Render As ... Tak od A do Z
#1
cze :)

Liczę, że pomożecie definitywnie mi poukładać sobie kilka spraw związanych z renderingiem :)

Na początek to chyba powinny iść parametry nowego projektu, więc załóżmy że: docelowy materiał ma mieć 1280x720 i 25 klatek PAL, celuję w maksymalną jakość obrazu i potencjalnie publikację na Vimeo.

Teraz tak - to co będzie się na niego składać to pliki w rozdziałce "1280x720" tyle, że zarówno 25, 50 jak i 100fps i żeby było trudniej (ale nie dla sportu, tylko dlatego, że tak po prostu będzie) to dojdą jeszcze będą się trafiać fragmenty "time lapse" generowane z JPGów a część materiału będzie nagrywana w trybie "Protune" (ten z goPro - czasem będzie to cały materiał czasem wcale tego Protune nie będzie, bo będzie to materiał od kilku osób czyli z kilku kamerek). No i na koniec (dmucham na zimne) potencjalnie część materiałów do źródłowych będzie w rozdziałce większej "1280x720" :|

Czy poniższe ustawienia przy powyższych założeniach są optymalne?

[Obrazek: renderas1video.png] [Obrazek: renderas2audio.png]

a może można jeszcze coś "podkręcić"?
Odpowiedz
#2
Tak będzie optymalnie.
Dla materiałów o innej ilości klatek na sekundę, niż projekt, ustaw "disable resample", żeby nie mydlić obrazu.

Rendering... jak zwykle ;) do Sony AVC lub MainConcept AVC (ten drugi ma opcje dwuprzebiegu).
Bitrate - musisz sprawdzić na vimeo, jaką proponują przepływność, żeby nie przeliczali ponownie materiału.
Odpowiedz
#3
(01-11-2013, 14:35)mateuszszar napisał(a):  Tak będzie optymalnie.
Dla materiałów o innej ilości klatek na sekundę, niż projekt, ustaw "disable resample", żeby nie mydlić obrazu.

OK, rozumiem też, że domyślnie zaptaszkowanych "Loop" i "Maintain aspect ratio" nie ruszać, podobnie jak nie tykać niczego w zakładce "Media"?

[Obrazek: 94788602.png]

mateuszszar napisał(a):Rendering... jak zwykle ;) do Sony AVC lub MainConcept AVC (ten drugi ma opcje dwuprzebiegu).

Aktualna wersja dla Vimeo:

[Obrazek: 94170822.png]

co poprawić?

mateuszszar napisał(a):Bitrate - musisz sprawdzić na vimeo, jaką proponują przepływność, żeby nie przeliczali ponownie materiału.

z tego co widzę tu: https://vimeo.com/help/compression to dla 720pHD sugerują 5,000 – 10,000 kbps.

A przy okazji jeszcze jedno pytanie - o archiwizację popełnionego materiału. Jeżeli zakładam, że po złożeniu filmu kasuję pliki źródłowe i zostawiam sobie do archiwum plik wynikowy to wychodzi, że powinienem Generować go 2x - raz na potrzeby Vimeo, raz na potrzeby własne. OK

To teraz tak: czy jest sens by pracować i ostatecznie wygenerować _dla_siebie_ plik klasy "HD 1080-24p (1920x1080; 23,976 fps)" lub o zbliżonych parametrach (jak innych to jakich?) a na potrzeby Vimeo czy innego Internetu już tylko "HDV 720-25p (1280x720; 25,000 fps)"??

Jak postępują w tej kwestii starzy wyjadacze?
Odpowiedz
#4
Jeśli Vimeo sugeruje przepływność rzędu 5-10Mbps, to ja bym wybrał tę najwyższą 10Mbps :) Ale tak, jak masz ustawione w właściwościach renderu - jest jak najbardziej OK.

Encode bym tylko zmienił z "CPU only" na "automatic" (nie chcesz, żeby GPU pomagało w renderingu? To zazwyczaj przyspiesza renderowanie, o ile masz odpowiednią kartę graficzną).

Cytat:To teraz tak: czy jest sens by pracować i ostatecznie wygenerować _dla_siebie_ plik klasy "HD 1080-24p (1920x1080; 23,976 fps)" lub o zbliżonych parametrach (jak innych to jakich?) a na potrzeby Vimeo czy innego Internetu już tylko "HDV 720-25p (1280x720; 25,000 fps)"??

24p? A masz takie pliki źródłowe? czy chcesz przerabiać 25p (50i) na 24p?
Ja robię zawsze kilka wersji. Osobną pod internet, osobną pod BluRay, oraz osobną pod DVD.
Do tego, pliki źródłowe mam zawsze w archiwum (oryginały AVCHD, oraz taśmy HDV). Więc w razie czego mogę odzyskać całą sesję (tylko nie wiem, czy by mi się kiedykolwiek chciało ;) ale jest taka możliwość).

Cytat:Jak postępują w tej kwestii starzy wyjadacze?
Sam bym chciał wiedzieć. Ja stary nie jestem :)
Odpowiedz
#5
mateuszszar napisał(a):Encode bym tylko zmienił z "CPU only" na "automatic" (nie chcesz, żeby GPU pomagało w renderingu? To zazwyczaj przyspiesza renderowanie, o ile masz odpowiednią kartę graficzną).

nie zaznaczyłem tego bo moja nie wspomaga :|

mateuszszar napisał(a):24p? A masz takie pliki źródłowe? czy chcesz przerabiać 25p (50i) na 24p?

to był przykład... jak widzę niekoniecznie dobry :\

mateuszszar napisał(a):Ja robię zawsze kilka wersji. Osobną pod internet, osobną pod BluRay, oraz osobną pod DVD.
Do tego, pliki źródłowe mam zawsze w archiwum (oryginały AVCHD, oraz taśmy HDV). Więc w razie czego mogę odzyskać całą sesję (tylko nie wiem, czy by mi się kiedykolwiek chciało ;) ale jest taka możliwość).

hmm, o BR nie pomyślałem, bo nie gra mi to w domu (choć pewnie kiedyś grać zacznie), to faktycznie lepszy cel na start - tyle, że na dziś moja kamerka nie nagrywa w tym formacie przy 100fps :D Na razie nie pytam nawet jakie parametry celować, bo w najbliższym czasie i tak chcę się ograniczyć wyłącznie do formatu 1280x720

Docelowo jeden plik pod BR, tego jedna kopia typu 1280x720 z jakością Vimeo i druga z jakością MAX nie dość, że mi "stykną", to jeszcze sensownie archiwizować się dadzą. Dzięki za sugestię :)

Co od odzyskiwania sesji, to u mnie w rachubę wchodzi tylko kopia zapasowa bieżącego materiału, bo w przypadku video ilość danych do magazynowania mnie przerasta. W przypadku 1745 plików do time lapse'a to prawie 8Gb danych, które po przerobieniu na film stają się śmieciami. + jeszcze to, że video to dla mnie dodatek do zdjęć, które mają pełny backUp :)

Przy fotografowaniu w RAWach mogę sobie na niego pozwolić, przy zleceniach komercyjnych kilka kopii plików źródłowych to wręcz standard. Ale przy filmach i to na własny użytek jako dodatek do zdjęć taki komfort jest dla mnie zbyt kosztowny :)

mateuszszar napisał(a):Sam bym chciał wiedzieć. Ja stary nie jestem :)

jak ktoś ma 15 lat ale montażem zajmuje się od 10 to jest starym wyjadaczem. jak ktoś ma 4 dychy na karku a montuje od miesiąca to jest starym ... pierdołą :)
Odpowiedz
#6
a nie powinien w ustawieniu projektu ustawic deinterlace method na interpolate fields ?
_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™
Odpowiedz
#7
(01-13-2013, 21:06)javman napisał(a):  a nie powinien w ustawieniu projektu ustawic deinterlace method na interpolate fields ?

A co? Pliki źródłowe miał z przeplotem?
Jeśli tak - to masz rację. Dobrze jest usunąć przeplot, a jeszcze lepiej - wybierając właśnie metodę "interpolate".
Ale jeśli nie - to przecież nie usuwa przeplotu, więc nie musi wybierać metody deinterlacingu.
Odpowiedz
#8
(01-13-2013, 23:14)mateuszszar napisał(a):  A co? Pliki źródłowe miał z przeplotem?
Jeśli tak - to masz rację. Dobrze jest usunąć przeplot, a jeszcze lepiej - wybierając właśnie metodę "interpolate".
Ale jeśli nie - to przecież nie usuwa przeplotu, więc nie musi wybierać metody deinterlacingu.

Screen poniżej jest z domyślnego ustawienia projektu wczytanego dla importowanego materiału, a ten wypluty przez GoPro. Sorki za ciężką lamerię ale nie łapię czy to z przeplotem czy nie :((

Poza tym witam po dłuższej przerwie, do tej pory jakoś sobie radziłem z kolejnymi filmami, ale efekt finalny mojej ostatniej "produkcji" zaczyna mnie irytować :(

Do rzeczy:

[Obrazek: 56kn.png]

lewa strona to stop-klatka z filmu po renderingu (generalnie mam z resztą wrażenie, że wygenerowany obraz skacze bardziej niż oryginał, bo ten niestety skacze - kamerka na kasku) - prawa to stop-klatka z oryginału. Parametry takie:

[Obrazek: kuga.png][Obrazek: ovij.png]

Pliss - naprowadźcie na to co spi****** ...
Odpowiedz
#9
hmm :(
Odpowiedz
#10
Ustaw projekt też na 25 a nie na 50 a w każdym pliku lub evencie we właściwościach "disable resample".

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości