę zrobić później z tego plik FLV, który wykonuję Swishem również z codekiem h264.
Odpowiedz
#2
Po pierwsze ilość klatek nie odbija się na jakości materiału tylko na płynności i o ile nie będziesz robił spowolnień to nagrywanie w 50kl/s nie ma większego sensu. Wybór pomiędzy "i" (z przeplotem), a "p" (bez) powinien być oparty na docelowym źródle wyświetlania pliku, jeśli jest to komputer nagrywaj bez przeplotu, jeśli TV możesz z przeplotem (ja do sportu wybrałbym raczej bez przeplotu). Jeśli już masz materiał z przeplotem to po pierwsze ustaw projekt pod parametry plików z kamery, a po drugie renderuj z usuwaniem przeplotu (pewnie wyświetlasz na monitorze i widać takie poziome "pasy"), czyli w ustawieniach projektu wybierz Deinterlace Method: Interpolate. (Jeśli wynik nie będzie najlepszy wypróbuj Blend fields, ale jako, że nagrałeś sport pewnie jest tam sporo ruchu, więc pierwsza metoda powinna być lepsza )
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości