[trzaski/piski/szumy] kiepski mikrofon
Cześć,

Szukam jakiegoś dobrego sposobu redukcji szumów w swoich materiałach. Lepszego niż standardowe Noise Gate włączane po wejściu w Track FX, ścieżki audio.

Niestety wspomnianym Noise Gate jestem w stanie dokonać redukcji bądź całkowitego wyciszenia szumów jedynie kiedy nie gadam przez mikrofon, ale nie umiem zlikwidować szumów, które są nagrywane podczas moich wypowiedzi.

Jestem w sumie dosyć początkującym montażystą nie wspominając o użytkowaniu Sony Vegas, więc jest może jakaś opcja która mi umożliwi likwidację szumów kiedy gadam przez mój badziewny mikrofon.

Z góry dzięki
Pozdrawiam
Odpowiedz
z darmowych sposobów to w programie audacity jest w miarę dobry (jak na darmowy) odszumiacz, który działa na zasadzie widmowego odejmowania (najpierw potrzebna jest próbka samego szumu (fragment materiału w którym nic nie ma na czym nam zależy) a potem po przetworzeniu tej próbki można odszumić cały materiał). Jednakże dźwięk musisz wyeksportować do formatu wav i potem spowrotem go wrzucić do Vegasa (jest to co prawda zautomatyzowane, tylko w Audacity obrobiony dźwięk trzeba eksportować.
Odpowiedz
Witam

Nie wiedzieć czemu nie mogę założyć nowego tematu, więc podpinam się pod w miarę podobny problem.

Uprzedzam, że nie jestem aż tak zaawansowany technicznie jak większość z was, więc może pytanie jest głupie...:)

Podczas nagrywania miałem podłączony mikrofon zewnętrzny (kamera Sony HDR-CX160), ale przez niedopatrzenie go nie włączyłem i teraz na wideo mam głośny szum. Czy jej jakaś możliwość pozbycia się tego szumu i odzyskania dżwięku z mikrofonu wewnętrznego?
Odpowiedz
Jak chcesz odzyskać coś czego nie ma? Skoro nie włączyłeś mikrofonu, to nie nagrał on dźwięku, a skoro ten dźwięk nie został nagrany to nie ma czego odzyskiwać. Możesz jedynie próbować odfiltrować to co już masz. Odnośnie samej filtracji to w tym wątku w dwóch pierwszych mailach podano najprostsze metody filtracji.
Odpowiedz