Przejście kamery przez szybę
#1
jak zrobić taki efekt,jak był np. w harrym potterze i więźniu azkabanu na początku,że kamera jakby przenika przez szybę.Jak to zrobić.Jak się nie da w vegasie to w jakim programie?
Odpowiedz
#2
Raczej w Vegasie nie uzyskasz zadowalającego efektu.
Programy do tworzenia animacji 3D mogą dać taki efekt, ale nie wystarczy tylko je mieć, trzeba też dobrze je znać żeby zrobić coś takiego. Popularne programy to np. Blender, 3dsMax, ale raczej Ci to nie pomoże.
Odpowiedz
#3
W Vegasie jakoś by się udało, ale ujecie musiałoby być stabilne, wolny przejazd kamery na szynie lub wózku a wirtualna szybę, ścianę dokładasz w kompozycji do tego ręczny keyframing .

Do tego bardziej nadaje się After Effects a dokładny tutorial takiego efektu masz tutaj:

http://www.videocopilot.net/tutorials/magic_glass/
Odpowiedz
#4
Nie widzę jakiegokolwiek racjonalnego powodu, dla którego nie można by uzyskać w Vegasie takiego efektu. Idea tego tutoriala jest banalna - w odpowiednim momencie maksymalnie zwiększyć przezroczystość warstwy z oknem.
Wszystko inne to sprawy poboczne i to, czy musimy je robić w ogóle, czy wyjdzie ładnie czy brzydko zależy jak w większości przypadków od tego, jaki mamy materiał wejściowy. W zależności od tego, albo będziemy bawić się w tracking, maski, ręczne keyframy, maski itd. albo nie.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#5
Tak na mega szybko z dwóch fotek:


Porypałem keyframy w jednym momencie i obraz lata na prawo i lewo ale już nie chciało mi się robić drugiego renderu i dopieszczać, tak samo można by poeksperymentować z długości "przeniknięcia" przez szybę, co lepiej wygląda, podbajerować itd.
Jak mówiłem - przy dobrym materiale wejściowym nie ma różnicy w czym zrobimy.
Jeżeli mamy dupny materiał - no to rzeczywiście, Vegas bez dodatków typu Boris Continuum itp. nie jest najlepszym wyborem.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#6
(12-19-2012, 12:08)efix napisał(a):  Tak na mega szybko z dwóch fotek:


Porypałem keyframy w jednym momencie i obraz lata na prawo i lewo ale już nie chciało mi się robić drugiego renderu i dopieszczać, tak samo można by poeksperymentować z długości "przeniknięcia" przez szybę, co lepiej wygląda, podbajerować itd.
Jak mówiłem - przy dobrym materiale wejściowym nie ma różnicy w czym zrobimy.
Jeżeli mamy dupny materiał - no to rzeczywiście, Vegas bez dodatków typu Boris Continuum itp. nie jest najlepszym wyborem.
w porównaniu do wersji z videocopilot to to co pokazałeś to lipa panie ekspercie
Odpowiedz
#7
Też sobie chłopie poczekaj na wschód słońca. Wykorzystaj ten cenny czas na czytanie ze zrozumieniem...

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#8
Cytat:w porównaniu do wersji z videocopilot to to co pokazałeś to lipa panie ekspercie

Tego się do VCP nie porównuje, o narzędziach pokroju AAE czy Cinema w stosunku do Vegasa nie wspominając. Więc mój drogi Panie porównanie niezbyt trafione.

Odnośnie Twojego kawałka Macieju ja kiedyś też zastanawiałem się nad takim efektem i właściwie doszedłem do wniosku, że, podobnie jak piszesz - wszystko zależy od materiału. Jeśli ujęcie byłoby stabilne, to właściwie nic nie stoi na przeszkodzie, by nagrać to, co "za" szybą, a szybę wraz z resztą dodać jako dodatkowy, zewnętrzny, nałożony na ów film event. Przenikanie można by było zrobić nawet bawiąc się suwakiem od levelu. Bez automatycznego trackingu czasami jest to niewykonalne - ale jak pisałem, wszystko zależy od tego, jak będzie stabilne ujęcie. No i czy kamera wykonuje jakieś dodatkowe ruchy, niż tylko jeden, po prostej do "celu".
Odpowiedz
#9
Też dla tego twierdzę, że szanowny przedmówca zwyczajnie troluje, ot taka radocha "a dosram gościowi", tak dla zasady.
Zrobienie tego zajęło mi dosłownie chwilę, krócej, niż obejrzenie tego tutka a najwięcej czasu zużyłem na wyguglanie jakiś odpowiednich pasujących fotek. I jasne, że efekt nie rozwala, ale nie taki był cel.
Jak mówiłem - a wystarczy przejrzeć ten tutek, że efekt polega tylko i wyłącznie na zmianie przezroczystość warstwy w odpowiednim momencie. Na niczym więcej. Ewentualnie można by się pobawić np, w "rozbijanie szkła".
sam efekt zależy - jak wszystkie efekty zresztą - od prac włożonej w preprodukcję. Tutaj 99% tutka to naprawianie tego, czego, czego nie załatwiono na planie. Gdyby autor ujęcia dysponował urządzeniem typu MILO, nie musiałby się martwić z trackowaniem, wycinaniem okna, dopasowywanie itd.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jak zrobić skośne przejście ekranów jak w czołówce Busem przez Świat. Math 3 439 12-12-2015, 19:04
Ostatni post: szczemp
  Przejście przez wszystkie kolory. Fokkusu 1 819 11-28-2010, 22:42
Ostatni post: Karmel

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości