O co chodzi?
#1
Zobaczcie jak nowy, 64 bitowy Vegas (11 build 425), renderuje pliki na nowym, świeżutkim systemie Windows 7 64 bit.





Na plikach wejściowych tylko:

Kod:
General           : P:\[BUNCH Productions]\(w toku - źródła)\Kulisy tworzenia Horyzontu zdarzeń\03. Pierwszy dzień zdjęć\Kamera 1 (Canon)\MVI_5172.MOV
Format            : MPEG-4 at 46,0 Mb/s
Length            : 19,6 MB for 3s 570ms

Video #0          : AVC at 44,2 Mb/s
Aspect            : 1280 x 720 (1.778) at 59.940 fps

Audio #0          : PCM at 1.536 Kb/s
Infos             : 2 kanały, 48,0 KHz
Language          : en

lub plikach wejściowych formatu *.mp4, które zostały wyrenderowane w Vegasie (Sony AVC..)

Na podglądzie widzę tak samo jak zaczynam odtwarzać.
W trakcie podglądu i renderingu przebijać zaczynają warstwy i nałożone efekty się aktywować/dezaktywować.

Mogę prosić o jakiś komentarz?
To jest jakieś nienormalne. Jak ja w ogóle mam cokolwiek robić z video?
A najlepsze, że jeszcze moja karta obsługuje rendering "CUDA".
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#2
A tak serio - próbowałeś ograniczyć liczbę wątków renderujących np. do 2ch lub 1 ? Miałem podobne efekty w 8-ce 32 bitowej jak renderowałem klip fullhd z efektami i przy 4ch wątkach po prostu vegasowi brakowało pamięci aby wszystkie wątki mogły pracować prawidłowo.
Odpowiedz
#3
Cytat: jak renderowałem klip fullhd z efektami i przy 4ch wątkach po prostu vegasowi brakowało pamięci aby wszystkie wątki mogły pracować prawidłowo.
Cześć. A powiedz mi, jak może brakować pamięci Vegasowi, skoro przydziela mu się jej najwięcej? Bo aż 4 a nie np. 2 wątki? To jak "Brakuje"? Nie rozumiem tego...
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#4
Bunch:

Tak naprawdę chodzi o to, że każdy wątek potrzebuje dodatkowo pamięci. Na szczęście jest to mniej niż jakbyś uruchomił kilka Vegasów jednocześnie, niemniej jednak nie są to znikome wartości. Nie tyle sam Vegas zabiera tą pamięć co powielone obszary danych pluginów. Problem w tym, że kod SV lub wtyczek jest tak napisany że nie zawsze brak pamięci jest wychwycony i pojawia się obraz np. bez części efektów lub wogóle nie załadowany. W przypadku większej ilości wątków może być tak, że część z nich będzie miała wystarczającą ilość RAM-u a pozostałe już nie a ponieważ najprawdopodobniej praca SV polega na tym, że jeden wątek obrabia jedną klatkę, drugi następną, trzeci jeszcze następną itd. - to będzie skutkowało migotaniem/skokami obrazu.
Odpowiedz
#5
Vm-Rexor. Chodzi Ci o to że więcej dostanie dany proces dla siebie z dwóch wątków, niż z czterech, ponieważ więcej miejsca się zrobi na dwóch wątkach do wykrozystania dla niego niż na czterech bo program będzie pracował mniej wydolniej?
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#6
Bunch: inaczej - chodzi o to, że przy dwóch wątkach dany proces będzie wymagał więcej RAM-u a to czy dostanie to już system operacyjny zadecyduje(a jeśli zadecyduje "o takiego wała" - to wątek może zacząć niedomagać). Wynika to z samej idei wielowątkowości - wszystko, co ma być wygenerowane i przeliczone w danym wątku musi być zapisane w osobnym obszarze pamięci, bo inaczej wszystkie wątki by sobie wzajemnie mazały wyniki obliczeń.
Odpowiedz
#7
Cytat:Bunch: inaczej - chodzi o to, że przy dwóch wątkach dany proces będzie wymagał więcej RAM-u a to czy dostanie to już system operacyjny zadecyduje(a jeśli zadecyduje "o takiego wała" - to wątek może zacząć niedomagać).
No dobrze i co dalej? Metoda "leczenia" w ten sposób renderingu polega na? Jak wtedy zachowują się te procesy? Mam wrażenie jakby urwał Ci się tekst w połowie pisania.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#8
??? Mniej procesów = mniej zaużycia pamięcia i mniejsza możliwość ew. błędu w skutek jakiś nieprzewidzianych zachowań softu kosztem szybkości.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#9
W każdym bądź razie SV jako produkt skomplikowany i tworzony przez grupę osób będzie zawierał błędy mniej lub bardziej rażące. Błędy związane z pamięcią są często bardzo trudne do namierzenia, naprawienia a jak się uda to zrobić, potrafią mocno zagmatwać kod źródłowy i utrudnić dalszą rozbudowę programu (w przypadku niedoświadczonych developerów).

Ale... w całym tym wątku nie wiem, czy ktoś zadał pytanie Bunchowi pytanie: ILE MASZ PAMIĘCI RAM?
Jeśli mniej niż zalecana pojemność (8Gb), to należy się liczyć z problemami tego typu zwłaszcza w projektach FULLHD.
Odpowiedz
#10
NIkt nie zadał bo pisał - ma 4GB

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości